Smartphone op af-fabriek Bluetooth carkit

ESC

Lid
Hoi,
ik ben nieuw op dit forum en heb al wat berichten gelezen. Ik ben van plan deze week een Octavia aan te schaffen. Een combi 2.0 TDI Elegance met DSG en een paar toeters en bellen.

Een van de dingen die ik me afvraag, en waar de dealer geen antwoord op wist is het volgende. Ik heb een smartphone, zo'n windows mobile 5 telefoon, en die wil ik gaan gebruiken icm de af-fabriek BT carkit. Is dit mogelijk ?

Zijn er mensen op dit forum die een BT carkit af fabriek hebben ? Ik weet dat er alternatieven zijn bijv de parrot, maar ik wil gebruik maken van het multifunctionele stuurwiel.

Gr,
Erwin

richyk

Actief lid
Erwin, kijk hier maar even: http://kiss.seat.com/bluetooth/ is weliswaar van Seat maar geld ook voor Skoda aangezien de BT stuurapparaten allemaal van VAG komen.

Gaat dus niet werken met je QTEK, I-Mate of Jam /forum/images/graemlins/wink.gif Daarom komt er bij mij ook een Parrot in !

ESC

Lid
Bummer /forum/images/graemlins/407.gif Dat multifunctionele stuurwiel hoef ik daarvoor dus niet te bestellen. Dan maar om alleen de radio en ipod te bedienen.

richyk

Actief lid
Ik kan geen eens een multifunctioneel stuurwiel bestellen !! Dus ik moest wel wat anders verzinnen.

Als je wat meer info over de BT-functionaliteit wil hebben moet je even op www.seat-online.nl kijken. Ga naar het Forum en zoek op bluetooth of BT en je komt allerhande ervaringen tegen !

ESC

Lid
Ik hoorde gisteren van de dealer dat de af fabriek BT carkit niet zonder holder op het dashboard te bestellen is. Juist om het dashboard "schoon" te houden ben ik destijds naar BT overgestapt.

Toch maar een Parrot denk ik

MartijnJ

Nieuw lid
Zie dat deze thread van wat langer geleden is, maar voor de volledigheid (voor diegenen die deze thread vinden na het zoeken): Sinds een week (januari 2010) een nieuwe Octavia Combi Businessline Greenline met af-fabriek carkit (en een amundsen maar volgens mij staan die los van elkaar) en na wat pielen heb ik mijn HTC TYTn II (a.k.a. kaiser) gewoon aan de praat met de carkit. Het enige is dat de carkit niet direct goed aan m'n telefoon wil verbinden maar na 2, 3 pogingen is het meestal wel ok. Daarna kan ik alles vanaf het stuurwiel bedienen: gesprekshistorie en uiteraard ook adresboek (niet heel praktisch als je veel contacten hebt, overigens - maar het werkt wel!). Telefoon heeft Windows Mobile 6.1 en je moet wel wat instellingen rechtzetten voor de toegang, want de carkit connect naar de telefoon, en dus niet andersom zoals de meeste bluetooth carkits...

Oh - en er zit helemaal niets op mijn dashboard qua houders of andere rommel.

Tallguy

Forumguru
Martijn, aub volgende keer de EDIT knop gebruiken als je je bericht nog wilt editten. Dat kan over het algemeen tot een aantal uur na het posten nog. Ik heb je 2 berichten samengevoegd tot 1.
Thx!

Voorts topic verplaatst naar Car Audio, Video, navigatie...

Octavia_II

Actief lid
... Daarna kan ik alles vanaf het stuurwiel bedienen: gesprekshistorie en uiteraard ook adresboek (niet heel praktisch als je veel contacten hebt, overigens - maar het werkt wel!).....

Hoi Martijn,

ik heb zelf ook een HTC TyTn II en een af-fabriek carckit.
Als je de software installeert van www.jetwaremobile.com dan kun je instellen welke contacten wel en welke contacten niet gesynchroniseerd moeten worden. (Via groepen)

Ook kun je een limiet instellen voor het aantal telefoonnummers wat geladen mogen worden in de categorieen: "niet beantwoord", "beantwoord" en "gebeld". Tevens kun je een limiet ingeven voor het aantal nummers wat geladen mag worden uit de sim en ook uit de telefoon zelf. Ook Fax nummers kun je blokkeren. (Al met al scheelt dit bij mij enorm in synchronisatie tijd!)

Verder kun je ook nog heel veel zaken instelling m.b.t. de bluetooth verbinding.

Dus gewoon een perfekt stukje software! :xyxthumbs:

Verder heb ik ook nog TOMTOM op mijn telefoon geinstalleerd, maar ik krijg de telefoon helaas niet zo ver dat de aanwijzingen, van TOMTOM, over de bluetooth verbinding verzonden worden. :biggthumpdown: (zodat je de aanwijzingen via de auto luidsprekers hoort)

Mocht jij dit wel voor elkaar krijgen, dan hppr ik het graag!

Groet,

Charlie

Bovenaan Onderaan