Software versie canbus & systeem

dj.verhulst

Forumguru
Ik vraag me af hoe je kan checken zonder VAGcom welke versie software je heb in je systeem van je wagen, en wat de nieuwste versie is.

heb een 2018 O3 1.0 combi ,, bij een garage gekocht die geen dealer is, ze hebben hem geïmporteerd en op kenteken gezet ,, kom al jaren met de andere auto's daar , fijne zaak, onderhoud laat ik met deze O3 daar ook doen.

maar vroeg aan hen of ze konden zien welke versie software er in de auto zat en dan bedoel ik dat van de canbus en het systeem, dat konden ze niet.

nu vroeg ik me af kan ik dat zelf zo zien in een menu of zo ? en wat zou de nieuwste zijn ?

mocht er een verschil zijn kan ik wel contact opnemen met een dealer dat ie dat ff bij werkt
 

Rofffel

Forumguru
Ik denk dat je eerst even moet gaan inlezen welke verschillende systemen er zitten in jouw auto.
Op dit forum staat genoeg beschreven over de verschillende radio/navigatiesystemen en de mogelijkheden.
Je kan software voor de volgende zaken al uitsplitsen:
motorsoftware (ECU)
Automaat (DSG)
Navigatieunit (en aansturing canbus) firmware
navigatiekaart softwareversie
bluetooth softwareversie
losstaande circuits die eindigen in CANBUS kunnen ook een eigen software-gedeelte hebben.

Ik verwacht dat jij de radio/navigatiesoftware bedoeld.
Deze kan je inzien door de menu knop in te houden tot je in het onderhoudsmenu komt.

Deze versiecode even googlen en je weet of je goed zit ;)

groet,
 

dj.verhulst

Forumguru
de versie van het navigatie is niet zo moeilijk boven water te krijgen, maar het gaat me om het onderliggende systeem . dat deed ik vroeger zelf met VAGcom , maar mijn kabel te oud voor die nieuwe software
 

Rofffel

Forumguru
Helder, had jouw kennis aangaande software niet uit jouw eerste bericht gehaald.
Wellicht dat @Antera jouw antwoorden kan verschaffen.
 

brepus13

Forumguru
Met vcds is het te zien. Ook met obd11 kun je makkelijk zien welke software versie op welke module staat (en of die meest recente is ).
 

dj.verhulst

Forumguru
[Q
klopt maar mijn kabel is niet geschikt voor de nieuwe software, en de oude snapt niks van de O3

en voor die paar keer ga ik geen 250 a 300 ,- uitgeven voor een nieuwe kabel
 
Laatst bewerkt door een moderator:

brepus13

Forumguru
Ik geef alleen antwoord op je vraag: waar kun je het mee zien... dat je voor deze info geen 300€ over hebt snap ik maar de genoemde obd11 kost beduidend minder.... en anders gewoon even wat tientjes aftikken bij de dealer, dan weet je ook waar je aan toe bent.
 

Tees

Donateur
Je kan ook een OBDeleven kopen, hoeft niet eens Pro te zijn, ben je voor €40 klaar.
 

Antera

Donateur
Software van de canbus?? Dit is een standaard besturing. Je kan wel de module's uitlezen en hun software versies als je wilt. Je kan ook gezellig langs komen en doen we meteen wat leuke dingen coderen indien gewenst. Je kan me via whatsapp altijd bereiken
 
Bovenaan Onderaan