Snelheidsregelaar / Cruise Control achteraf plaatsen

Mijn S2 is binnengekomen bij de dealer (ik moet nog een paar dagen wachten dus). Nu heb ik gezien dat in de ambiente geen cruise control zit (terwijl in de goedkopere greenline dat wel het geval is).

Ik heb gevraagd om die alsnog te plaatsen met de originele schakelaar. Er is echter nog geen kitje beschikbaar voor de S2 (alle andere modellen wel).

Kan iemand me verder helpen?

Greetz,
Marciemarc
 

nomad

Senior Member
Mijn S2 is binnengekomen bij de dealer (ik moet nog een paar dagen wachten dus). Nu heb ik gezien dat in de ambiente geen cruise control zit (terwijl in de goedkopere greenline dat wel het geval is).

Ik heb gevraagd om die alsnog te plaatsen met de originele schakelaar. Er is echter nog geen kitje beschikbaar voor de S2 (alle andere modellen wel).

Kan iemand me verder helpen?

Greetz,
Marciemarc
Wellicht past die van O2 ook gewoon. Even plaatsen, Vag-com er aan en klaar.
 
Volgens de prijslijst (zie ww.skoda.nl) zit in alle S2-modellen een cruise control ... weet je het dus zeker?
Als hij echt ontbreekt zou ik naar deze prijslijst verwijzen.

Gr.
Ad
 
Volgens mijn dealer kun je niet zomaar stellen "neem gewoon die van de Ocatvia II". Zelfs voor de Octavia II zijn er al 3 verschillende kitjes te verkrijgen. Zij hebben geïnformeerd bij D'Ieteren en die zeggen dat de kitjes ergens in de loop van januari uitkomen. Ik zou het zo graag voor mijn kerstverlof in orde willen hebben.
Heeft er iemand iets van ervaringsberichten of onderdeelnummers?

Greetz,
Marciemarc
 

Mark

Banned
Hou er rekening mee dat het niet enkel een schakelaar plaatsen is en inleren. Er moeten ook extra draden worden getrokken en aangesloten.
 
Nog steeds is de cruise control niet als achteraf optie leverbaar. Het artikelnummer is nu gewijzigd naar BEA 600 002 A ( BEA600002A )
De toevoeging A is hierbij belangrijk, want het is zeker niet dezelfde als voor de Octavia (deze is zonder de toevoeging A).

De prijs zou 93,13 euro zijn, zonder inbouwkosten (2 arbeidsuren).

Greetz,
Marciemarc
 
Eindelijk is de cruise control ingebouwd, de onderdelen zijn pas sinds april 2009 leverbaar.. Er zijn 3 arbeiduren voor aangerekend en de totaalprijs is gekomen op 273,62 euro.

Wauw, wat is dit relaxt rijden met zo'n auto! En het zal me ook zeker brandstof en snelheidsovertredingen gaan schelen.
 
Bovenaan Onderaan