Bij mijn S3 komt het signaal van de verticale verstelling niet goed door.
Als de spiegel goed ingesteld staat en de kap iets op en neer beweeg, zie ik het percentage in VCDS van 0 naar ca. 50% gaan. Hierdoor staat de spiegel vaak fout als de spiegels automatisch inklappen, en minder vaak als ze niet inklappen.
Vandaag de spiegel gedemonteerd. Ik wist van Skoda dat hiermee al eens iets gedaan was. En dat was duidelijk; 2 afgebroken deurpaneelclips, 1 montagebeugeltje ontbreekt en de spiegel is terug gemonteerd met de draad hopeloos dubbelgevouwen tussen spiegel en de deur. Dan zou je zeggen dat ze op z'n minst de 5j0867276 clips op voorraad hebben en kunnen vervangen maar helaas. Dus bij Ali maar wat bestellen.
Geprobeerd de potmeters te vinden via het (Russische) schema van de O3. Ik heb niet helemaal de potmeters Ohms eruit kunnen meten, maar wel een variabele weerstand (rond 2k) van de verticale verstelling gevonden tussen pin 1 en pin 9? Maar ja, dan ontbreekt nog de 3e poot van de potmeter... waar zit die? De meest geknikte draden van T16a steker naar ingang spiegel met meetnaaldje door isolatie geprikt kwamen aan.
Toen de losse spiegel aangesloten en getest met VCDS; alles werkte en viel niet meer uit....? Draden weer verpakt met stoftape en spiegel juist gemonteerd, tussentijdse test met VCDS ook goed. Tja, wat niet meer stuk is, is niet meer te repareren. Hopelijk blijft het goed.