Sneeuwkettingen maat 215/55 17

ljo13

Lid
Heeft iemand van jullie ervaring met sneeuwkettingen voor de bandenmaat 215/55 17 op zijn Superb?

Ik heb van mijn vorige wagen nog de Thule CB-12 liggen die volgens de verpakking zou moeten passen op deze bandenmaat. Ik krijg ze er echter op geen enkele manier op gemonteerd, ze lijken wel te klein te zijn hoewel er staat dat ze zouden moeten passen.

Zie ik iets over het hoofd? Gebruik ik de verkeerde kettingen of hebben jullie tips voor sneeuwkettingen op deze bandenmaat?
 
Weet je zeker dat je de kettings goed had liggen voor je begon . Er mogen echt geen draaiingen in zitten .
Bij mij passen ze ook maar net 205 45 17 , maar één slag of draaiing in de ketting en hij past niet ..
 

Kamp0125

Nieuw lid
Op de stratos velgen (7J/215/55/17) kunnen volgens de dealer geen sneeuwkettingen. Alleen mogelijk volgens het boekje op 6,5J/215/55/17. Ik heb Maggi Trak Sport 214 sneeuwkettingen gekocht. Moet ze alleen nog wel passen
 
Ik heb de CT Racing KN100 9mm kettingen aangeschaft.
Wellicht niet de beste, maar past goed en niet duur.
 

Bijlagen

  • 2016-12-23 15.29.18.jpg
    2016-12-23 15.29.18.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 38

ljo13

Lid
Op de stratos velgen (7J/215/55/17) kunnen volgens de dealer geen sneeuwkettingen. Alleen mogelijk volgens het boekje op 6,5J/215/55/17. Ik heb Maggi Trak Sport 214 sneeuwkettingen gekocht. Moet ze alleen nog wel passen

Oww, dat lijkt me dan wel een probleem. Laat je ons weten of deze passen? Dan is dit zeker het overwegen waard.

Momenteel heb ik de sluiting van mijn huidige sneeuwkettingen zelf verlengd door zelf een stevig stuk ketting toe te voegen :bloos:. Niet de beste (of veiligste) oplossing maar ik heb ze gelukkig niet nodig gehad op skivakantie.

Volgend jaar dan maar eens op tijd contact nemen met de bandencentrale en hen de juiste maat laten bepalen.
 

VolvoFox

Senior Member
Op de stratos velgen (7J/215/55/17) kunnen volgens de dealer geen sneeuwkettingen. Alleen mogelijk volgens het boekje op 6,5J/215/55/17.
Is het echt zo dat er geen sneeuwkettingen om de Stratos 7J-17" velgen kunnen/mogen? Waarom niet? Toch niet te weinig ruimte in de wielkasten?
 

CDK

Forumguru
Is het echt zo dat er geen sneeuwkettingen om de Stratos 7J-17" velgen kunnen/mogen? Waarom niet? Toch niet te weinig ruimte in de wielkasten?
officieel kan dat niet volgens de fabrikant, maar er zijn genoeg kettingen met platte schakels te koop die zonder enig probleem gewoon passen hoor, ze zijn alleen iets duurder.
 

VolvoFox

Senior Member
officieel kan dat niet volgens de fabrikant, maar er zijn genoeg kettingen met platte schakels te koop die zonder enig probleem gewoon passen hoor, ze zijn alleen iets duurder.
Het gaat er dus om dat het platte schakels zijn? En dan vanwege de ruimte in de wielkast?
Bedankt voor je reactie!
 

CDK

Forumguru
Platte schakels en bij voorkeur alleen op het loopvlak van de band, dat wil zeggen niet aan de binnenkant van het wiel. Maggi Track Sport is hier een voorbeeld van.
 
Je moet naar de ruimte kijken tussen de band en veerpoot .
Zo heb ik bv spacers geplaatst , nu kan ik wel kettings gebruiken .
Of smallere banden monteren ..
 

rem

Nieuw lid
Ik heb ook de originele Zeus velgen met winterbanden, maar hoorde dat hierop geen kettingen gemonteerd mogen worden. De dealer gaf wel aan dat eventuele loopvlak kettingen kunnen, echter zijn die stuk prijziger in aanschaf.
Is wel even een verrassing die ik niet verwacht had.
Profile (banden) gaf aan dat 'normale' kettingen met schakels van 7mm wel mogelijk zouden moeten zijn, echter wordt dat niet door skoda bevestigd.
 
Laatst bewerkt:
Ben net terug van wintersport met de winterbanden op Stratos velgen. Bij de leasemaatschappij aangegeven dat ik omwille van kettingen bij voorkeur stalen wintervelgen gebruik. Bij vorige leasemaatschappij (Arval) nooit een probleem. Bij de huidige (Leaseplan) kon dit wel tegen bijbetaling van €300. Dat was me wat gortig. Veel sneeuw gehad onderweg, maar gelukkig konden de kettingen in de kofferbak blijven als ik dit zo lees...

Overigens tot nog toe maar twee keer in mijn leven kettingen daadwerkelijk nodig gehad. Één keer op de snelweg richting Tauerntunnel en één keer om een parkeervak uit te komen wat zonder kettingen met geen mogelijkheid wilde lukken. In beide gevallen stond het stuur vooral rechtuit, dus ik ga niet investeren in kostbare loopvlak kettingen
 
Bovenaan Onderaan