Sorry ------> Audi A5 sportback 1.8 gekocht!!

maf

Lid
Na 5 jaar Octacia te hebben gereden is vandaag een keerpunt gekomen: ik heb een prachtige Audi gekocht, A5 Sportback model 2012. Mijn 1e Octi (RS) probleemloos, mijn 2e (1.8 tsi met dsg) helaas niet. Vandaar ook de move naar een andere auto. Aangezien de Audi in de 20% bijtelling valt ben ik niet eens zo veel méér kwijt dan aan de Skoda.

De Audi is iets kleiner in de kofferbak, maar op de achterbank weer iets ruimer. Verder natuurlijk (in mijn ogen) een prachtige auto.

Ik zal tot febr/maart geduld moeten hebben, dan komt mijn Octi op de markt...

MarcoO2

Forumguru
Mooie move, zo'n overstap! Heb je die A5 (blijft een schitterende auto) nog een beetje aan kunnen kleden met leuke opties? En ben je weer voor een automaat gegaan? Zo ja, dan ben ik heel benieuwd hoe die multitronic je bevalt ten opzichte van je huidige DSG.

___JC___

Forumguru
Hoezo sorry? Mooie bak man. Iedereen die eraan meewerkt om het Nederlandse verkeersbeeld weer wat mooier te maken krijgt van mij een :super:
Kritisch nootje, als je van DSG naar Multitronic overstapt dan zal het wel ff flink wennen zijn. Van een gerobotiseerde handbak naar een jarretelaandrijving.. :)

Is zeker niet boeiend! Een A5 zou mij ook goed passen (past alleen helaas niet in mijnbudget...) ik was alleen benieuwd naar kopen in relatie tot zijn opmerking over 20% that's all!

Het is slechts een nuance... maar laat duidelijk zijn dat ik ook graag ons straatbeeld zou willen "vervuilen" met een A5!

maf

Lid
Bedankt voor de mooie reacties. Ik heb de auto zakelijk gekocht. En omdat hij in de 20% bijtelling valt is hij aangekleed met sportstoelen (verwarmbaar), getint glas, 18" wielen, trekhaak en nog wat "kleine" dingen slechts 3 tientjes duurder in de bijtelling.
Overigens is de 1.8 (nog) niet met automaat leverbaar. Mocht dat wel komen, is de vraag natuurlijk of hij met 136 gr/km wegkomt, te meer omdat die norm per 1-7 nog aangescherpt gaat worden. Ik kom er in ieder geval niet meer achter :-)

MarcoO2

Forumguru
Klinkt als een mooie wagen! Heb er een week in gereden als vervangende auto, en ik kan je één ding zeggen: daar ga je veel plezier van krijgen! Zeker nu je de handbak hebt... :D

Racer

Lid
@maf: van harte met je overstap, dan voel ik me niet meer zo alleen!

PS. Hoewel ik super-tevreden was met mijn RS, rijdt dit toch echt wel wat luxer (om niet het woord 'premium' te gebruiken ;) )

maf

Lid
Ik heb niets eens een proefrit gemaakt, ik kan me niet voorstellen dat zo'n auto minder goed en fijn rijdt dan de Skoda. Alhoewel de Skoda goed in elkaar zit zie je toch al in de showroom dat een Audi echt strak is afgewerkt. Maar goed dat blijkt ook de aanschafprijs.

Met een paar maanden komen er langzamerhand ook enkele accessoires van de Octavia hier op het forum. Tipje van de sluier: winterbanden, dakdragers, sunnyboys, bt-module van de carkit.

MarcoO2

Forumguru
Mag ik dan bij voorbaat al een optie nemen op de dagdragers en de sunnyboys? Tegen die tijd heb ik namelijk.... een Brilliant Silver O2 1.8 TSI Combi EBL DSG (klinkt bekend, of niet?) :D

Bovenaan Onderaan