Sportief geluid uit je standaard auto

darkprojectx

Forumguru
Een makkelijke en goedkope manier om een sportief geluid uit je auto te krijgen.

Je koopt een 2e hands onderbak voor je luchtfilter,
deze zaag je aan de spatbordzijde open met een ijzerzaag,
je koopt bij een tuningzaak een inlegfilter (ik ga ALTIJD voor Pipercross, deze hoef je niet met olietjes te bewerken en zijn al bewezen in de DTM en Rallysport, kost +/- 40 euro),
de boel weer in elkaar bouwen,

stationair merk je er bijna niets van, maar zo rond de 3000 toeren hoor je wel dat het geluid iets sportiever is. Trap je bij de 3000 toeren je gas goed in dan weet je heel zeker dat hij niet meer standaard klinkt! :grin: Geen johnny geluid, maar net wat zwaarder en aanweziger.

Verbruik blijft hetzelfde, je wint er geen pk mee, koppel zou iets toe kunnen nemen, maar voor het gehoor is ie niet meer het brave kindje van de klas.

geluidje

Verkopen ze niet van die fluitje die je in de uitlaat kan monteren om een turbo geluid te genereren. Zal eens bij autostyle kijken, die verkopen meestal wel van die rariteiten

Wel een mooi apparaat, maar niet voor een serieuze auto. Ik vind dat mijn rs ook behoorlijk weinig geluid uit de uitlaat produceert, zou met wat meer toeren best wat geluid mogen maken vind ik. Maargoed je kunt altijd een ander uitlaatsysteem monteren, kost alleen een paar centen.

Falcon

Donateur
Ik heb hem ook besteld als 1 april grap bij mijn vrouw. Handig zo'n 12 volt aansluiting in de achterbak bij O2 Combi ;)

___JC___

Forumguru
Ik ga m ook achterin doen denk ik. Dan kan ie gewoon blijven zitten. ff de radiozender in het geheugen zetten en dat wordt lachen geblazen!

En inderdaad, ik heb de V8 versie besteld! Zal het eens vergelijken met de V8 + open uitlaten op de Buick.
Maar ik weet al welke er gaat winnen.. :grin:

octaviabas

Senior Member
@darkprojectx ; voor dat soort tips zit je hier op het verkeerde forum :rolleyes:
maar ik dank je wel voor de tip, ga hem zeker onthouden, voor wanneer ik een sportivere octy koop

Zelf deed ik het ook zo met de 306 GTI. Ander inleg filter erin. paar extra gaten erin, en klaar. Goedkope airbox (de devil uitlaat was al duur genoeg+zoveel meer pk krijg je niet met een "echte"airbox)

___JC___

Forumguru
Ik heb die drang wel gehad vroeger. Had ooit een Ford Siera waar ik de (standaard) uitlaatdemper open geslepen heb om deze helemaal leeg te halen. Vervolgens weer dichtlassen en de laatste pijp vervangen voor een eindstuk van een Sebring uitlaat. Een herrie dat dat maakte...

Maar goed je wordt ouder he.... ;)

Falcon

Donateur
Toevallig moet de vrouw vanavond weg en raad eens wat er in de 12volt aansluiting achterin mijn auto zit en volume op 20 :)... Dat word lachen!

Gieliovd

Forumguru
Ik vind het idee van Darkprojectx dan nog wel leuk, een luchtfilter aanpassen. Een uitlaat is echt niks voor mij. Trekt te veel aandacht.

Ik ben een geboren underdog wat dat betreft. Doe maar rustig dan val je niet op.

Maar als ik zelf kan genieten van een mooi geluidje, prima!

Maar die soundracer ofzo, dat is puur humor. Ik kan er niet van genieten.

Zoals JC zegt, ik weet wel wat er wint. Een soundracer of een écht V8 met open uitlaten.... Dat voel je, hoor je. Ik liep gisteren in Sint Petersburg op Nevsky Prospekt, komt er een Mustang aanrollen.... 531 geloof ik. Open pijpen, V8, zeer laag stationair.... Wat een plezier.

Falcon

Donateur
Kwestie van een subwoofer onder je stoel monteren en dan denk ik dat je de V8 soundracer ook goed zult voelen :) LOL

Bovenaan Onderaan