Sluiten panoramisch dak met sleutel

ertromp

Forumguru
Wellicht moet bij jou auto @timdejonge het dak opnieuw "geactiveerd" worden. Ik begrijp dat je een trekhaak hebt? En is deze door de dealert er op gezet?
Dan is zeker de accuspanning er af geweest
Die activeringsprocedure zal vast ergens in je manual staan want ik zie het ook in mijn Seat Leon boekje staan

timdejonge

Actief lid
Wellicht moet bij jou auto @timdejonge het dak opnieuw "geactiveerd" worden. Ik begrijp dat je een trekhaak hebt? En is deze door de dealert er op gezet?
Die activeringsprocedure zal vast ergens in je manual staan want ik zie het ook in mijn Seat Leon boekje staan

@ertromp: alvast bedankt voor het meedenken, maar de trekhaak is fabriek af.... dus voor zover ik weet is accuspanning er niet afgeweest.... Heb er wel ergens iets van gelezen in het instructieboekje, dus het proberen waard...

timdejonge

Actief lid

Ik heb toch nog net even getest wat je voorstelde, dat deel gaat goed, maar nadien is er niks veranderd... :(

GVJ

Nieuw lid
Helaas bij mijn S3 ook de comfortsluiting van het dak na garagebezoek zonder overleg met mij uitgeschakeld.
Ik was duidelijk niet blij natuurlijk, maar ze "kunnen" het helaas niet terugdraaien bij de dealer.
Mij werd verteld dat er tuners zijn die het wel kunnen herstellen, weten jullie wie in de omgeving van Amersfoort/Zwolle dat kan?

gdisselkoen

Forumguru
ik ben vorige vrijdag langsgeweest bij @Antera , en het werkt nu bij mij.... na een kleine 3min...
Heeft nooit gewerkt, en dealer in Belgie kreeg het maar niet opgelost...
Standaard werkte dit. Echter is er een teruroepactie geweest om dit uit te schakelen i.v.m. mogelijke beknelling omdat er iets te veel kracht stond op het sluiten. Auto's die geproduceerd zijn nadat dit geconstateerd is hebben die functie niet meer, maar is via VCDS weer aan te zetten, zoals je ook via Antera hebt laten doen. Ik heb het ook weer aan laten zetten door Antera.

Vreemd dat de dealer niet op de hoogte is dat dit nu standaard uit staat. Neem aan dat zij het ook uit hebben moeten zetten bij auto's waarbij het nog wel actief was. Tenzij het alleen een terugroep actie in Nederland betrof.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: GVJ

timdejonge

Actief lid
Standaard werkte dit. Echter is er een teruroepactie geweest om dit uit te schakelen i.v.m. mogelijke beknelling omdat er iets te veel kracht stond op het sluiten. Auto's die geproduceerd zijn nadat dit geconstateerd is hebben die functie niet meer, maar is via VCDS weer aan te zetten, zoals je ook via Antera hebt laten doen. Ik heb het ook weer aan laten zetten door Antera.

Vreemd dat de dealer niet op de hoogte is dat dit nu standaard uit staat. Neem aan dat zij het ook uit hebben moeten zetten bij auto's waarbij het nog wel actief was. Tenzij het alleen een terugroep actie in Nederkand betrof.

@gdisselkoen Blijkt dus effectief terugroepactie geweest te zijn in belgie...

• Leuk
Waarderingen: GVJ

MrEdge_

Forumguru
Het is al vaker gevraagd, maar ik heb er nog geen antwoord op gevonden, dus nog een poging:

Voordat de terugroepactie was uitgevoerd bij mijn auto, kon ik gewoon tijdens het sluiten van het dak (van binnenuit, met de knop) de portieren openen, uitstappen, portieren sluiten en op slot doen en tijdens al die handelingen ging het dak gewoon verder dicht.

Nu, na de terugroepactie, heb ik de comfortsluiting weer laten activeren via VCDS, maar stopt het dak met sluiten zodra ik het portier open. Ik kan dan nog wel met de sleutel het dak verder sluiten, maar dat is toch minder handig dan voorheen.

Er is een setting die ik na mijn vakantie nog laat testen: "Fensterheber aktiv nach Tür öffnen", misschien dat die uitkomst biedt.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Bovenaan Onderaan