Sneeuwkettingen op 17" velgen?

Sneeuwkettingen op 17\" velgen?

Hallo allemaal,

ik ben ook in de positie om per 1-1-2006 een nieuwe lease auto te gaan rijden en ben overtuigd dat dit een Skoda Octavia Combi gaat worden. Nu ben ik er alleen nog niet uit welke opties ik wil nemen en welke niet.
Nu was ik benieuwd of iemand toevallig weet of bij de Pegasus 17" velgen het nog mogelijk is om sneeuwkettingen te plaatsen. Het is mij namelijk opgevallen dat dit bij andere merken soms niet meer mogelijk is bij 17" velgen...

Heeft er iemand ook al ervaring met de dimmende buitenspiegels?

Ik ben benieuwd.... /forum/images/graemlins/crazy.gif
 
Re: Sneeuwkettingen op 17\" velgen?

heb al reactie van de dealer. volgens hun is het dan niet mogelijk... optie is dan om winterbanden te nemen met standaardvelg... kijken nu op welke 16" mogelijk wel sneeuwkettingen kunnen...

Mmm, volgens sneeuwkettingen.com bestaan ze wel voor 17" 225/45 banden...
 

sunnyboy

Senior Member
Re: Sneeuwkettingen op 17\" velgen?

De kettingen zullen wel in die maat verkrijgbaar zijn, maarrr.... is er wel genoeg ruimte tussen de wielkasten en de sneeuwketting?
Ik heb zelf gewoon 15inch staal genomen met winterbanden 195 breed.
 

Dutch4x4

Senior Member
Re: Sneeuwkettingen op 17\" velgen?

Daar komt bij dat in diverse alpenlanden sneeuwkettingen boven de 15" niet zijn toegestaan, zo heb ik begrepen van mijn bandenboer. Wat daar waar van is, weet ik trouwens niet, want ik ga nooit op wintersport.
 

smg

Lid
Re: Sneeuwkettingen op 17\" velgen?

De zelfdimmende buitenspiegels zijn heerlijk. Ze werken zo goed, dat je haast vergeet dat al je spiegels zelf dimmen. En zo hoort het!
 

SKODACHAUFFEUR

Actief lid
Re: Sneeuwkettingen op 17\" velgen?

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Daar komt bij dat in diverse alpenlanden sneeuwkettingen boven de 15" niet zijn toegestaan, zo heb ik begrepen van mijn bandenboer. Wat daar waar van is, weet ik trouwens niet, want ik ga nooit op wintersport.

[/ QUOTE ]


Dat lijkt me erg sterk.
Onder een heleboel auto's kunnen niet eens 15" velgen i.v.m. de remschijven.
Ik zie het al voor me een Mercedes S klasse met 15" velgen /forum/images/graemlins/grin.gif


Marcel
 

VEEJAY

Forumguru
Re: Sneeuwkettingen op 17\" velgen?

Het mooie is dat je de dimmende binnenspiegel kunt uitzetten. Let wel dat je alleen bij het electrisch pakket ook dimmende zijspiegels hebt.
 
Re: Sneeuwkettingen op 17\" velgen?

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Daar komt bij dat in diverse alpenlanden sneeuwkettingen boven de 15" niet zijn toegestaan.

[/ QUOTE ]

En als je dat bord met sneeuwkettingen (verplicht) tegenkomt? /forum/images/graemlins/crazy.gif
Dan zou je dus niet verder kunnen/mogen? /forum/images/graemlins/crazy.gif
 
Re: Sneeuwkettingen op 17\" velgen?

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
De kettingen zullen wel in die maat verkrijgbaar zijn, maarrr.... is er wel genoeg ruimte tussen de wielkasten en de sneeuwketting?
Ik heb zelf gewoon 15inch staal genomen met winterbanden 195 breed.

[/ QUOTE ]
Heb je deze zelf gekocht of via de lease? Wat kost dat dan ongeveer?
 

sunnyboy

Senior Member
Re: Sneeuwkettingen op 17\" velgen?

EmWay, kijk even op de topic "Winterbanden", bij onderdelen van derden etc.
ok?
 

Potje

Actief lid
Re: Sneeuwkettingen op 17\" velgen?

Ik heb een setje liggen van de Gamma die ik vorig jaar gekocht heb voor mijn Volvo V70. Schijnt dat deze kettingen ook om mijn 17" pegasus passen....

Kostten toen 15 euri ofzo....
 

deusjevo

Forumguru
Re: Sneeuwkettingen op 17\" velgen?

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
De kettingen zullen wel in die maat verkrijgbaar zijn, maarrr.... is er wel genoeg ruimte tussen de wielkasten en de sneeuwketting?
Ik heb zelf gewoon 15inch staal genomen met winterbanden 195 breed.

[/ QUOTE ]
Heb je deze zelf gekocht of via de lease? Wat kost dat dan ongeveer?

[/ QUOTE ]

http://www.skodaforum.nl/forum/showflat.php?Cat=0&amp;Board=onderimp&amp;Number=14826&amp;page=0&amp;view=collapsed&amp;sb=5&amp;o=&amp;fpart=all
 

sunnyboy

Senior Member
Re: Sneeuwkettingen op 17\" velgen?

Bedankt deusjevo, ik ben niet zo handig in dat knippen en plakken. /forum/images/graemlins/grin.gif
 

Oskar

Nieuw lid
Re: Sneeuwkettingen op 17\" velgen?

Ik ze er vorig jaar 3x onder moeten doen.. kan je wel vertellen dat ik de auto daarvoor op de krik heb moeten zetten want door ijsvorming tussen de banden en de wielkast was er hooguit een halve centimeter beschikbaar.. Ik heb nu voor iets meer als 10 euro per maand winterbanden... dat geemmer met sneeuwkettingen wil ik liever niet nog een keer als het kan, je weet maar nooit..
 
Re: Sneeuwkettingen op 17\" velgen?

Volgens de dealer kan het niet omdat er inderdaad te weinig ruimte tussen het wiel en de ophanging zit. Daarom verhuren ze speciale kettingen die wel passen (zonder dat er iets aan de achterkant langs gaat). Ikzelf heb gekozen voor een set stalen wielen (15") met winterbanden. Kom je sowieso verder mee en je kunt hierom ook met gewone kettingen terecht. Bovendien heb je in de sneeuw en regen meer aan een wat smallere band.
De velgen heb ik bij het bestellen (lease) gekregen dus dat was makkelijk geregeld.
 
Re: Sneeuwkettingen op 17\" velgen?

Kijk ook eens in je instructie boekje. Daar staat duidelijk welke velgen en kettingen gebruikt kunnen worden. 6Jx16" is de grootste velgmaat. Ook staat hier dat er dan sneeuwkettingen met kleine schakels gebruikt kunnen worden.
 
Re: Sneeuwkettingen op 17\" velgen?

Kan ik inderdaad uit ervaring melden dat het sowieso geen feest is om in de kou en donker kettingen te moeten omleggen, laat staan als het moeilijk past. Dus dan zou ik zeker 15" stalen velg aanraden voor deze situaties of winterbanden.
 

rickske

Actief lid
Re: Sneeuwkettingen op 17\" velgen?

Ik vind het al moeilijk bij een 15" velg waar van de maat die ik heb de maximum maat is nl. 195x65x15 dus is het voor een 17" nog een stukje moeilijker.
 
Bovenaan Onderaan