Software RNS 510

nomad

Senior Member
Je kunt eens proberen om een reset te geven en dan de setup toets lang ingedrukt te houden.
Anders bij je dealer adaptation kanaal 50 even laten activeren. Dan kun je ook in het setupmenu komen.
 

Gerrit Vinkers

Nieuw lid
Hoe kom ik aan de update?

Even een dom vraagje van deze kant, hoe kom ik aan de update?

Is deze los te verkrijgen via de daeler of moet ik gelijk een hele nieuwe dvd met kaarten enz aanschaffen?
Mocht iemand mij kunnen helpen, ik heb al lopen zoeken in het forum maar kon het niet vinden.
 
Heb de columbus geupdate naar versie 2684, bij versie 2664 viel bij mij het scherm steeds uit. toetsen werkte wel maar beeld was weg. reset hielp maar 2 minuten later weer zwart beeld. Dat is met de 2684 wel opgelost.
Helaas wordt wel de navigatiesoftware verwijderd en deze moet je dus opnieuw installeren.
Mocht je de dvd niet in bezit hebben, is het misschien verstandig deze update niet uit te voeren...

Verder helemaal tevreden.
 

broit

Nieuw lid
Heb de columbus geupdate naar versie 2684, bij versie 2664 viel bij mij het scherm steeds uit. toetsen werkte wel maar beeld was weg. reset hielp maar 2 minuten later weer zwart beeld. Dat is met de 2684 wel opgelost.
Helaas wordt wel de navigatiesoftware verwijderd en deze moet je dus opnieuw installeren.
Mocht je de dvd niet in bezit hebben, is het misschien verstandig deze update niet uit te voeren...

Verder helemaal tevreden.

Heb je firmware gedownload of heb je hem van je dealer gehad? heb je een o2 FL ? Ik heb hem namelijk hier liggen, maar durf het niet zo goed te doen, omdat nu alles goed werkt. Maar aan de andere kant zou ik graag voice control willen en het schijnt dat hij sneller opstart.
 
Heb er vorige week FW 2684 op gezet. Alles werkt prima. Moet alleen bij gelegenheid even naar de dealer om enkele opties weer te activeren. Zoals oa Audio controle en Navigatie info in de Maxi-dot. Maar dat wist ik op voorhand, stond als informatie bij de update. De firmware vind je trouwens gemakkelijk op internet, maar k weet niet of ik die info hier MAG geven.
 

nomad

Senior Member
Misschien een algemene waarschuwing:

Ga niet updaten als je geen problemen hebt. Er duiken steeds meer "foute" images op, want sommigen schijnen er ontzettend veel lol in te hebben de apparatuur van anderen te verkloten met foute software. In sommige gevallen is het nog wel te verhelpen, maar ik heb ook al gehoord (en gezien) dat columbussen en rnssen helemaal NOOIT meer opstarten. Dat betekent dus volledige vervanging of in elk geval een nieuw mainboard. In beide gevallen hoge kosten, waar niemand op zit te wachten.

Bovendien denkt iedereen met wat computerkennis, dat doe ik wel even. Het is hetzelfde als de firmware van een telefoon upgraden. wat de meesten vergeten is dat er ook vaak een upgrade van de CAN gateway wordt gedaan en als die mislukt om wat voor reden (slechte dvd, krasjes, accu die plotseling leeg is, enz) dan ook, dan heb je echt een heel dik probleem, want starten zal je auto echt niet meer. Dus afslepen en een nieuwe CAN gateway (excl. kosten voor het programmeren) is nog maar het begin.

Dus een gewaarschuwd mens....
en wie het niet laten kan: Succes :xyxthumbs:
 
Even weer een update na mij 2684 update :tongue:

Ben er dus vandaag achter gekomen dat ik een a versie heb van de columbus.
Ik loop sinds vorige week weer tegen een zwart scherm aan af en toe.
touchscreen werkt gewoon alleen helemaal niets meer in beeld. Ik zou heel graag weer terug willen naar oude firmware maar moet via een link op speurders.nl iemand uit het zuiden des lands gaan vertrouwen en 75,- betalen om mij te helpen...
Heb daar niet zoveel zin in eerlijk gezegd. Is er iemand met een voor mij geschikte firmware cd die mij wil helpen, natuurlijk wil ik er voor betalen maar €75,- gaat mij echt veel te ver!

Volgens de vanavond opgedane info zou ik dan een cd nodig hebben met versie 1104...?

Ik wacht jullie reacties af.

Alvast bedankt!

Emiel.
 
Bovenaan Onderaan