Spiegelverwarming

Goedemorgen :giggle:
Ik kom er net achter dat je de buitenspiegelverwarming handmatig aan moet zetten. Was ik niet gewend. In mijn Ford Smax ging dat automatisch (of gekoppeld aad de achterruitverwarming...) Hoe doen jullie dat? Draaien jullie de knop op de verwarmingsstand en laten jullie hem daar dan op staan?
Ik gebruik de automatische spiegelversctelling bij achteruitrijden niet. Ben benieuwd.
Groet, Fabian
 

Japanese Power

Donateur
Klopt. Staat bij mij standaard op verwarmen. Hij schakelt altijd uit na een korte tijd. Dus zal nooit veel extra stroom verbruiken.
 
Ik laat de knop altijd op verwarming staan. De buitenspiegels verander ik toch nooit, staan goed. Voordeel is dat je ook geen condens op de buitenspiegels krijgt
 

Canon-Eye

Forumguru
Gaat die spiegelverwarming bij ICE auto's dan niet (meer) vanzelf uit na een minuut of 10? Bij eerdere VAG-modellen was dat namelijk wel het geval, herinner ik mij.
Bij de Leon zou ik het kunnen checken d.m.v. de menuoptie "Comfortverbruikers", maar dat heb ik nog nooit gedaan. Ik gebruik de spiegelkanteling bij achteruitrijden namelijk wel, dus staat de knop alleen op verwarmen indien en zolang dat nodig is. Eenmaal schoon, blijven ze meestal ook schoon; alleen bij dichte mist willen ze soms weer beslaan.
 
Bovenaan Onderaan