Software update

Optimus

Nieuw lid
Komt er in de volgende software update ook de mogelijkheid om het laden te plannen. Zou mooi zijn als je dat kan afstemmen op de opbrengst van mijn zonnepanelen. 1. Vanwege de kosten 2. Vanwege de gridbelasting te minimaliseren
 

Fabia 123

Forumguru
Goede suggestie.
Misschien kan je deze vraag ook aan Pon voorleggen.
Wij zijn benieuwd naar de reactie van Pon.
 
Dat denk ik niet, de auto kan namelijk niet bepalen of je zonnepanelen wat opbrengen of niet. Er zijn wel laadpalen die op basis van info uit de P1 poort van de slimme meter of uit een apart meetsysteempje hier rekening mee kunnen houden, je kan dan instellen ( bv via een app) wanneer de auto vol moet zijn en dat je prio geeft aan zonnestroom, als die dan niet toereikend is wordt er aangevuld uit het net.
 

Optimus

Nieuw lid
Maar nu kan ik het helemaal niet plannen. Ik weet zelf wanneer de zon schijnt, bij de elektrische auto van mijn vrouw kan ik het laden gewoon plannen.
 

Captain Hook

Forumguru
Of je plant ook nog eens in combinatie met de te verwachten tarieven voor de komende 24 uur...
1656452342627.png

Soms zijn er dagen, dan is een kWh zelfs gratis:
1656452395586.png
 

Tees

Donateur
De Zoë is ook wel een paar stappen verder in z'n laadproces, die is ook bruikbaar voor bidirectioneel (ont)laden en dus als soort thuisbatterij. Renault was er vroeg bij daarmee.
 

Optimus

Nieuw lid
Zou jammer zijn, je kan hem wel op afstand aan en uit zetten, dus een simpel software plannertje in de app lijkt mij niet een super moeilijke uitdaging
 

Japanese Power

Donateur
Ik kan als de kabel in de auto zit thuis via de Recharge app het laden activeren en stoppen. En het het is idd. zeer tenenkrommend hoe beperkt de app van de Enyaq is qua bediening. Überhaupt als de app werkt want de storingen zijn even weggeweest maar momenteel regelmatig weer aanwezig.
 

Fabia 123

Forumguru
Ooit was de elektronica en software van auto's uit de VAG groep bijna zo goed als Japanse en Koreaanse auto's.
Ooit hadden de Franse auto's de reputatie dat de elektronica en software van matige kwaliteit was.

Maar tijden veranderen en rollen kunnen omgekeerd zijn.
 
Ik rijd voor het werk in een iV 80.
Is er al wat bekend over ME3 wanneer dez beschikbaar komt?

Ik heb nog geen heel bijzondere issues gehad. 1x dat de auto heel even niet harder wilde dan 30km/u.. seconde of iets en toen ging ie ineens.. en ik kan de poi’s niet uitzetten in de kaartweergave.. het menu waar ik moet zij volgens de handleiding waar de optie zit ontbreekt bij mij..
 
Onnodig citaat....verwijderd.

Ik begrijp uit de video dat de batterijen vervangen gaan worden met de update, heb ik dat goed begrepen? Wordt daarmee de capaciteit (hardwarematig) verhoogd, en dus de actieradius? Zou wel fijn zijn
 
Laatst bewerkt door een moderator:

hemi24

Forumguru
@Duckpond : volgens mij is je Duits niet zo best of wel? ;)

De enige batterij die uitgewisseld zal worden is je 12V accu; die is alleen voor de boordspanning en daarmee verandert er niets aan je actieradius!
 
Bovenaan Onderaan