Spacer twijfel

DinkyToy

Senior Member
Overweeg al 'n tijdje om de looks (en misschien 't weggedrag) van m'n Octavia Combi (2011) op te frissen. Staat op t originele onderstel met 17" Skoda velgen en ben voorlopig niet van plan om te verlagen, tenzij dat met 'n gematigde 15mm zou kunnen.

Vond in Duitsland n paar passende H&R 15mm(30mm/as) spacers met rand voor weinig..
Ik meen ergens gelezen te hebben dat deze goed voorop kunnen icm 20mm(40mm/as) achter maar ben er niet zeker van.
Zou ze ook achter kunnen zetten en dan voor 10mm(20mm/as).

Heeft iemand hier ervaring mee?
 

HarrieSkoda

Forumguru
Wat is de ET waarde van je velgen?

Met O3 heb ik wel ervaring qua verbreden, maar O2 niet.
Met de O3 heb ik inderdaad 15mm per zijde verbreed, en achter 20mm per zijde. Dit icm. ET51 velgen (meen 7,5J breed).
Staat nu perfect in de wielkast.
 

JeSko

Forumguru
30 is ook gematigd hoor bij een Skoda, je moet er maar eens op letten hoe hoog Skoda staat ten opzichte van vele andere merken. Mijne gaat ook 30 mm zakken, hopelijk nog deze maand, ik zal je laten weten hoe dat gaat:thumbsup: gaat je auto normaal gezien ook veel sportiever van rijden en het komt de baanvastheid en bochtenwerk tegoed.
 

Michelv.

Forumguru
Bij mijn O2 heb ik met de originele 17 inch élégance velgen gereden met 4x20MM spacers, wel met bandbreedte 205.

En heb die nu ook te koop staan, vond ze op mijn O3 te breed en ook op mijn Huidige Golf 7 te breed.
 

CDK

Forumguru
Bij het opruimen van de garage kwam ik nog een 42mm/ as, dus 21/21mm per kant setje tegen nieuw in de doos. Mocht je daar interesse in hebben roep je maar.
 

Antera

Donateur
Wil je weten wat mogelijk is voor jouw auto doe dan het volgende:

Pak een waterpas en zet die tegen je band/velg aan.
Meet vanaf de waterpas naar je wielkast rand en haal daar 5mm af.

Dit is de breedste maat die je normaal gezien zonder problemen kan monteren
 

rupert

Senior Member
Overweeg al 'n tijdje om de looks (en misschien 't weggedrag) van m'n Octavia Combi (2011) op te frissen. Staat op t originele onderstel met 17" Skoda velgen en ben voorlopig niet van plan om te verlagen, tenzij dat met 'n gematigde 15mm zou kunnen.

Vond in Duitsland n paar passende H&R 15mm(30mm/as) spacers met rand voor weinig..
Ik meen ergens gelezen te hebben dat deze goed voorop kunnen icm 20mm(40mm/as) achter maar ben er niet zeker van.
Zou ze ook achter kunnen zetten en dan voor 10mm(20mm/as).

Heeft iemand hier ervaring mee?

ja, voor 15mm spacer, achter 20mm
met 17 inch velgen, ET54
verlaagd op een ap schroefkit 6 cm rondom verlaging
met 225/45 banden liep dit niet aan, stond dikke prima in de wielkast
 

DinkyToy

Senior Member
Bedankt @rupert !
Ziet er mooi uit. En wow, 6 centimeter omlaag! Heb je nog veerweg over?
Maar ik ben om, 15mm voor en 20mm achter.

Edit: Die verlaging zal m flink anders doen sturen.
Heb je nog iets gemerkt aan het rijgedrag als gevolg van de spoorverbreding?
 
Laatst bewerkt:

rupert

Senior Member
standaard staan ze op hoogte 'trekker', veerweg genoeg over ;)

rijgedrag is me niet iets opgevallen wat me stoort, mijn schoonvader vond het wat straf geveerd, maar die is z'n ML gewend, ik heb liever een ster in m'n ruit.
qua sturen merk ik er niets aan, hoeken gaat mooi :)
na installatie goed uit laten lijnen heeft hier denk ik ook aan bijgedragen
bij drempels is het soms even oppassen, maar ik schuur met name de bodembeschermplaat thv de achterbank over de grond (die steekt het meest uit naar beneden)
 
Bovenaan Onderaan