Sportline’s Felicia

Sportline

Senior Member
Zoals de meeste van ons weten ben ik van plan om mijn Felicia compleet te verbouwen tot een show auto. Het eerste wat bij de meeste mensen op komt is: eerst zien dan geloven. Afgelopen zaterdag was het dan echt zover, de auto is naar de tuner gebracht en zal binnen een week voor een gedeelte verbouwd worden. Deze week word de achterklep verbouwd en over 3 weken komen de spoiler en de grill er op. Alles word in kleur mee gespoten, foto’s zullen dan snel volgen. Binnen niet al te lange tijd zal de auto nog een keer terug gaan voor de volgende verbouwing maar wat dat is, dat zien jullie dan wel!

Sportline

Senior Member
Normaal gesproken zou ik gister de auto ophalen maar helaas, de auto is nog niet klaar. Ik kon het niet laten en ben toch even langs de tuner geweest die dicht zat. Snel even omgelopen richting de garage en zag toen mijn Felicia. Jammer genoeg stond tie met de kop deze kant zodat ik nog niet kan zien hoe de klep is geworden. Hopelijk kan ik hem in de loop van deze week ophalen want ik begin hem nu toch wel te missen.

Bijlagen

• Afbeelding020.jpg
    Afbeelding020.jpg
    99,3 KB · Weergaven: 74

Sportline

Senior Member
Zojuist heeft de Tuner gebeld om te zeggen dat ik de auto dinsdag mag ophalen. Volgens de spuiter is de achterklep perfect gelukt en ziet er appartl uit. Morgen gaat de ruit er weer in, knopje om de klep te open word gemonteerd en daarna word de klep afgesteld en geplaatst in de auto. De spoiler en de grill komen later pas, alles is al wel besteld maar omdat deze onderdelen zelden worden gemaakt duurt het langer voordat het hier is. We zullen zien...

Sportline

Senior Member
Haha, tot nu toe voor mij nog wel. Ik heb het 'geluk' dat ik niet uit ga, ik drink geen alcohol en ik rook ook niet en ik geef niks uit alleen aan de vastelasten en ik woon thuis bij men ouders in. Ik werk 5 dagen in de week en maak uren genoeg als chauffeur. Daardoor kan ik het makkelijk betalen. Zelf ben ik gek van getunde auto's en vind het leuk om daar geld aan uit te geven, eigenlijk een hobby. Ik zeg altijd, iemand geeft €50 uit aan een avondje feesten en heeft er 1 avond plezier van. Ik geef het geld liever uit aan de auto waar ik veel langer plezier van heb. Vind ik tenminste.

Red Devil

Actief lid
Haha, tot nu toe voor mij nog wel. Ik heb het 'geluk' dat ik niet uit ga, ik drink geen alcohol en ik rook ook niet en ik geef niks uit alleen aan de vastelasten en ik woon thuis bij men ouders in. Ik werk 5 dagen in de week en maak uren genoeg als chauffeur. Daardoor kan ik het makkelijk betalen. Zelf ben ik gek van getunde auto's en vind het leuk om daar geld aan uit te geven, eigenlijk een hobby. Ik zeg altijd, iemand geeft €50 uit aan een avondje feesten en heeft er 1 avond plezier van. Ik geef het geld liever uit aan de auto waar ik veel langer plezier van heb. Vind ik tenminste.

ik precies het zelfde.. sinds maart werk ik nu ook full-time..
en kan nu ook wat meer gaan doen.. straks een auto van de zaak, en dan kan ik deze ook gaan verbouwen;)
vrienden van mij vragen wel eens.. waar betaal je het allemaal van? heb je geld te veel?? gwoon niet uitgaan, drinken enz.. dan kun je nog eens wat leuks kopen/doen;)

