Software versie 1803 update nodig?

Rallye

Forumguru
Ieder zijn ding zal ik maar zeggen. Voor mij kost een auto gewoon wat hij nodig heeft. Geen behoefte om daar te lang bij stil te staan.

@dj.verhulst Ook zonder abonnement kun je het systeem gewoon gebruiken. Kaarten updaten kan met een stick, adressen opslaan kan ook zonder de app. Navigeren kan ook met Google Maps of Waze via Android Auto of Apple CarPlay, dus zo’n TomTom neerhangen hoeft echt niet (je zou zelfs de TomTom app via CarPlay kunnen gebruiken volgens mij). Ik vind persoonlijk de app bij mijn GTI wel handig. Ik kan de auto ermee openen en sluiten, als ik echt wil toch het verbruik zien (al wijkt dat mogelijk iets af), gemiddelde snelheid zien en de standverwarming ermee bedienen. Eventueel k ik ook zien waar de auto.

Bij VW onthoudt de shop de credit card niet, dus je zou ook een familielid of collega eenmalig kunnen laten betalen en een Tikkie kunnen laten sturen. Uiteindelijk zal Wero (de opvolger van iDEAL, die veel meer kenmerken van een credit card schijnt te hebben) ook een mogelijkheid zijn.

Laatst bewerkt:

PizzaPieter

Donateur
Ach ja, het voelt ook een beetje als een streak.
in het begin was het om te checken 'wat verbruikt ie nou echt' en als je het dan een tijdje doet is het zonde het los te laten. Kost geen extra tijd, geeft inzicht en ik ben wel een data-mannetje, dus vind het ook wel mooi.

dj.verhulst

Forumguru
het enigste wat ik wil is m'n adressen op kunnen slaan, en als het even kan een nieuwer versie van de software zodat ik wat minder last heb van vage software dingen

Eltjo

Forumguru
@dj.verhulst
In MySkoda app kon ik wel als verse hoofdgebruiker in mijn auto van 2018 een gratis 3 maanden abonnement nemen.
Ik ben niet zo onder de indruk icm mijn auto. Je ziet of de auto afgesloten is, maar kan hem niet afsluiten. Je kan hem met vertraging laten toeteren en knipperen en ik krijg meer detaileerde verkeersinfo dat alleen via TMC. Maar om daarvoor €50/jaar te betalen? Mijn gekraakte TomTom app doet het beter en is actueler, alleen werkt die niet via AutoAndroid.
Fuelio registeert tanken/ritten gedetaileerder en gratis.

Ja, ik begon met Excel met elke tankbeurt. Toen de gratis Fuelio app gaan gebruiken en de oude Excel data geimporteerd.
Data kan je ook weer exporteren.
Ik heb de onderhoudsgegevens uit Fuelio bij de inruil van mijn auto geëxporteerd, door de vertaler gehaald en geprint meegeleverd.
Als je bij het tanken direct de totaal- of andere km stand, liters en prijs invoert, wordt ook het tankstation waar je staat opgeslagen. Er is ook nog een veld voor notities, waar ik b.v. de kosten in vreemde valuta in opsla om later in Euro te corrigeren.
Na elke tankbeurt wordt o.a. het gemiddeld verbruik berekend. Ook over ingesteld perioden kan je (berekende) data weergeven.
Ik gebruik de DirectLease app voor lage brandstofprijzen, maar Fuelio geeft die ook sinds een tijd. Misschien minder uitgebreid of up-to-date...?

Fuelio kan je zo instellen dat ritregistratie begint op het moment dat die de Bluetooth van de auto ziet. Dat is erg praktisch omdat ik dan achteraf kan zien hoe laat ik bij een klant aankom, vertrek en per rit op het kaartje exact de route kan zien die ik gereden heb. E.a. mbt declaraties.

Dat werkt allemaal best goed. Soms gaat een ritregistratue niet 100%, omdat Fuelio is blijven doorregisteren (je ziet op het routekaartje een spinnenweb aan punten ik het gebouw waar je bent aangekomen) maar ook dit is wat tijden b.v. te corrigeren.

Alle data staat op je telefoon en kan automatisch worden gebackupt.

Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Ik zal t vast wel eens eerder genoemd hebben, maar ik gebruik, net als velen hier, de app van Spritmonitor om dit allemaal bij te houden. Ook de kosten van reparaties, belastingen, verzekering, etc staan daar in, voor het totaaloverzicht.

• Leuk
Waarderingen: EdK

dj.verhulst

Forumguru
Ik heb verschillende Skoda's gehad met ingebouwde navigatie, en nu voor het eerst moet ik bijbetalen om iets basis te kunnen doen als een thuis adres en overige adressen, vind het echt schokkend , ik zie in de app dat als ik een 200,- betaal ik een grootlicht assistent kan krijgen die zat er gewoon gratis op m'n vorige Octavia. nu zal me dat een zorg zijn, was dat soort dingen niet verboden in de EU ?

Bovenaan Onderaan