Spiegelpositie linken aan sleutels

blauwkeut

Forumguru
Ik slaag er nog niet in dit werkende te krijgen om de een of andere reden. Mogelijks begrijp ik de handleiding verkeerd dus ik wou even vragen of iemand dit al gelukt is.

De stoelposities heb ik aan de sleutels kunnen linken, echter voor de spiegels moet ik nog steeds op de positie keuzeknop naast de bestuurderszetel drukken om ze in de opgeslagen stand te zetten.

Handleiding: http://new.skoda-auto.com/eN/mini-a...OwnersManualEditionDate=11-2013#!pageId=00172

Ik volg de paragraaf 'Instellingen voor buitenspiegel aan bijrijderszijde opslaan' mooi op, en de handleiding vermeld ook dat zowel de positie van de stoel als de spiegel automatisch worden gelinkt. Maar de spiegels bewegen echter niet wanneer ik de wagen ontgrendel met een van de sleutels. Wel als ik op de gehegenknop druk, dan komen ze wel goed te staan...

Iemand een idee?
 

Bakkertje

Forumguru
Ik neem aan dat het hetzelfde werkt in de O3 als bij mijn S2. De spiegels zijn inderdaad gekoppeld aan de geheugenpositie van de stoel. Met 'Instellingen voor buitenspiegel aan bijrijderszijde opslaan' bedoel je daarmee niet dat de spiegel naar beneden gaat als je de auto in z'n achteruit zet?

Wat jij omschrijft lijkt me eerder een kleine storing. Maar dat zou iemand met een O3 even kunnen bevestigen. Bij mij hoor je de spiegels verstellen op het moment dat ik de deur open doe met de andere sleutel als de laatste zeg maar.
 

blauwkeut

Forumguru
Mhm, dank je. Ik had de handleiding ook zo begrepen, dat die paragraaf enkel voor het kantelen bij achteruitrijden is. En dat de 'gewone' spiegelpositie automatisch gelinkt werd aan de sleutel...

Dan hoop ik maar dat het geen probleem is. Vanavond nog wat proberen met de twee sleutels of ik er beweging in krijg.
 

Cordoba

Forumguru
Misschien dat het koppelen van de spiegelstanden aan de sleutels alleen voor de uitvoeringen met elektrisch verstelbare stoelen geldt?
 

micky

Forumguru
@blauwkeut zijn niet beide voorstoelen elektrisch dan? ik dacht dat beide elektrisch verstelbaar waren en de bestuurdersstoel met geheugen.
 

riskitalltowin

Actief lid
Ik heb hetzelfde probleem. Terug uit gezet. Maar heb nog andere problemen:
  • Dakhemel komt los
  • Bluetooth valt constant uit, columbus loopt vast daarna.
 

blauwkeut

Forumguru
@micky passagierszetel elektrisch verstelbaar is een optie (één van de weinige) die ik niet genomen heb - wou m'n panoramisch dak hebben en aangezien ik toch hoofzakelijk op de bestuurdersstoel zit ;) viel de keuze zo. Maar je 'krijgt' het geheugen bij de elektrische bestuurdersstoel, incl geheugen voor de spiegels. Je kunt kiezen tussen 'Elektrsich (sic Belgische configurator) regelbare bestuurderszetel met geheugenfunctie' of 'Elektrsich (sic, alweer) regelbare voorzetels met geheugenfunctie'.

@riskitalltowin die problemen ben ik nog niet tegengekomen...
 

blauwkeut

Forumguru
Meh, ik denk dat er nu helemaal iets mis is :cry: De geheugenknoppen lijken het niet meer te doen. Dat wordt een telefoontje naar de dealer...
 

blauwkeut

Forumguru
Vanmiddag onderweg naar huis maar even omgereden langs de garage. Knoppen werken inderdaad niet meer (zo ver was ik ook al). Ze willen nu de wagen binnen hebben om de oorzaak te kunnen zoeken. Dankzij de vakantieperiode heb ik een afspraak voor 6 augustus... :shutup:
 

Joske

Forumguru
amai.. dat is wel "klote"


en voor de rest geen aardigheden in je auto te ontdekken? (zijn alle zekeringen nog ok, geen losse stekker onder de zetel?)
 

blauwkeut

Forumguru
Het had wat eerder mogen zijn maar het is gelukkig niet dat ik problemen heb om te rijden, dus ik ga er maar niet moeilijk om doen. Die stekker hadden ze wel even snel gecontroleerd, maar die zat goed. Vandaar dat ze 'm binnen willen hebben. Zekering heb ik nog niet gekeken, maar zou dat geheugen op een aparte zekering zitten (want de stoelbediening zelf doet 't nog wel)?

Vanmorgen wel een eerste keer een storing gehad in de ACC (350km op de teller - hout vasthouden dat dat geen voorbode is), maar na contact af/op was dat weg...
 

Joske

Forumguru
ik zal alvast ook wat hout voor je vasthouden! ;)

betreft de zekeringen, dat zou ik moeten opzoeken.
 

blauwkeut

Forumguru
Even opgezocht, de zekering is zowel voor de verstelling als het geheugen (zekering gaat naar de controlemodule voor stoelverstelling). Dus dat zal het niet zijn. Straks zelf nog eens onder de stoel kijken of er echt geen stekkers los zitten, je weet maar nooit...
 

Joske

Forumguru
dus even samengevat:

je kan de stoel verzetten mbhv de knoppen op de zetel maar de geheugentoets (opslaan als) doet het niet?

Al eens de andere sleutel geprobeerd?
 

Bakkertje

Forumguru
Ik heb ook een tijdje problemen gehad met de stoelverstelling.
Wat je even kunt doen om het te proberen op te lossen is even de stekkers onder de stoel loshalen even wachten en weer terug plaatsen. Dat heeft bij mij geholpen en uiteindelijk is er een software update gekomen voor de module onder de stoel. (in een Superb welliswaar..)
 

blauwkeut

Forumguru
@Joske Klopt wat je schrijft. Verstellen gaat maar opslaan in het geheugen of terug oproepen niet; Beide sleutels reeds geprobeerd.

@Bakkertje Goeie tip, die probeer ik uit...
 

blauwkeut

Forumguru
@Bakkertje Net even getest: de geheugenknoppen werken terug nadat ik de stekker die de stroomvoorziening naar de module verzorgt heb losgehaald en terug aangesloten na een 10-tal seconden. Als IT-er had ik het moeten weten (did you try turning it off and on again?). Je hebt een Belgisch biertje van me tegoed :thumbsup:

Spiegels zijn wel nog steeds niet gelinkt, daar moet ik dus nog verder naar op zoek...
 
Bovenaan Onderaan