Speakers Octavia II

MacMarcel

Nieuw lid
Ik ben niet zo erg tevreden over de standaard speakers die in de Octavia worden geleverd. Vooral de afwezigheid van de speakers achterin stoort me. Ik ben geen audiofiel, het geluidssyteem dat in mijn BMW 3 zat (2001) was wel goed genoeg voor me.

Heeft iemand een goede tip om het geluid een stuk beter te krijgen? Welke speakers zijn aan te raden?

Ik heb geen standaard Skoda radio, maar de Kenwood dubbel din touch screen navigatie/dvd/tuner.

Alvast bedankt!

Groet,
Marcel
 
Ik zou beginnen om achterin speakers te plaatsen. Welk merk kan iemand anders je wel vertellen. Ik heb ook de standaard speakers maar dan wel 8 stuks (standaard in de Elelgance) ben erg tevreden over de kwaliteit.
 

Reizende

Actief lid
Hoi,

Ook ik heb de Elegance uitvoering met 8 speakers, en ik ben daar erg tevreden over. Je moet dan inderdaad wel het stadium met dikke bassen en mega volume ontgroeid zijn. Ik zou proberen de speakers achtering erbij te bemachtigen, ik denk dat dat al een wereld van verschil is. Succes ermee
 

Dey

Actief lid
Aangezien je een goede radio-nav combinatie hebt zou ik zeggen, sluit er een versterkertje op aan en vervang je speakers voorin in een fatsoenlijk composetje.
Neem ook eens een kijkje op www.showyoursound.nl en op het forum aldaar.
 

qazpoi

Nieuw lid
Klopt heb zelf ook alleen speaker voor, wil deze vervangen door andere. Omdat ze bij gewoon radio luisteren al kraken.

Kan iemand mij de maten leveren van de speakers. /forum/images/graemlins/confused.gif
tHANX
 
ik vind de speakers super (8 in Elegance), alleen kunnen de deurpanelen het niet aan: die gaan klapperen / meetrillen bij een beetje bass, terwijl de speaker het prima trekken. In mijn oude Seat Leon trilden de panelen helemaal niet mee en leek de geluidskwaliteit dus beter, maar volgens mij ligt het dus niet aan de speakers maar aan de trillende panelen in de OII. Deze week heeft de dealer een paneel beter vastgezet en anti-trilplaatjes ertussen gezet... Wel iets beter geworden...
 
Volgens mij is dit goed op te lossen door zogenaamde bitumen matten in de deurpanelen te (laten) plaatsen. Dit had ik ook in mijn 307 en lostte het probleem helemaal op!
 

Dutch

Actief lid
Ik zal ook maar eens naar de dealer gaan. Ik erger me behoorlijk aan het meetrillen van de deurpanelen bij lage tonen. In mijn Golf IV had ik hier geen last van.
 

Baarsje

Nieuw lid
In mijn O2 elegance trillen de deurpanelen erg hinderlijk mee.
Dat heb ik opgelost door via de Radio (pioneer BT70)de freq. onder de 80 Hz af te kappen en alleen de subwoofer voor het laag te laten zorgen. Ook nog even geëxpirimenteerd met 50Hz maar dan blijft het allemaal nog veels te veel mee rammelen. In tegenstelling tot wat de meesten op dit forum schrijven vind ik het geluid uit de standaardspeakers erg matig. Zal ook te maken hebben met de beroerde plaatsing van het laag/midden in de deuren.

Ik ga het nog even aankijken en als het geluid me blijft irriteren dan komt er een goed composetje in de voordeuren. Maar voor de tweeters ga ik dan een andere plek zoeken.

Speakers achterin vind ik persoonlijk niets toevoegen. Eerder nog afleiden. In mijn Peug306 had ik alleen een composet voorin en de sub achterin. Het geluid was klasse. Nooit vermoeiend, wat ik met de std. speakers in de O2 wel heb.
 
Bovenaan Onderaan