Smal kontje

RayDelft

Forumguru
Wat mij altijd opvalt is dat Audi's vooral de combi's (Avant) een best wel stoere dikke kont hebben. Bij Skoda, zowel de Octavia als de Superb mis ik dat toch wel een beetje. Echt een stoere achterkant hebben ze niet, ze ogen zelfs betrekkelijk iel. Toch is het verschil in breedte niet heel groot. Ik meen dat het zo'n krappe 5 cm in de breedte scheelt. Is het nu toch dat verschil in centimeters of is het het ontwerp dat het ogenschijnlijke verschil in een dikke, danwel smalle "reet" zo groot maakt?

Kensel

Forumguru
Ik denk dat het al heel veel verschil maakt of de achterlichten 'staan' of 'liggen'..

Bij Skoda 'staan' de achterlichten meer en bij Audi 'liggen' de achterlichten.. Dit heeft optisch wel degelijk effect..
En een bumpertje en de breedte van de banden doet ook altijd wonderen natuurlijk..

mikehotel

Actief lid
Heel herkenbaar, met name bij de superb combi.
Is volgens mij combinatie van hoogte (superb is stiekum net zo hoog als bijvoorbeeld een Peugeot 307) en het ontbreken van een duidelijk horizontaal getekende achterzijde. Zo loopt de kentekenbak taps naar beneden toe, waardoor dit "smaller" tekent. De achterlichten van de superb combi accentueren dat nog, omdat ze er mijns inziens verkeerd om inzitten. Verder heeft een Audi echt een geprononceerde lijn, waarbij de raampartij aan de achterzijde smaller is/oogt dan de carrosserie, een beetje zoals Volvo.

darkprojectx

Forumguru
Het ontwerp van de achterkant loopt naar mijn mening gewoon behoorlijk achter bij Skoda.

kijk naar de Superb combi:

800px-Skoda_Superb_II_Combi_1.4_TSI_Ambition_rear-1_20100919.jpg

naar mijn mening lijkt deze toch wel erg veel op de Audi A4 Avant van een paar jaar terug,
ja oke, Skoda heeft er wat strakkere lijnen in aangebracht waardoor de kont wat langer lijkt:

160_0608_et_36z+Audi_A4_Avant+Rear_Side_Parked_Silver.jpg

Echter heeft Audi dit outdated model al vervangen door een nieuwe Avant:

A4.jpg

en zelfs een nog nieuwere:

2013-Audi-RS4-Avant-3q-rear-614x410.jpg

tja.. het is natuurlijk wel wat appels met peren vergelijken.. maar kwa kont zou ik wel liever een audi hebben dan een skoda.

Vooral de ontwerper van de achterbumper is iemand zonder enige fantasy of gevoel voor design. Daar stoor ik me ook helemaal dood aan bij mijn Fabia mk1 combi. Het is gewoon een saai bol ding met geen enkele lijn of iets erin.

Cordoba

Forumguru
Wat opvalt als je de foto's zo bij elkaar ziet: de Audi's hebben allemaal een onderbumper/diffuser in zwart, waardoor ie meer opvalt en de auto minder hoog lijkt. Ook de maat en plaats van de uitlaten is duidelijk anders. Overigens als je de binnenmaten van de Audi pakt, kun je wel eens op Fabia niveau uitkomen. Audi heeft namelijk als sinds jaar en dag veel 'dikkere' deuren en dergelijke, het verschil tussen binnenmaat en buitenmaat is bij een Audi behoorlijk groot. Dat heeft te maken met veiligheid (heel veel veilig imago en een klein beetje echt verschil), en bestaat bij mijn weten al 30 jaar en misschien wel langer.

Wilko

Senior Member
Ik vind het wel grappig om hier te lezen dat Skoda's een smal kontje hebben. Ik kom net (weer) van een O1 combi naar een O2 combi, en dan is de O2 toch behoorlijk recht in vergelijking met de (van bovenaf gezien) tamelijk wigvormige O1, die niet alleen achter een smallere spoorbreedte heeft, maar ook nog eens een beduidend smallere kont. Als ik de beide banden aan de passagierszijde netjes een een gelijke afstand naast de stoeprand parkeerde, dan stond de straatzijde altijd helemaal scheef. Dat is bij de O2 niet meer zo.

Skoody Boo

Actief lid
Overigens als je de binnenmaten van de Audi pakt, kun je wel eens op Fabia niveau uitkomen.

Als je het andersom formuleert vind ik het veel mooier klinken: wat betreft het aspect binnenruimte komt een Fabia uit op Audi-niveau. Bedenk dat, darkprojectx, als je (weer eens :worshippy:) helemaal dood stoort aan de kont van je Fabia 1. Moet je sowieso niet doen trouwens, niet te lang en te veel staren, niet naar konten, en al helemaal niet naar die van een Fabia I.

s-line

Forumguru
Ik vind het wel mee vallen hoor die smalle kontjes! Ik vind de mijne toch wel dik zoals hij nu is!!
Gr.michiel

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    88 KB · Weergaven: 43
Mee eens, een mega dikke bak zelfs :worshippy:
En dat kontje gaat richting J'Lo butt :tongue:

Komt hoofdzakelijk door het verlagen en de velgbreedte i.c.m. de lage ET waarde.
Dát maakt dat ie een stuk wulpser oogt dan een stock S2C.

Moet wel bekennen dat hoe langer ik naar dat piccie kijk, hoe meer me een hebberig gevoel bekruipt :winkie:
Nice, very nice ride!

Bovenaan Onderaan