Speaker Inbouwdiepte fabia 1

SkodaMk1

Nieuw lid
Hello people,

Ik was van plan m'n speakers voor in de deuren te vervangen van mijn fabia 1, weet iemand hier wat de inbouwdiepte is? Ik heb geprobeerd om speakers van 63mm er in te krijgen maar de arm van het raan zit er precies achter dus het paste net niet. Iemand hier ervaring mee?
 

Cordoba

Forumguru
Kun je het probleem oplossen met opvulringen, zodat de speaker minder diep in de deur valt (en het rooster er toch nog over past)?
 

EdK

Forumguru
De oude speakers zitten gemonteerd in opvulringen die niet los te nemen zijn.
Die hoogte kun je je nieuwe speakers dus ook monteren zonder dat de deurpanelen niet meer op hun plek komen
Ik heb toendertijd ook die speakers vervangen en de 4 popnagelgaten opgeboord naar 6mm en er toen een draadeind doorgestoken en eerst met 2 moeren met borgring deze vastgezet.
Hierna de speakers weer per draadeind met 2 moeren vastgezet op de draadeinden dus.
en hierna voorzichtig de draadeinden afgezaagd op lengte zodat ze glad met moer waren.

Maar zover ik me nog kan herinneren moeten die speakers van 65mm er makkelijk inpassen zonder raammechanismes in de weg te zitten

En nee ik heb er geen foto's van gemaakt toendertijd..... had toen nog geen smartfeun en ook geen digitale camera...
Praat over een 15 jaar terug ofzo
 

SkodaMk1

Nieuw lid
@Cordoba ik had dit geprobeerd maar toen paste het paneel er al niet meer op.

@EdK klopt ik weet inderdaad hoe het zit maar de speakers van 63mm kreeg ik al niet passend. Heb er toen een extra houten ring tussen gedaan maar toen kreeg ik het deurpaneel er niet meer op.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Heb er toen een extra houten ring tussen gedaan maar toen kreeg ik het deurpaneel er niet meer op.
De hoogte die je max naar voren kan komen is de hoogte van de zwarte kunststof ring die om de oude speaker zit.
En de diameter mag ook niet teveel uitwijken want dan heb je ook problemen.

Weet niet welk merk speaker je gebruikt maar ik heb de bestaande toen vervangen voor Pioneer speakers die volgens mij wel geschikt waren voor de Fab 1
 

SkodaMk1

Nieuw lid
@EdK ik heb nu inderdaad 3weg pioneer speakers die een hele korte inbouwdiepte hebben. Daarvoor had ik toen nieuwe ringen gehaald. maar ik wou er een componenten set in doen omdat ik niet tevreden ben over de pioneers die er nu in zitten. Het gaat om de Soundstream RBC-6.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan