Sos storing noodoproep functie.

Antera

Donateur
Kan meerdere oorzaken hebben. Soms kan het gewist worden maar soms ook niet. Ook afhankelijk van de software versie en of je auto import is of net nieuw komt dit ook vaker voor en moet deze geupdate worden in het mediasysteem/OCU en weer alles koppelen. Dit kan niet elke garage.

Ik heb dit al vaker gedaan dus voor meer info contact me maar even

Drukkert

Senior Member
Dat zal dan wel dealer afhankelijk zijn... PON doet het in ieder geval niet.
Binnenkort verhuizen naar een andere stad, dus ook een andere dealer. Misschien dat zij wat toeschietelijker zijn.

Je zou toch bijna denken dat het geen toeval meer is. Ook hier sinds vandaag dezelfde melding. Tijdens een poging tot reset van het infotainment systeem sloeg alles op hol en werd 112 gebeld.

Netjes op annuleren gedrukt, zonder enig resultaat. Zucht.

Weet iemand of dit onder de bovag garantie valt? (8 maanden geleden mijn kamiq gekocht bij de merkdealer met 12 maanden bovag garantie)

madpilot

Senior Member
"In eerste instantie kreeg ik de fout helemaal niet verwijderd uit de module.
En net heb ik weer geprobeerd maar in developer mode, en het is gelukt geen fout meer in de module."

Heb hetzelfde probleem met mijn Octavia, de fout kan ik niet wissen (issue wel kunnen oplossen inmiddels). Die Developer Mode, is dat iets in OBD11, @saninl ?

Even een reactie op mezelf, mocht iemand dezelfde vraag hebben. Met Obd11 naar de Telematics module -> Change service -> Development mode. Heb toen de fout kunnen verwijderen. Screenshots zijn daarna pas gemaakt dus error is daar al weg ;) Overigens popt die foutmelding af en toe op om ook weer vanzelf te verdwijnen...

Bijlagen

• 20260308_082741.jpg
    20260308_082741.jpg
    433,4 KB · Weergaven: 12
Hallo, ik had deze sos storing ook. Ik heb dit verholpen met odbeleven3 pro met de volgende duitse handleiding:
1. Motorhaube öffnen
2. OBD Dongle in die OBD Buchse stecken
3. Zündung aktivieren
4. OBDEleven App öffnen und mit dem Dongle verbinden. (ich benötigte zusätzlich meine VIN/Fahrgestellnummer)
6. In der Fehlerliste prüfen, ob im Bereich Telematics die Meldung "Service Life critical" zu sehen ist. (Das ist ein gutes Zeichen)
7. In der App "Fahrzeug" – "Steuergeräte" auswählen
8. Das Modul Telematics auswählen (bei mir hat es die ID 75)
9. "Grundeinstellungen" auswählen
10. "Zurücksetzen der Historie der Notruf Batterie " auswählen
11. Den Button unten gedrückt halten (sollte grün leuchten)
12. Einige Sekunden warten
13. Zweimal zurück wählen, um zum Hauptbildschirm der Telematics zurückzukehren
14. Nun auf "Fehler" drücken
15. Nach rechts beim Button wischen, um alle Fehler zu löschen
16. Bisschen warten und App verlassen
17. Zündung ausschalten (Knopf am Lenkrad)
18. OBD Dongle entfernen
19. Aus dem Auto aussteigen und die Motorhaube schliessen
20. Auto absperren

Dit ongeveer maand geleden uitgevoerd. Geen sos melding meer gehad.

Bovenaan Onderaan