Software van soortgelijke VAG-modellen

Voor de techneuten onder ons: De Volkswagen Tayron en Cupra Terramar komen allebei uit de fabriek met 272pk (e-Hybrid). Ik heb me laten vertellen dat ze op hetzelfde MEB-platform als de Kodiaq II zijn gebouwd. Is het vermogensverschil puur te wijten aan andere software en zo ja, is het mogelijk om dat Kodiaq II software naar hetzelfde vermogen aan te passen?

renezzzz

Nieuw lid
Ja iderdaad, die vraag had ik ook al in m'n hoofd. geen idee of er belangrijke hardware verschillen zijn. Ik vermoed trouwens op dit moment geen mogelijkheid om de firmware/software te updaten naar meer vermogen. VW heeft met FSD encryptie de boel behoorlijk dichtgetimmerd (ook vanwege regelgeving vanuit Brussel). Er zal vast en zeker wat hacktools beschikbaar komen/zijn.

MarcoO2

Forumguru
Waarbij het wel de vraag is of (en wie) je met dat soort software aan een zo complexe auto wilt laten knutselen. Ik zou mijn lat qua gerenommeerde tuners dan behoorlijk hoog leggen.

ertromp

Forumguru
De motorcode van de Tiguan 204pk is DUCB
De motorcode van de Tiguan 272pk is DUCA

De specificaties voor de elektromotor is identiek.

Uit de benzinemotor bij de 272pk versie wordt softwarematig 20pk meer uit de benzinemotor gehaald.

Bovenaan Onderaan