Sluiting achterklep werkt niet ! ! ! !

Koos

Nieuw lid
Als ik mijn Fabia TDI (van nov 2000) afsluit met de afstandbediening is het mogelijk dat de achterklep te openen is!!!! Het kan zijn dat bij een keer drukken dat de klep open gaat, maar als ik vaker druk gaat de klep ten aller tijden toch open en het alarm gaat dan af. Ik heb dit bij toeval ontdekt, maar het is misschien wel altijd zo geweest. De centrale vergrendeling wordt geregeld door het zogenaamde confortmodule welke tevens het alarm ingeschakeld als de auto met de afstandsbediening wordt afgesloten. Het alarm is van het begin af een probleem geweest, geeft regelmatig vals alarm. In het begin heeft mijn daeler geprobeerd dit in overleg met Pon op te lossen, maar dit heeft geen resultaat gehad. Met dit alarm-probleem heb ik leren leven, maar het open kunnen maken van de achterklep is voor mij een groter probleem.
Kortom, Fabia-rijders conroleer het slot van uw achterklep als de auto is afgeloten !!

gr. Koos
 

bluskabouter

Forumguru
dit is bij mij een keer voorgekomen.
auto geparkeerd en toen ik later terug kwam kon ik zonder dat d.m.v. de afstandbediening de auto te openen de achterklep openen.
hou het nu in de gaten, { heb nog 5 maand garantie} als het weer voorkomt meld ik dit aan de dealer.
 

Hetzer

Forumguru
nog geen problemen met de achterklep gehad , maar ik ga er eens opletten /forum/images/graemlins/wink.gif
 
Tevens een oud draadje. Maar ook ik had dit niet zo heel lang geleden.. bij mij tot nog toe 1x voorgekomen, maar ben wel nieuwsgierig of hier ook een oorzaak voor was gevonden (software fout of wat dan ook) en eventuele oplossing.

Zou toch vervelend zijn als er via deze wijze eens iemand de kofferbak leeg haalt...

Groeten!
 
Bovenaan Onderaan