Sportline

Senior Member
EINDELIJK na 3 lange weken wachten is de auto weer terug. Wat is dat weer een heerlijk gevoel om in je iegen auto te rijden. De klep staat er nu strak en CLEAN bij, niks geen poespas of iets dergelijks. De klep is met de hand aangepast, ze hebben eerst alles verwijderd wat er af moest. Daarna hebben ze op karton een mal gemaakt en die pas gemaakt. Vervolgens uit een metalen plaat daar de precies dezelfde mal weer uitgesneden. Die in de klep gelast en strak geplamuurd. Het logo werd een iets groter probleem, bij de Felicia zit het logo op een verhoging uit de achterklep in een ronding. Ze konden die er uit slijpen maar dan is de stevigheid weg uit de klep, daarom hebben ze de verhoging zo goed mogelijk naar binnen weten te maken en op een paar kleine plekjes na is er niks meer tezien. Ik ben er tevreden mee. Hier onder een aantal foto's van de klep. Hopelijk vinden jullie het er ook geslaagd uit zien. Toch blijft het ieder zijn smaak!!

Bijlagen

• Afbeelding043.jpg
    Afbeelding043.jpg
    94,8 KB · Weergaven: 61
  • Afbeelding041.jpg
    Afbeelding041.jpg
    91,8 KB · Weergaven: 62
  • Afbeelding042.jpg
    Afbeelding042.jpg
    93,1 KB · Weergaven: 50

Sportline

Senior Member
Dat is allemaal nog wel de bedoelling. De voorbumper weet ik al hoe ik die wil hebben alleen ik zit met de achterbumper, die vind ik nog vrij hoog en zou ik wel iets lager op de grond willen hebben. Sportuitlaat komt er ook nog onder alleen ik wil niet zo'n civic geluid want ik denk niet dat men buurtgenoten het leuk vinden als ik met zwaar geronk weg rij om 3 uur uit de straat.

We hebben zojuist zwaar weer gehad hier, alles staat blank en de auto's zitten onder de deuken. Helaas ook die van mij, op de motorkap 7 deukjes en op het dak ook 4 deukjes van de hagelstenen zo groot als duiveneieren. Hier bij nog een paar foto's. Gelukkig is de achterklep nog goed!

Bijlagen

• Afbeelding047.jpg
    Afbeelding047.jpg
    95,5 KB · Weergaven: 58
  • Afbeelding051.jpg
    Afbeelding051.jpg
    96,5 KB · Weergaven: 41
  • Afbeelding053.jpg
    Afbeelding053.jpg
    97,3 KB · Weergaven: 38
  • Afbeelding050.jpg
    Afbeelding050.jpg
    97,2 KB · Weergaven: 41

Red Devil

Actief lid
ik was vanmorgen/middag in Tiel, en daar ging het ook flink te keer.. nog net niet zo erg, maar wel flinke hagell.. hier bij mij in veenendaal gelukkig alleen veel wind..

@ Sportline.. kun je die schade vergoed krijge? al die deuken.. word je niet erg vrolijk van:S en gwoon niemand die er wat aan kan doen hea.. dat is het hele vervelende...
suc6 igg

Hetzer

Forumguru
Goededag zeg, is dit allemaal hier in ons landje gebeurt??
ik heb de hele dag geen journaal of nieuws gehoord en de zon heeft hier heel de dag geschenen, wel wat wind erbij maar nauwelijks een wolkje gezien!!!!!!!!!
Ik schrik hier toch wel van!!

Sportline

Senior Member
Het laatste nieuws, in de 2de en 3de week van september word de auto compleet uitgedeukt en waar het nodig is bijgespoten. Ook worden de voor en achterbumper met de hand verbouwd. De voorbumper weet ik al hoe die er uit komt te zien maar over de achterbumper ben ik nog niet uit. Ik wil graag de achterbumper wat lager op de grond hebben omdat deze nu nog vrij hoog zit. Waarschijnlijk gaan ze de bumper met polyester strak maken en natuurlijk alles weer clean. Natuurlijk kan ik een bumper van internet bestellen maar die heeft niet de mooie lijnen die deze bumper nu wel heeft. Met de lijnen bedoel ik de vorm van de spatborden, die wil ik graag mooi door laten lopen zodat het toch orgineel lijkt maar het net weer niet is... Ik kan niet wachten!

Bovenaan Onderaan