Spontaan extreem hoog olieverbruik Octavia 1.2TSI... Weet geen raad meer...

s-line

Forumguru
Zeker @EdK en ja ik heb een nul te weinig neergezet (goh goh)maar gelukkig heb jij mijn post weer grondig doorzocht op een foutje…. En kan jij ook weer rustig aan de koffie
Maar het feit blijft het gewoon k motoren zijn en ze er gewoon mee weg komen..
En voor mij maakt het verder ook niet uit het is niet mijn auto en niet mijn geld maar het is wel sneu voor mensen die graag zo een auto willen en er hard voor gewerkt en gespaard hebben.
Voor jou maakt het allemaal niets uit jij heb geld zat en kan alles zo goed dat je het anders zelf wel ff kan maken of laten maken.
 

haggard

Senior Member
Kogel is door de kerk....

Auto gaat vervangen worden.... Na 3 Octavia's (begonnen vanaf O1 t/m O3) toch maar overgestapt naar een ander merk...
Wel met een weemoedig gevoel dat wel, maar meerdere factoren hebben hier invloed op gehad...

Na gedwongen overstap van Broekhuis Skoda Assen waar ik altijd zeer goed behandeld ben (zowel bij aanschaf als onderhoud) naar Century Assen niet tevreden hoe het afhandelen van klanten daar gaat... Je bent gewoon een nummertje geworden... Storing uitlezen? Kom over 3 weken maar weer....
Ook het steeds maar duurder worden van het eens als "budgetmerk" bestempelde Skoda heeft hier invloed op gehad...
Vrouwlief wilde sowieso graag een wat hogere auto dus ja.... een Octavia is vrij laag.
Had hierdoor al wat vaker naar andere merken gekeken die mij aanspraken en kwam daardoor wel vrij snel in de Koreaanse hoek terecht.
In eerste instantie zinnen gezet op de KIA Sportage, maar heel toevallig liepen we tegen deze auto aan die we beide vanaf het eerste moment mooi vonden en ook voldeed aan hoeveelheid gemotoriseerdheid en trekhaak.

Uiteindelijk wordt de Octavia ingeruild voor een 2 jaar jongere Hyundai Tucson 1.6T-GDi i-Motion 4WD 176PK met net geen 90.000km op de teller.

Blijf hier nog wel vaker komen aangezien we ook nog een Fabia als 2e auto hebben...

Nog ff een paar dagen oliepeil in de gaten houden...

5a.jpg
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
mmm, de laatste rookpluimen zijn nog niet verdwenen....
Rustig man..... zij blijven toch ontkennen en jouw hart word er alleen slechter van....
Enne koffie was al op, was al over op het bier .....:cheers:
 

hemi24

Forumguru
een 2 jaar jongere Hyundai Tucson 1.6T-GDi i-Motion 4WD 176PK met net geen 90.000km op de teller.

gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!

ik hoop voor je dat de tank bij aflevering wordt afgevuld, want deze ga je voelen qua verbruik..!

:nailbiting:
 

haggard

Senior Member
@hemi24
Denk dat dat wel meevalt...
Mijn 1.2TSI was door TVS getuned naar ca. 150PK.... En die haalde ook regelmatig niet z'n fabriekopgave verbruik.... :maakmegek:
 

hemi24

Forumguru
Spritmonitor zegt het volgende:

1655152180865.png

Dan moet je met een 1.2 TSI wel heel hard doortrappen wil je dat er door krijgen..!

;)
 

haggard

Senior Member
Hmmmm, dat is inderdaad wel wat.... mjah.... Die uitlaat moet roken!!!!
(Ben van de motorcross..... 2 takt machines..... dus ja.... Boeiuh!)

@hemi24 ben regelmatig in Veendam te vinden bij de MC Veendam... Is volgens mij vlak bij jou in de buurt...
 

fanSkoda-VW

Donateur
Feli! Zullen we elkaar wel weer tegenkomen op het Hyundai forum :jaja:. Ik heb de Hyundai Bayon mild hybrid besteld. De Citigo gaat er uit.
Grtssss
 

Eltjo

Forumguru
Veel rijplezier met alleen regulier onderhoud van je nieuwe auto gewenst!

Tja, wat ze niet voor mislukte trucken hebben uitgehaald om het zuiniger, goedkoper te maken en aan de milieueisen te voldoen.
Ik heb een getunede ex-?sjoemeldiesel. Ik had na 2 x 1.9tdi en lezen en lezen op dit forum voordat ik de auto kocht, meer vertrouwen in een vag diesel dan in benzine.
Dat was overigens net voor het sjoemelschandaal.
 
Laatst bewerkt:

haggard

Senior Member
Tucson is inmiddels bij de tuner geweest (Scholtmeijer te Westerbork)
Van 177 naar 220pk…

Afgelopen weekend met de Tucson naar oost duitsland geweest…
450 kilometer gereden, soms in file gestaan en soms doorgetrapt met 200+
Gemiddeld verbruik 7.3l/100km… valt mee dus…

Prima auto om in te cruisen…. Stil en comfortabel…
Je merkt nauwelijks dat je snel te snel rijdt…
Tuning is zeker een wereld van verschil…
Man man man wat gaat de naald snel naar 200+ als je ff een auto wil inhalen…
 
Bovenaan Onderaan