Columbus Snelheids overschrijding Columbus

OpaFrans

Nieuw lid
Als de maximum snelheid wordt overschreden hoor ik een geluidssignaal. Kan ik de sterkte nog verhogen? Mijn auto is enige maanden oud.
 

EdK

Forumguru
Wel Opa in je maxidot scherm moet je die hoger in kunnen stellen of zelfs geheel uit !
En word ook zeer op prijs gesteld als je je even voorstelt in de "meet en greet"
 

Frup

Forumguru
Of je hoorapparaat wat harder zetten … :giggle:
Beter nog: de max snelheid niet overschrijden.
 

Rallye

Forumguru
Als de auto enige maanden oud is zal hij een digitaal dashboard hebben. Van een Maxidot (het kleine schermpje tussen toerenteller en kilometerteller) zal dan geen sprake zijn. Het geluid van dit soort zaken zal wel via het systeem te regelen zijn. Wat zegt de handleiding @OpaFrans ?
 

OpaFrans

Nieuw lid
Dank je voor je advies. Het geluid wordt maar 1 seconde gehoord dus net te kort om de volumeknop te gebruiken. De manual heb ik in zijn geheel doorgenomen, maar kon niets vinden. Hopelijk komt er nog een reactie.
 

OpaFrans

Nieuw lid
In de handleiding vond ik nog dat er een menu "geluid" waarin de volume instelling van de afzonderlijke Infotainment functies. Helaas kon ik deze functie niet terugvinden in het systeem dat in de auto zit.
 

RoelF

Forumguru
Ik zag in mijn auto dat je ook een snelheidswaarschuwing voor winterbanden kunt instellen. Wellicht is die duidelijker dan de 'gewone' optie.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ja, maar dat is dan één vast in te stellen waarde. Die gaat geen bekeuringen voorkomen bij de wisselende snelheidslimieten die je onderweg tegenkomt.
Overigens zal de Columbus dat vermoedelijk ook niet zo goed kunnen. Mijn ervaring met de inbouwnavigatie in de Leon (Amundsen MIB2) is namelijk dat de nieuwste navigatiedatabase steeds opnieuw jaaaaaaren achterloopt bij de werkelijke situate, terwijl het verkeersbordherkenningssysteem ook vrij consequent NIET goed reageert op wat de voorruitcamera geacht wordt te zien. Het klopt bijna nooit.
Kortom, je hebt er geen fluit aan. Je bent veel beter af met een tomtom, want die kaarten en databases zijn wel actueel en als je kiest voor de hoorbare snelheidswaarschuwingen (heb ik nooit aanstaan trouwens) dan kun je het volume daarvoor simpel aanpassen. En omdat de gps-snelheid continu in beeld is, kun je er met de cruisecontrol heel makkelijk voor zorgen dat je binnen de bekeurbaarheidsnorm blijft.
 

Pindasaus

Forumguru
In de handleiding vond ik nog dat er een menu "geluid" waarin de volume instelling van de afzonderlijke Infotainment functies. Helaas kon ik deze functie niet terugvinden in het systeem dat in de auto zit.
Je zou eens kunnen proberen of dezelfde instelling wordt gebruikt als voor de navigatie. Navigatie aan, volume van de aanwijzingen omhoog, vervolgens kijken of de snelheidswaarschuwing ook harder is geworden.
 
Bovenaan Onderaan