Snelheid schakelen parkeerhulp

Een week en duizend kilometer verder met de O3 is oa het volgende opgevallen:
Het in- en uitschakelen van het scherm met de parkeerhulp gebeurt met enige vertraging. Op de S2 was ik dit niet gewend. Vandaar de vraag of andere O3-rijders dit ook hebben.

Om het te beschrijven;
  • Ik ben al achteruit aan het rijden voor de parkeerhulp getoond wordt.
  • Ik ben al zeker vijftien meter vooruit aan het rijden voordat het scherm weer van de parkeerhulp afspringt.
Herkenbaar?
 

micky

Forumguru
Een week en duizend kilometer verder met de O3 is oa het volgende opgevallen:
Het in- en uitschakelen van het scherm met de parkeerhulp gebeurt met enige vertraging. Op de S2 was ik dit niet gewend. Vandaar de vraag of andere O3-rijders dit ook hebben.

Om het te beschrijven;
  • Ik ben al achteruit aan het rijden voor de parkeerhulp getoond wordt.
  • Ik ben al zeker vijftien meter vooruit aan het rijden voordat het scherm weer van de parkeerhulp afspringt.
Herkenbaar?
heb je sensoren voor? zo ja dan blijft het hele systeem langer "online" voor de voorkant
 

ReDeMaTy

Senior Member
Welk navigatie systeem heb je Amundsen of Columbus. Ik heb de Amundsen en als ik achteruit ga rijden zie ik hem direct. Echter als ik daarna vooruit ga rijden duurt het erg lang voordat de parkeersensoren uitgeschakeld worden. Dealer gaf aan dat dit een bekend probleem is omdat de Amundsen een oudere trage processor heeft. Ik heb trouwens wel een automaat.
 

Darkside

Forumguru
Zelf nog niet meegemaakt. Ik heb wel een camera. Deze geeft echt bijna meteen beeld. En als ik naar voren rij heb ik ook meteen PDC scherm voor me.
 

ReDeMaTy

Senior Member
Vindt het zelf wel storend maar schijnt niets aan te doen zijn, dus zal wennen worden. Ik rij nu bijna drie weken rond in mijn nieuwe auto en het begint al een beetje te wennen.
 
@ReDeMaTy eens. Had ik het geweten dan was het misschien reden voor Columbus geweest. In de S2 zat oudere versie van Amundsen. Daar was ik heel tevreden over.

Als de afstandsinfo maar zonder vertraging doorkomt...
 

micky

Forumguru
Er zijn achteraf meer redenen om voor een Columbus te kiezen voor velen helaas, eertse reactie is vaak dat het grotere scherm niet nodig is, meer de systeem verschillen enorm op alle vlakken.
 
Dat wordt niet echt duidelijk uitgelegd dan. Zou nog steeds niet kunnen benoemen wat de verschillen zijn (behalve dat grotere scherm)...
 

Dnet

Senior Member
Heeft het verdwijnen van de parkeerhulp niet iets maken met tijd of voorwaartse snelheid? Heb zelf een Columbus, en daar is ie zeker ook niet direct weg..?
 

Klaasje

Forumguru
@Dnet:Gaat weg boven snelheid van 20 km/h.
Verder geen probleem. Heb camera en die gaat direct aan
 

AndreM

Forumguru
Heb ik zeker een bijzonder systeem. :pieker:

Ik heb een Amundsen, met parkeersensoren achter (niet voor) en het display schakeld direct (ik zie geen vertraging) uit/in als ik de auto uit/in de achteruit haald of zet.

Ik snap eerlijk gezegd ook niet het antwoord van de dealer die zegt dat de Amundsen een trage CPU heeft en daardoor het display traag reageerd. Dit heeft alleen betrekking op de navigatie, want het bedienen van de radio of wat dan ook is deze vertraging niet.:fool:
 

ReDeMaTy

Senior Member
Snap het ook niet helemaal hadden het erover dat dit mede komt omdat het nu niet alleen een navigatie systeem is. Echter is het met de DSG wel zo dat als ik achteruit heb gereden en de Parkeerstand selecteer dat wel direct de sensoren uit beeld verdwijnen.:pieker: Misschien is het wel gewoon aan te passen met VAGCOM/VCDS maar daar heb ik geen verstand van.:D
 

Dnet

Senior Member
Vanochtend eens geprobeerd langzaam voorruit weg te rijden (~10km/h), bleef toch zeker een meter of 10 staan... (heb ook geen parkeersensoren voor en @Joske: kaarten op de HD (maakt dat verschil?)).

Invergelijk met de DSG op P: contact eraf gaan verdwijnen de sensors wel direct van het scherm, terwijl de radio enz. wel aan blijft.

Het stoort me overigens niet :), meer een constatering voor de @Scooper.
 

Joske

Forumguru
Zou nog steeds niet kunnen benoemen wat de verschillen zijn (behalve dat grotere scherm)...

en @Joske: kaarten op de HD (maakt dat verschil?)).

ik reageerde op de post van Scooper betreffende "de verschillen", niet zozeer op de reden van de "trage" parkeerhulp. :)

Voor €2000 verschil tussen beide systemen mag ik toch idd verwachten dat het wat meer is dan enkel een groter scherm.. snelheid processor, snelheid geheugen, etc..
 

Dnet

Senior Member
Goeie vraag, in ieder geval die '64 Gb' hardeschijf (waarvan 16 bruikbaar), de DVD speler en de kleuren maxidot...
 

Falcon

Donateur
Net even de VCDS lijst gekeken van @Antera daarin zie ik de optie "Snelheid waarmee de parkeerhulp wordt uitgeschakeld" .. zou deze misschien iets te hoog/laag staan ingesteld?
 
Bovenaan Onderaan