Ik heb diverse lucht filters van K&N gehad.
Mijn ervaring met K&N is de laatste jaren omlaag gegaan. Sindsdien filters van de fabrikant (MANN) die de OEM filters maakt.
Motorfiets: SV650: daar geen problemen. Altijd lucht + oliefilters gehad.
SH300; luchtfilter paste niet goed. Hierdoor ging de behuizing ervan niet goed dicht. Gevolg was allemaal troep in de behuizing, weliswaar aan de ‘vuile‘ kant,. maar toch.. ook hier oliefilters van K&N. Hier tot 2x toe een lekkend filter gehad, op de plek waar de 6-kantmoer zit gepuntlast (alleen gebruikt voor losdraaien) dus ik vermoed slechte badge. Rijd nu Honda; komt geen K&N op..
In de O3 destijds in dezelfde periode als de SH300 een luchtfilter gehad, nooit echt op kunnen lossen: ik had last van misfires. En dat zou mogelijk de luchtmassameter geweest kúnnen zijn die vervuild zou kúnnen zijn. Daar ben ik over gaan lezen en wat bleek: het kán zo zijn dat de olie die in het K&N filter zit op de LMM komt en daar de voeler vervuild. Of dat zo was laat ik in het midden, de auto is uiteindelijk ingeruild… En toen dus ik later een tweede lekkend olie filter op de SH had was ik er van genezen.. Enige wat ik nog heb, maar dat is ook alleen maar omdat ik nog reinigingsmiddel heb staan, is een K&N uitwasbaar interieurfilter. Die ligt wel in de O4, maar dat is dan ook geen kritisch iets. Luchtfilters van K&N: daar kun je in de zon het zonlicht door de gaatjes zien schijnen.. en daar komt dan ook prima vervuiling mee door..