"Smart Apps Bundle"

Na het verdwijnen van Pay to park. (zie ander draadje) heb ik nu ineens de "Smart Apps Bundle" in mijn shop staan. Meer mensen waar die voor zichtbaar is en deze eventueel al getest hebben?
 
Ik heb de smart apps bundle nu op de auto staan. Maar voor mij weinig meerwaarde.
* Weer - voor mij niet interessant krijg ik ook via android/google
* Nieuws - hoef ik niet in de auto te zien.
* Agenda - koppeling werkt nog niet helemaal soepel, dus ook dit voor mij weinig meerwaarde
* Traffication - zou meldingen geven als de navigatie niet aanstaat. Ik heb nog geen melding gehad terwijl flitsmeister er al diverse heeft gegeven. Je kunt hier ook een melding doen van bijv. file wat ze met de info doen, geen idee.... Ik kan dan helaas weer niet aangeven dat er een verkeerde max snelheid in staat. Op mijn vaste route is er 1 stuk dat de auto op de snelweg ineens afremt naar 90 km/u en dan 500 meter verderop weer terug gaat naar de normale snelheid.
 
Heb ook de smart apps bundle.
Traffication heb ik nog niet één melding gehad, als je een melding wil doen heel traag dus ben je er al voorbij voordat je gemeld hebt.
Agenda (Google) krijgen ik geen afspraken te zien, alleen feestdagen.
Zie niet echt de meerwaarde ervan, zou leuk zijn als je de flitspalen op je navigatie kunt zien zoals bij andere merken.
 
Ik heb ook mijn google agenda gekoppeld. Ik krijg wel alle afspraken te zien, ik ben nu niet bij de auto in de buurt. Maar ik dacht dat je ergens bij instellingen aan kunt geven wat hij allemaal moet laten zien van je agenda. Zoals feestdagen, agenda etc...
 

Doppie

Nieuw lid
Heb in december -23 ook de bundel aangeschaft. Leek me wel handig voor die prijs een agenda op het scherm te zien waarmee ik via een afspraak kan navigeren of een telco opzetten.

Vanaf dag-1 heeft het niet gewerkt.
Inmiddels bijna 4 maanden verder met hiervoor een garage bezoek bij VanMossel Waalwijk, 5 telefoontjes met Skoda Nederland en meerdere mails met screenshots ed.
Zowel bij Hotmail als bij Gmail werkt het niet.
De 1e keer bij configuratie lijkt het goed te gaan maar het inladen van afspraken lukt gewoonweg niet.
Iedere keer de melding dat er geen afspraken zijn terwijl beide agenda's bomvol staat.
Met feedback over het feit dat ik 2-factor authenticatie heb wordt ook niets gedaan. Maar goed bij het mail account van mn vrouw die dit niet heeft aanstaan werkt het ook niet.

Zonde van het geld en waar je dan in praktijk ook achter komt, slechte service van Skoda Nederland en VanMossel Waalwijk die er gewoon niet uitkomen. Overigens ben ik supertevreden over de auto (Enyaq i80) zelf!

Advies: bundel niet kopen. Je bespaart je een stukje frustratie voor die kleine prijs.
 

Alpha

Donateur
Ik gebruik zelf Microsoft 365 met Exchange mail. Met MFA werkt deze app prima. (Voor de nerds: vereist wel een app registratie in Entra AD). Ik twijfel alleen of je nu wel/niet ook een los data abonnement nodig hebt. Dat heb ik wel. Heb je hem al eens aan de wifi gehangen of heb je een data abonnement?

Bij mij werkt ie dus prima. De app beschermt zelfs de agenda data met een pincode.
 

Rallye

Forumguru
Klinkt logisch dat de agenda wel een dataverbinding nodig heeft…. Maar dat zou de dealer toch ook wel opgevallen zijn?

Is deze functie overigens Skoda-specifiek of specifiek voor de MIB3 Columbus? Op de Discover Media in mijn Golf vind ik hem niet terug.
 

Doppie

Nieuw lid
Ik heb dus GEEN databundel. Dit staat ook nergens vermeld als voorwaarde en bovendien lukt het configureren van de accounts WEL zonder een dataverbinding.

Ik heb dit Skoda al meermaals doorgegeven vanaf het begin maar niemand schijnt hier iets vanaf te weten. Kastje naar de muur politiek.
 

Rallye

Forumguru
Maar heb je al geprobeerd of het wel lukt met een dataverbinding, bijvoorbeeld je telefoon als hotspot of de wifi thuis als je auto voor de deur staat?
 

Doppie

Nieuw lid
Zojuist WiFi van thuis en mobiele gebruikt. Beide geven nog steeds geen resultaat bij de APP.
Configuratie gaat goed maar bij het laden van de agenda gaat t fout.

image.jpg
image.jpg
 

Doppie

Nieuw lid
Verrassend.
Ik heb via de APP store de kalender APP verwijderd en opnieuw geïnstalleerd (hotspot via iphone). Mn hotmail agenda en mn Gmail agenda wordt nu wel correct weergegeven….

Omdat nu te weten of een dataverbinding echt nodig is heb ik mn hotspot weer uitgezet en mail accounts verwijderd. En….
Werkt dus gewoon ook zonder data abo.
Duimen hoe zich dit de komende tijd verhoud…
En natuurlijk testen met de vergadermeetings die zich zouden laten starten vanuit de APP…
 

Alpha

Donateur
Was er al bang voor. Ik had dat dus ook. Dag 1 werkt ie goed. Maar de dag erna niet meer. Tot ik een data abonnement had.
 

Doppie

Nieuw lid
Nog even geprobeerd met mn hotspot op de telefoon voor een data verbinding. Zelfde effect. Agenda wordt niet geladen. Ik weet t niet meer. image.jpg
 
Bovenaan Onderaan