Xander
Senior Member
Ik heb een probleem bij het opzetten van een verbinding met de SmartGate via WiFi Direct. Via WiFi werkt het vlekkenloos, maar het probleem daarbij is dat de telefoon dan geen werkende internet verbinding heeft. WiFi Direct zou de oplossing moeten zijn. Dit is wat er in de handleiding staat:
Dat lijkt behoorlijk rechttoe rechtaan, maar als ik bovenstaande stappen volg krijg ik echter geen SmartGate netwerk te zien (bij stap 4). Ik gebruik een Android toestel met Android 5.1 erop. Er zullen niet veel O3 rijders zijn met SmartGate, maar het worden er vast steeds meer en hopelijk komt hier ooit een antwoord op
Verbinding met SmartGate via Wi-Fi Direct
Deze manier van verbinden is bedoeld voor communicatieapparaten en applicaties
die een verbinding via Wi-Fi Direct ondersteunen.
Verbinding opbouwen
moet na het starten van de applicatie eerst de voorgaande verbinding worden
verbroken door de verbreekfunctie (bv. "Disconnect") te kiezen.
Verbinding verbreken
De verbinding kan op een van de volgende manieren worden verbroken.
Werd het communicatieapparaat al eens eerder met SmartGate verbonden,
dan wordt de verbinding na het starten van de applicatie automatisch hersteld.
Deze manier van verbinden is bedoeld voor communicatieapparaten en applicaties
die een verbinding via Wi-Fi Direct ondersteunen.
Verbinding opbouwen
- Het contact inschakelen.
- Op het aan te sluiten apparaat de ŠKODA-applicatie met ondersteuning voor een verbinding via Wi-Fi Direct starten.
- In de applicatie de verbindingsfunctie (bv. "Connect") kiezen, deze start het zoeken naar beschikbare apparaten die Wi-Fi Direct ondersteunen.
- In het menu met gevonden netwerken het menupunt met "SmartGate_..."1) kiezen.
- De pincode ingeven (af fabriek is als wachtwoord de laatste zes cijfers van het chassisnummer ingesteld).
moet na het starten van de applicatie eerst de voorgaande verbinding worden
verbroken door de verbreekfunctie (bv. "Disconnect") te kiezen.
Verbinding verbreken
De verbinding kan op een van de volgende manieren worden verbroken.
- In de applicatie wordt de verbreekfunctie (bv. "Disconnect") gekozen.
- Door het uitschakelen van de Wi-Fi Direct-verbinding in het aangesloten apparaat.
- Door het uitschakelen van het contact gedurende meer dan 5 seconden (bij wagens met een startknop door het afzetten van de motor en het openen van het bestuurdersportier).
Werd het communicatieapparaat al eens eerder met SmartGate verbonden,
dan wordt de verbinding na het starten van de applicatie automatisch hersteld.
Dat lijkt behoorlijk rechttoe rechtaan, maar als ik bovenstaande stappen volg krijg ik echter geen SmartGate netwerk te zien (bij stap 4). Ik gebruik een Android toestel met Android 5.1 erop. Er zullen niet veel O3 rijders zijn met SmartGate, maar het worden er vast steeds meer en hopelijk komt hier ooit een antwoord op