Spiegels automatisch inklappen

kwaazaar

Actief lid
Met de 'spiegelverstelknop' kun je, naast de spiegels verstellen en de spiegelverwarming inschakelen, ook de spiegels inklappen. Kan dat inklappen niet automatisch bij uitschakelen van contact? Ik lees er in de handleiding niets over. Ook valt me op dat ze niet automatisch weer terugklappen bij contact of zelfs starten van de auto. Daarvoor moet ik de verstelknop handmatig weer in een andere stand zetten om het inklappen op te heffen.

Als je de spiegels inklapt door de afstandbediening te gebruiken klappen ze automatisch weer uit als je de auto start. Je klapt de spiegels in door de vergrendelknop iets langer in te houden tot ze inklappen.

hemi24

Forumguru
Als je de spiegels inklapt door de afstandbediening te gebruiken klappen ze automatisch weer uit als je de auto start.

Bij mijn O2 wil dit nog wel eens fout gaan als ik de auto te snel start.

Ik denk dat de stroom wegzakt tijdens het starten en ze daarom halverwege het uitklappen blijven "hangen".

RogerS

Forumguru
Als je de spiegels inklapt door de afstandbediening te gebruiken klappen ze automatisch weer uit als je de auto start. Je klapt de spiegels in door de vergrendelknop iets langer in te houden tot ze inklappen.
Dat ga ik morgenvroeg uitproberen!

Wasmachineman

Forumguru
Hmm, bij mij klappen de spiegels weer terug in goede uitgeklapte stand als ik de bestuurdersdeur opentrek?! Weer een andere instelling dus? Is al vanaf het begin dus ik heb zelf niet zitten klooien! En inderdaad klappen ze in als ik de AB wat langer ingedrukt houd.

hemi24

Forumguru
@Wasmachineman: kan kloppen, ik had begrepen dat het uitklappen bij modeljaar 2011 gewijzigd was.

En als je mijn bevinding zo leest van het uitklappen tijdens het starten, kun je ook wel raden waarom dit gewijzigd is..!

Bij mijn O2 wil dit nog wel eens fout gaan als ik de auto te snel start.

Ik denk dat de stroom wegzakt tijdens het starten en ze daarom halverwege het uitklappen blijven "hangen".

Blijven hangen is me nog niet overkomen, ga ik zeker in de gaten houden. Overigens rij modeljaar 2009.

Gysman

Senior Member
Ben er nog niet helemaal achter hoe het werkt. Op afstandsbediening reageren ze niet (MY 2011). In het boekje staat er één regel over in: "als je hem op 'spiegeltje' zet, dan klappen ze in." Daarvoor moet de motor volgens mij wel aanstaan. Automatisch uitklappen gebeurt volgens mij niet.

quorumz

Actief lid
bij moet ik de knop op mijn afstandsbediening waarmee ik de deuren sluit lang indrukken (gaan ook eventuele openstaande ramen dicht). ze klappen weer open op het moment dat ik mijn motor start

kwaazaar

Actief lid
Werkt inderdaad! Let wel: De spiegelverstelknop mag niet in de 'spiegels inklappen'-stand staan. Niet heel ergonomisch dus, maargoed.

Roel

Lid
Ik vind het niet erg dat de spiegels niet direct inklappen, omdat mijn auto het grootste gedeelte van de tijd op mijn oprit staat.
Maar toch vind ik dat direct inklappen tijdens het sluiten gewoon in te stellen moet zijn als optie in het maxidot menu.

Werkt inderdaad! Let wel: De spiegelverstelknop mag niet in de 'spiegels inklappen'-stand staan. Niet heel ergonomisch dus, maargoed.

Lijkt me vrij logisch dat het niet werkt de bestuurder besluit de spiegels bewust in te klappen met de spiegelverstelknop. Ik kan mij parkeersituaties voorstellen waarin het niet handig is dat de spiegels uitklappen bij het starten van de motor.

kwaazaar

Actief lid
Lijkt me vrij logisch dat het niet werkt de bestuurder besluit de spiegels bewust in te klappen met de spiegelverstelknop. Ik kan mij parkeersituaties voorstellen waarin het niet handig is dat de spiegels uitklappen bij het starten van de motor.
Hmm, makes sense!

Gysman

Senior Member
of andersom: ik kan me ook voorstellen dat je niet wil dat spiegels automatisch IN-klappen. Caravanspiegels....

Michel

Forumguru
Waarschijnlijk dat VAG / Skoda daarom niet de optie heeft ingebouwd om de spiegels automatisch in te laten klappen. Als er caravanspiegels op je spiegels hebt zitten wil je niet hebben dat ze bij het afsluiten van de auto worden ingeklapt, met alle kans op schade.
Ik vind het prima om even iets langer op die "sluiten" knop van de afstandsbediening te drukken om de spiegels in te klappen. Dan weet ik ook meteen zeker dat alle ramen echt dicht zijn.

Bovenaan Onderaan