Spiegels gaan niet meer open?

Dag Iedereen,

Vanochtend toen ik mijn wagen wilde verplaatsen viel mij op dat bij het starten de spiegels niet meer openklapte.

Ik had hem kort daarvoor gesloten met de sleutel en blijven duwen tot de spiegels inklapten.

Iemand een idee aan wat dat kan liggen ?
Hij is een paar weken terug van groot onderhoud.

mvg,

Tim.
 

Maarten

Forumguru
Ik zou zeggen; ritje naar de dealer!
Of werken de spiegels misschien op een aparte zekering?
 
Ik heb bij mijn Octavia intussen ook al een paar keer gehad dat 1 van de spiegels niet openklapt. Na een paar keer draaien aan de spiegelbesturings knop doet ie het dan vaak wel weer. Ik heb het vermoeden dat het met kou te maken heeft en intussen staat hij bij de dealer voor onderhoud en hopelijk een oplossing.
 
Ik heb al contact gehad met de plaatselijk dealer ... die denken dat het om een zekering zou gaan.
Nu ga ik hem vanmiddag even aan de VAGCOM hangen om te zien of hij een fout aangeeft.
Op de boordcomputer van de auto geeft hij de fout alleszins niet aan.

Ik hou jullie op de hoogte!
Moesten er ondertussen nog mensen zijn met ideeën of mensen die dezelfde problemen al een keer hebben voor gehad, hoor ik dat graag.
 

LenK

Forumguru
Kijk daarom was ik blij dat ik bij mijn auto zelf bepaal wanneer ze in- of uitklappen.
Mechaniek zal met al dat ijs erin en eraan de laatste tijd wel een optater gekregen hebben.
 

Gysman

Actief lid
slightly off topic: had dat met mijn ramen ook. Kwam smorgens bij een parkeergarage, raampje open om bonnetje te pakken. kkkrrrraaaaaaaaaaaaaaaAAAAAAAAK!!!. Klonk goed... Alles was gelukkig nog heel, maar echt gezond voor de techniek kan het allemaal niet...
 

Falcon

Donateur
Ik heb het eergisteren gehad met mijn elektrische ramen.. bleven ook plakken.. Kan mij voorstellen dat dit ook geld voor de buitenspiegels.
 
Omdat ik de auto deel met mijn echtgenoot, moeten we (o.a.) de zijspiegels bijstellen en laatst ging dat niet, doordat er ijs tussen de spiegel en de behuizing zat, dus de spiegels waren vastgevroren.
(Maar dat zal wel iets anders zijn, als waar hier het probleem in zit.)
 
Hallo iedereen,

Ik heb dus vanmiddag de VAGCOM een keer aan de wagen gehangen en deze gaf geen foutmelding aan.

Ik heb nadien nog eens een poging gedaan om wat te spelen met die draaiknop van de spiegels en na een tijd eraan te draaien begonnen ze tot mij grote blijdschap toch wel te reageren.

Wat er nu precies fout is gegaan weet ik niet maar ik ben alleszins wel blij dat het nu terug in orde is!

Groetjes,

Tim
 

LenK

Forumguru
:ot: Zijn die spiegels ook met een knopje in te klappen of gaat dat alleen maar "vanzelf" bij het uitzettten van de motor?
 

LenK

Forumguru
Das jammer. Ik heb er al 2 keer profijt van gehad dat het met een knopje kan (smalle doorgang).
Maar dat met het niet automatisch dichklappen voorkom je in ieder geval wel vorstschade.
 

cvegreen

Forumguru
De spiegels van de Jumpy gaan iedere keer als je de auto afsluit indraaien . Bij dit vorst weer heb ik geen enkele keer problemen gehad dat ze niet of moeilijk zouden open gaan . Ik vond er eigenlijk alleen maar voordelen aan . Je moet je spiegels niet meer staan af krabben.
 

MennoW

Forumguru
knop op de afstands bediening van je sleutel voor de 2e keer indrukken en even vast houden ( net als bij de ramen sluiten ) dan klappen ze ook in.
 
Bovenaan Onderaan