Sound system Octavia 3 elegance bsn

Zeeman

Nieuw lid
Weet iemand de specs van het nieuwe sound system in de elegance bsn uitvoering van de Octavia 3.
kan ik het vergelijken met het system in de Superb 2 Elegance.
 

TedVlemmings

Forumguru
Dit komt van de Skoda website zelf:

"Canton Sound System
Het Canton Sound System voor de nieuwe ŠKODA Octavia is een zeer performant toestel met 8 luidsprekers in de deuren, één centrale luidspreker en een subwoofer. Eenexterne versterker met geluidsprocessor en10 uitgangskanalen en een systeemvermogen van 570 Wgaranderen een perfect geluid.

De digitale equalizer biedt drie mogelijkheden voor ruimtelijke geluidsoptimalisering: enkel voor de bestuurder, voor de voorzetels, of voor de volledige auto. De equalizer heeft ook presets voor rock, klassieke muziek, pop en optimale stemweergave, net als een lineaire instelling.

Nog andere, meer algemene instellingen zijn:

- geluidsvolume;
- uitschakelen van luidsprekers voor- of achteraan;
- afzonderlijke geluidsinstelling van de luidsprekers links en rechts;
- surround sound;
- dynamische volumeregeling volgens de rijsnelheid;
- akoestische filters voor de actieve onderdrukking van ruis."

Verder is hier al wat gebruikerservaring in het Engels te lezen, niet erg interessant overigens: http://www.briskoda.net/forums/topic/271095-optional-canton-stereo-system-any-opinions-yet/
 

CoesDoes

Forumguru
Wat TedVlemmings zegt.. en 5.1 surround. Weet niet welke specs je precies bedoelt en wat er in de Superb zit, maar het Canton systeem is specifiek voor de O3 'ontwikkeld' (marketingtechnisch tenminste ;) )
 
Dit komt van de Skoda website zelf:

"Canton Sound System
Het Canton Sound System voor de nieuwe ŠKODA Octavia is een zeer performant toestel met 8 luidsprekers in de deuren, één centrale luidspreker en een subwoofer. Eenexterne versterker met geluidsprocessor en10 uitgangskanalen en een systeemvermogen van 570 Wgaranderen een perfect geluid.

De digitale equalizer biedt drie mogelijkheden voor ruimtelijke geluidsoptimalisering: enkel voor de bestuurder, voor de voorzetels, of voor de volledige auto. De equalizer heeft ook presets voor rock, klassieke muziek, pop en optimale stemweergave, net als een lineaire instelling.

Nog andere, meer algemene instellingen zijn:

- geluidsvolume;
- uitschakelen van luidsprekers voor- of achteraan;
- afzonderlijke geluidsinstelling van de luidsprekers links en rechts;
- surround sound;
- dynamische volumeregeling volgens de rijsnelheid;
- akoestische filters voor de actieve onderdrukking van ruis."

Verder is hier al wat gebruikerservaring in het Engels te lezen, niet erg interessant overigens: http://www.briskoda.net/forums/topic/271095-optional-canton-stereo-system-any-opinions-yet/



Dit is wel echt een beroerde google translate sessie geweest niet?
 

TedVlemmings

Forumguru
Dit is wel echt een beroerde google translate sessie geweest niet?

Geen flauw idee, ik voorzie de teksten niet op de Skoda website. Er ontbreken wel wat spaties her en der. Mag hopen dat er toch wel ergens een Nederlandse webdesigner binnen Skoda rond loopt die zelf de teksten voorziet. Ik stel me in ieder geval niet verantwoordelijk voor de taalfouten in het citaat, anders zou het ook geen goed citaat zijn geweest :D
 

Zeeman

Nieuw lid
Kom maar even luisteren in mijn Active Bsn Eerste Urker Octavia 3 :)
da's nou leuk, ik heb je nog niet zien rijden maar dat komt nog wel. welke kleur heb je ?

ik moet wachten tot wk 45 (!) op mijn combi :arghh: .
om even terug te komen op een eerdere vraag over het sound systeem in mijn vorige Superb 2 combi elegance bsn :
hier stond geen merknaam op maar klonk goed. beide basspeakers zaten echter in de voordeur waardoor de deurpanelen snel gingen resoneren. In de O3 (sedan en combi) zit een subwoofer achterin en dat lijjkt me veel beter. Merk Canton is ook goed.
specs:
Octavia O3 combi 1.8 tsi elegamce bsn. 6 MT
kleur Moon White (parelmoer met.)
18 inch Alaris
dynamic pakket
pano dak
tuning ABT
sier grill chroom
cognac (zimmtbraun) leren interieur (Royal class leather in Urk) .
 

Geert Oost

Nieuw lid
da's nou leuk, ik heb je nog niet zien rijden maar dat komt nog wel. welke kleur heb je ?

ik moet wachten tot wk 45 (!) op mijn combi :arghh: .
om even terug te komen op een eerdere vraag over het sound systeem in mijn vorige Superb 2 combi elegance bsn :
hier stond geen merknaam op maar klonk goed. beide basspeakers zaten echter in de voordeur waardoor de deurpanelen snel gingen resoneren. In de O3 (sedan en combi) zit een subwoofer achterin en dat lijjkt me veel beter. Merk Canton is ook goed.
specs:
Octavia O3 combi 1.8 tsi elegamce bsn. 6 MT
kleur Moon White (parelmoer met.)
18 inch Alaris
dynamic pakket
pano dak
tuning ABT
sier grill chroom
cognac (zimmtbraun) leren interieur (Royal class leather in Urk) .



Yep, de extra opties maken de levertijd langer :)

Ik heb een standaard bl kleur raceblue met sound upgrade en trekhaak. Vorige week maandag opgehaald dus nog niet zo heel veel gereden.
 

Zeeman

Nieuw lid
Yep, de extra opties maken de levertijd langer :)

Ik heb een standaard bl kleur raceblue met sound upgrade en trekhaak. Vorige week maandag opgehaald dus nog niet zo heel veel gereden.
ok, ook mooie kleur. had ik in eerste instantie ook gekozen totdat ik een VW Golf 7 in Oryx white zag,. meteen verkocht; deze kleur gaat Skoda Moon white noemen en wordt pas vanaf wk 37 geproduceerd. wat bedoel je met sound upgrade ? is dat mogelijk icm het Canton systeem ??
 

Geert Oost

Nieuw lid
Ik bedoel de upgrade naar het Canton Systeem, bij de Active BusinessLine. Bij de elegance heb je dat er al bij.
 

CoesDoes

Forumguru
ok, ook mooie kleur. had ik in eerste instantie ook gekozen totdat ik een VW Golf 7 in Oryx white zag,. meteen verkocht; deze kleur gaat Skoda Moon white noemen en wordt pas vanaf wk 37 geproduceerd. wat bedoel je met sound upgrade ? is dat mogelijk icm het Canton systeem ??
Moon White wordt pas vanaf wk 45 geproduceerd, weet je meteen waarom je tot wk 45 moet wachten (en grote kans dat er nog twee weken voor transport en registratie bij komen)
 

Noord26

Forumguru
Houd maar rustig rekening met 1 maand tussen productie en voordat jij de sleutel krijgt.

Kun je nog ABT tuning krijgen?
 

ertromp

Forumguru
Lijkt me wel de investering waard dat Canton systeem.
De standaard speakers van Skoda vind ik niet echt geweldig.
Canton is wel een naam in de luidspreker boxen.
 

Zeeman

Nieuw lid
Houd maar rustig rekening met 1 maand tussen productie en voordat jij de sleutel krijgt.

Kun je nog ABT tuning krijgen?
correctie ik bedoel ATM in Eemnes, de 1.8 tsi met handbak komt dan op 215 pk en 320 NM koppel. met DSG durf ik het niet te zeggen maar vermoedt dat de waarden dan vergelijkbaar zijn.
Heb goede ervaring met ATM, ze hebben mijn Superb 1.8 tsi indertijd ook gedaan, zie ref. op website.
 

Zeeman

Nieuw lid
Ik bedoel de upgrade naar het Canton Systeem, bij de Active BusinessLine. Bij de elegance heb je dat er al bij.
hoi Geert, ik zag m vanmorgen staan op de Damlaan, prachtige bak hoor ! hij sprong er echt uit met race blue, je blijft dus voorlopig de enige (ik ben immers geswitched naar moon white) op Urk met die mooie kleur :)
 

Altos

Banned
hoi Geert, ik zag m vanmorgen staan op de Damlaan, prachtige bak hoor ! hij sprong er echt uit met race blue, je blijft dus voorlopig de enige (ik ben immers geswitched naar moon white) op Urk met die mooie kleur :)

Op Urk misschien wel...er zijn meer mensen met goede smaak :D ...sinds 29 mei trotse bezitter van een Race Blue uitgevoerde O3! Blij dat ik de zuidelijke medeweggebruikers mag trakteren op deze mooie kleur.:laugh:
Ik heb de Canton set gehoord in de dealerauto. Ik vond deze erg zuiver en vol van geluid, maar vond de meerprijs wat veel van het goede.
 

Zeeman

Nieuw lid
Op Urk misschien wel...er zijn meer mensen met goede smaak :D ...sinds 29 mei trotse bezitter van een Race Blue uitgevoerde O3! Blij dat ik de zuidelijke medeweggebruikers mag trakteren op deze mooie kleur.:laugh:
Ik heb de Canton set gehoord in de dealerauto. Ik vond deze erg zuiver en vol van geluid, maar vond de meerprijs wat veel van het goede.
je hebt gelijk, ook gefeliciteerd ! heb je er ook passende velgen onder want die kleur schreewt om een sportieve velg (maar ook dat is weer persoonlijk).
 

Altos

Banned
We hebben de standaard 16" lichtmetalen wielen die op de Ambition Businessline zitten. Is bewust zo gehouden ivm het hoge aantal kilometers dat we rijden en de kosten van vervangen van banden + bijbetaling bij levering van een grotere maat met zich mee brengen.
Ook vind ik deze qua vorm ook het mooiste, ik houd niet zo van een "platte" velg maar vind de diepte van bijvoorbeeld spaken leuker, maar dat is ook een mening natuurlijk.
Qua looks kan het natuurlijk altijd mooier/strakker met grotere velgen en een beetje verlaging, maar ook de verlaging was bij ons niet handig ivm de paardentrailer en de daarbij horende grasvelden/modderpoelen die bij de wedstrijden horen.
Dus, een beetje looks inleveren zodat de praktische kant ook behartigd wordt levert ons een 100% coole auto op :cool:
 
Bovenaan Onderaan