Ik heb een 2 rare verschijnsels in mijn Kodiaq (2.0 TSI) uit 2019. Dit is het 1e probleem.
Ik een slurpend / rommelend geluid als de media speler aan staat (zelfs met volume 0) en de Airco blaast . Schakel ik een van beide uit, dan is het probleem weg. Al een check gedaan bij Google Gemini (a.i.), en die komt met het volgende:
Omdat het geluid direct stopt als je de radio óf de ventilatie uitzet, maar hoorbaar is als ze allebei aanstaan (zonder geluid uit de luidsprekers), zijn er in dit specifieke platform (Skoda Kodiaq / MQB) nog twee zeer bekende daders over:
Het 2e probleem is dat ik tikken knisperen hoor als ik de auto uitzet. Dat stopt na verloop van tijd na een elektronische / digitale piep. Ik heb dit ook gevonden op youtube:
. Ik noem te checken of dit geen relatie met het probleem hierboven, maar ik zal er een aparte post van maken.
Ik een slurpend / rommelend geluid als de media speler aan staat (zelfs met volume 0) en de Airco blaast . Schakel ik een van beide uit, dan is het probleem weg. Al een check gedaan bij Google Gemini (a.i.), en die komt met het volgende:
Omdat het geluid direct stopt als je de radio óf de ventilatie uitzet, maar hoorbaar is als ze allebei aanstaan (zonder geluid uit de luidsprekers), zijn er in dit specifieke platform (Skoda Kodiaq / MQB) nog twee zeer bekende daders over:
1. De interne koelventilator van de computerunit (Meest waarschijnlijk)
Jouw Kodiaq heeft een 'High' navigatiesysteem. De computerunit (de 5F-module) zit weggestopt in het dashboard/handschoenenvak. Omdat dit een krachtige computer is, zit er aan de achterkant van deze unit een kleine, ingebouwde elektrische koelventilator.- airco uit? Dan valt de storende luchtstroom weg en loopt het fannetje weer stil.
2. Een relais op de printplaat dat gaat "zweven"
Zodra je de ventilatie inschakelt én het mediasysteem aan hebt staan, communiceren deze twee computers intensief met elkaar via de CAN-Gateway. De radio moet bijvoorbeeld de airco-informatie (zoals de temperatuur) op het scherm kunnen tonen.Het 2e probleem is dat ik tikken knisperen hoor als ik de auto uitzet. Dat stopt na verloop van tijd na een elektronische / digitale piep. Ik heb dit ook gevonden op youtube: