Spiksplinternieuwe Octavia, maar de interface/ het infotainment systeem is absurd slecht?

jesse_s93

Donateur
@jesse_s93 Geldt dat. Or alle Skoda’s of alleen voor de Enyaq of alleen voor de elektrische auto’s?
Dit lijkt voor alle Skoda’s te gelden. In deze link heeft de TS een Superb iV maar is er iemand in de reacties met een Karoq met hetzelfde probleem.
Als dat dus bij VW wel goed werkt, hebben ze dat beter voor elkaar. Ik vind dat overigens ook vreemd. Ik zou verwachten dat Skoda dezelfde basis heeft als VW.
 

Smeeuwis

Donateur
Bij de Enyaq kan je sinds update ME3.0 en hoger de sleutel helemaal niet meer koppelen aan het gebruikersprofiel. Wel jammer, want aangezien mijn betere helft en ik zo'n 30 cm in lengte schelen was dat verdraaid handig geweest in combinatie met de electrisch verstelbare stoel. Nu moet ze bij het instappen eerst haar eigen profiel kiezen en ik daarna ook weer. Waarbij ik dus eerst klem kom te zitten omdat de easy entry nog niet is geactiveerd. Voor de goede orde, ik ben dus de langere van het stel :cool:

Bij eerdere versies zou het wel moeten kunnen.
 

Rallye

Forumguru
@Canon-Eye Wie als bestuurder geldt lijkt bij onze Golf afhankelijk van wie de het portier opent. Hebben wij beiden onze sleutel bij ons en ik wil rijden, maar mijn vrouw doet als eerste het bijrijdersportier open, dan gaan registreert de auto haar als gebruiker. Alle instellingen (inclusief de bestuurdersstoel) staan dan op haar wensen. Inderdaad niet handig.
 

Antera

Donateur
Klopt idd daarom zei ik al 2 sleutels is niet altijd handig. ;) . Verder werkt het(als het gekoppeld is) best goed. Maar goed we moeten ons erbij neer leggen dat alles steeds digitaler word en dat we ons erbij neer moeten leggen.
 

Canon-Eye

Forumguru
dat we ons erbij neer moeten leggen
Nou, nee - dát vind ik eigenlijk niet.
We mogen als consument best op alle mogelijke manieren laten weten dat er iets niet klopt, als er weer eens voor de zoveelste keer een niet-bestaand "probleem" wordt vervangen door een voor veel gebruikers wél reëel probleem - alleen maar doordat ontwerpers net niet lang genoeg nadenken over de onhandige bijwerkingen van zogenaamd handige systemen.
En als genoeg mensen dat doen, wordt er uiteindelijk wel geluisterd: zo zien we bv. de (nog schoorvoetende) terugkeer van fysieke knoppen.
 

Jer

Nieuw lid
@Canon-Eye Wie als bestuurder geldt lijkt bij onze Golf afhankelijk van wie de het portier opent. Hebben wij beiden onze sleutel bij ons en ik wil rijden, maar mijn vrouw doet als eerste het bijrijdersportier open, dan gaan registreert de auto haar als gebruiker. Alle instellingen (inclusief de bestuurdersstoel) staan dan op haar wensen. Inderdaad niet handig.
Bij onze Skoda Kodiaq net hetzelfde. Als je als bestuurder met je sleutel op zak als eerste het portier opent, dan gaat het goed -> stoel zet zich netjes in de stand gekoppeld aan dat profiel/sleutel, instellingen worden overgenomen enzovoorts...

Wel vreemd dat de dealer geen betere uitleg geeft / kan geven?
hoeveel mensen onderbenutten die systemen of ergeren er zich aan, omdat ze gewoon van in het begin niet goed zijn ingesteld?
(of zich ergeren aan onhandige systemen: cfr de respons van @Canon-Eye )
 

EdK

Forumguru
Wel vreemd dat de dealer geen betere uitleg geeft / kan geven?
Ja en nee.
Is maar net wie je ook treft in de zaak als verkoper.
Zelf vermijd ik altijd de nieuwelingen en zoek de verkoper(s) op die er al langere tijd zitten en die je beter kunt.
Dus ik mijd de popie jopie gastjes met hun mooie praatjes.

En dan blijf ik zeggen dat al verteld men alles tijdens het afleveren, je krijgt op dat moment zoveel info over je heen dat meer dan de helft gaat langs je heen !
En laat men daar dan de manuals voor uitgebracht hebben, en daar kom je dan op het punt dat bijna niemand die dingen doorneemt om een probleem op te lossen !?
Want vaak met die manual en het verhaal wat bij aflevering langs je heen is gegaan komt dan toch boven ( je slaat het toch onbewust op) en dan met wat uitproberen lukt het je vaak toch.
Lukt het dan NOG niet tsja dan heb je de Skoda forums waar veel kennis is met bereidwillige personen........ :koffie:
 

Rallye

Forumguru
Ik ben een groot fan van handleidingen. En laten ze die bij Skoda en VW de laatste jaren alleen maar via een waardeloze webinterface ter beschikking stellen. Gewoon een .pdf graag. Ik weet wel wat er wel of niet op mijn auto zit. Maar goed. Ik had dan ook al een account bij VW voor ik de auto had…….

Overigens zijn een hoop klanten ook gewoon niet geinteresseerd. Een vriendin van ons heeft pas een BMW 118i LCI gekocht. Tweedehands, dus dan is de uitleg sowieso minder. Maar ze wil gewoon niets weten van die kant van de auto. Starten, lopen. Ze heeft nog net de Bluetooth ingesteld (wat al ver gaat voor de meeste dames met een BMW, al is het geen X5).
 
Bovenaan Onderaan