Sonniboys komen steeds los

Niels83

Forumguru
Hallo

Al een tijdje loop ik te zoeken naar een oplossing voor mijn sonnyboy raam verduistering in de auto. Nu heb ik originele clips gekocht, opgeruwd ontvet, maar die clips komen los.

Eerder gelijmd met poly max die werd zacht met warm weer (als het in de auto echt heet wordt) . De clips komen op het metaal deel van de achterklep.

Iemand nog een tip. Morgen ga ik op vakantie en daarvoor zijn ze eigenlijk gekocht
 

EdK

Forumguru
Sonniboy, clips en lijmen ??

De sonniboys die ik in 3 modellen skoda's heb gehad hadden ook klipjes maar die klemde in de raam sponningen en heb ik nooit hoeven plakken...

Maar goed ook al eens 2 zijdige 3M scotch tape gebruikt ?
Van alle dubbelzijdige tapes die ik ken is dit toch wel het merk dat goed plakt.
 

TDI_DSG

Senior Member
Ik heb ook sonniboys gehad maar zoals EDK al zei ze hebben klipjes die je in de sponningen klemt. Je hoeft niet te lijmen of te plakken hoor
 

EdK

Forumguru
Denk dat jij merk Priveshades hebt
Die met de achteruit in twee delen !!
Die gasten werken wel met plak klemmetjes
 

Ligflits

Senior Member
Ik heb de privacy shades gehad in mijn F2. (te herkennen aan het 2-delige achterruit scherm). Geen plak-klemmetjes. Deze klemden aan de ene kant om de rand van het scherm en hadden aan de andere kant een lipje om achter het metaal te schuiven om het op zijn plek te houden.
Door de 2 delen recht tegen elkaar te zetten bleef alles prima op zijn plek. En waren voor de achterruit de klemmetjes eigenlijk overbodig.
IMG_20200405_125405__01.jpg
 
Laatst bewerkt:

Niels83

Forumguru
Het zijn sonniboys, en de klemmen ook bij hen besteld. Ik zou niet weten waar je ze zou klemmen in het achterraam. De raam sponning heeft een 2cm metalen rand, en pas nin de verdikking zit de shade (lastig uit te leggen).
Alle andere klemmen zitten wel geklemd.

Ik heb de kleinste parkers gekocht die ik kon vinden, met wat lijm heb ik de klemmen nu vast geschroefd. Muur vast zitten ze. Niet echt de bedoeking, maar met 2,5ton op deze diesel is de restwaarde toch bijna niets meer.
 
Bovenaan Onderaan