Spatlappen F3 Combi

D

Deleted member 26486

4F1AA446-CEC5-473E-A24A-90CE0D6AEC83.jpeg 53B3E055-683A-45D8-9B3D-D96F6FEE6C27.jpeg 14500B99-8994-451D-954F-7C2D4A9DB076.jpeg ’3e Kerstdag’ kreeg ik mijn bestelling binnen van Superskoda, originele Skoda mud flaps. Een erg smaakgebonden accessoire, daarvan ben ik me bewust, maar ik heb het op bijna al mijn auto’s gehad en zeker combi’s vind ik er vaak wat ‘steviger’ van worden. En daar hou ik van, no nonsense, weinig opsmuk, bescheiden, werk aan de winkel.

Ik vind m’n F3 Combi er een beetje de uitstraling mee krijgen die SAAB’s uit vervlogen tijden hadden. Een ander noemt het misschien tuttig, dat mag uiteraard ;)

Montage was in 20 minuutjes gefixt, de wielen hoeven daarvoor niet gedemonteerd te worden. Ik was overigens verbaasd hoeveel blad en troep er al achter het binnenscherm zat, jaarlijks eens los halen en schoonmaken lijkt me best zinvol.

Hierbij een paar foto’s (niet superduidelijk vanwege het donkere weer, excuses!)

Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Montage was in 20 minuutjes gefixt, de wielen hoeven daarvoor niet gedemonteerd te worden.

Heb ze ook hoor en bevallen mij ook prima , houd de zijkanten voor en achterzijde toch iets schoner is mijn ervaring.
Voorspatborden kon ik ook monteren zonder wielen verwijderen, moest ze wel ff geheel verdraaien voor de ruimte.
Maar voor achterzijde moet ik toch echt me achterwielen verwijderen om er bij te komen.
Kom echt niet met de torx schroevendraaier bij de bouten, maar misschien komt het omdat ik 16 inch er om heb liggen en zo te zien heb jij 15 inch .....
Maar goed ff wachten tot we de eerste goed droge dag in 2018 hebben en dan ff opkrikken , wiel verwijderen en spatlap plaatsen. ( en dat 2x )

D

Deleted member 26486

Maar voor achterzijde moet ik toch echt me achterwielen verwijderen om er bij te komen.
Kom echt niet met de torx schroevendraaier bij de bouten, maar misschien komt het omdat ik 16 inch er om heb liggen en zo te zien heb jij 15 inch ....

In principe is de omtrek en diameter bij 15 en 16 inch vrijwel gelijk mits je de standaard bandenmaten 185/60 15 en 215/45 16 aanhoudt

-> ik heb een handig torx-setje waarmee het precies lukte aan de achterzijde! (voorwielen idd even op maximale stuuruitslag gezet).

Ik heb ook zo’n handig magnetisch Skoda-lampje besteld bij Superskoda, dat was bij montage aan de voorzijde ook prettig werken met de lamp aan de wielophanging.

• Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
-> ik heb een handig torx-setje waarmee het precies lukte aan de achterzijde!
Ja kijk daar zit je verschil, ik heb een onhandig maar mooi torx setje....
Ben benieuwd wat voor setje je hebt ( foto ? ) want scheelt me wel wat tijd die ik dan voor de opbergvakken voorstoelen kan gebruiken dan....

D

Deleted member 26486

58B67152-E8AF-4E9D-86FA-2D46E83DE90F.jpeg Zie foto, gewoon een bouwmarkt-setje, het korte stuk is een cm of 2 (Niet zoals je met gereedschap om hoort te gaan, maar de benodigde T25 ligt nog in de auto :bloos: )

EdK

Forumguru
Je laat je T25 sleutel toch niet alleen de jaarwisseling doormaken in de wagen ?? :nono::nono::pieker::pardon:

Cordoba

Forumguru
Ik heb ook een vergelijkbaar setje, maar dan van het merk Proxxon, ooit bij de lokale bouwmarkt uit de voordeelbakken gevist.

@EdK als je de banden leeg laat lopen, heb je misschien wel genoeg ruimte om de spatlappen te monteren zonder het wiel los te halen? :D

Bovenaan Onderaan