Sneeuwkettingen

Octaaf

Forumguru
Ik kon geen specifiek topic vinden over sneeuwkettingen, wel als onderdeel van velgen-vragen. Daarom even een apart topic.

Wat zijn jullie ervaringen (in de sneeuw) met sneeuwkettingen? Gemak van plaatsen/installeren, hoeveelheid grip, regelgeving, etc.

Ben vooral benieuwd naar de ervaringen met 'loopvlak sneeuwkettingen'. Omdat het lijkt dat die makkelijker te installeren zijn, maar vraag me af of ze voldoende grip geven bij 'veel sneeuw'. En of je dan alsnog naar traditionele kettingen moet overstappen.

Voor mij zelf is de ET niet echt van invloed, rij op 16"

Ben benieuwd naar jullie meningen.
 

0ri0n88

Forumguru
Vorig jaar de michelin easy grip gebruikt in een behoorlijk pak sneeuw bergaf. Zijn kunstsof kettingen, echt easy omdoen en echt heel behoorlijke grip.
Goede ervaring mee en maken ook geen herrie.
 

Havana

Forumguru
Voor die 1x per 10 jr dat ik ze nodig heb, red ik mij prima met de bekende KN-kettingen die overal verkrijgbaar zijn voor een habbekrats. Omleggen kost 5 minuten, zelfs onder mijn verlaagde O2. Wel even 't wiel maximaal uitdraaien.
 

Frup

Forumguru
Ik kocht vorig jaar Rud Centrax loopvlak kettingen voor een vriendenprijs op Marktplaats.
Omleggen is echt super snel makkelijk. Alleen thuis (vooraf) even de bevestiging op de wielen monteren. Ik doe dat liever dan met kettingen in de sneeuw modderen. Ik zag ze twee weken weer allemaal staan hannessen bij Zell am Ziller naar Gerlos. Maar ik heb ze zelf niet nodig gehad. Over grip maak ik me geen zorgen, gezien de positieve tests.
 
Bovenaan Onderaan