Slot achterklep kapot

deusjevo

Forumguru
[piiieeep](shittie), druk ik net op het knopje van mijn achterklep, hoor ik een knak en is het gehele mechanisme buiten werking.
Lekker hoor, na 2 maanden /forum/images/graemlins/confused.gif

Lijkt op zich geen ramp maar is het wel als al je werkspullen (koffers etc.) in je achterbak staan. /forum/images/graemlins/mad.gif
 

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: deusjevo</font><hr />

[piiieeep](shittie), druk ik net op het knopje van mijn achterklep, hoor ik een knak en is het gehele mechanisme buiten werking.
Lekker hoor, na 2 maanden /forum/images/graemlins/confused.gif

Lijkt op zich geen ramp maar is het wel als al je werkspullen (koffers etc.) in je achterbak staan. /forum/images/graemlins/mad.gif

[/ QUOTE ]
Je hebt toch gewoon garantie?
 

deusjevo

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Michael</font><hr />

kun je de achterklep niet openmaken met je afstandsbediening ????

[/ QUOTE ]

Huhh, heb ik dat dan ook erop zitten, maak me wijzer Michael /forum/images/graemlins/623.gif /forum/images/graemlins/722.gif
 

deusjevo

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: deusjevo</font><hr />

[piiieeep](shittie), druk ik net op het knopje van mijn achterklep, hoor ik een knak en is het gehele mechanisme buiten werking.
Lekker hoor, na 2 maanden /forum/images/graemlins/confused.gif

Lijkt op zich geen ramp maar is het wel als al je werkspullen (koffers etc.) in je achterbak staan. /forum/images/graemlins/mad.gif

[/ QUOTE ]
Je hebt toch gewoon garantie?

[/ QUOTE ]
Garantie is het probleem niet denk ik, wat wel een probleem is dat het op zaterdagmiddag om 17.30 uur gebeurd is.
Garage dicht en ik moet het hele weekend werken en gebruik daarbij zeer veel spullen vanuit mijn kofferbak /forum/images/graemlins/crazy.gif
 
Wat ik adviseer is om in de auto zittend, alle sloten dmv portierbediening te vergrendelen/ontgrendelen, soms blijft het mechanisme hangen als je exact tegelijkertijd met de AB ontgrendelt en de sensor op de klept indrukt om te openen.
 

deusjevo

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Octaviarijder</font><hr />

En de achterbank kan niet naar voren geklapt worden??

[/ QUOTE ]
Tuurlijk, zo kom ik bij mijn materiaal in de achterbak maar het kost mij wel m'n rug /forum/images/graemlins/407.gif
 

Joeri

Actief lid
Zoiets gebeurt altijd op leuke momenten, en er is ook geen kabel waaraan je kan trekken om de koffer te openen!

Geduldig wachten tot maandag...
 

deusjevo

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: CombiDemarrage</font><hr />

Wat ik adviseer is om in de auto zittend, alle sloten dmv portierbediening te vergrendelen/ontgrendelen, soms blijft het mechanisme hangen als je exact tegelijkertijd met de AB ontgrendelt en de sensor op de klept indrukt om te openen.

[/ QUOTE ]
Samen met een collega geprobeerd, helaas geen effect. /forum/images/graemlins/frown.gif
Als je de knop voor het mechanisme indrukt gaat hij veel verder omhoog dan normaal en er is geen weerstand.
Ik gok op een afgebroken stangetje
 

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: petter</font><hr />

Heb dit ook gehad, kwam volgens mijn dealer door het te hard dichtslaan van de kofferklep.

[/ QUOTE ]Fijn zo'n dealer. De klant de schuld geven. Ik zie het verband tussen hard dichtslaan en een kapot slot echt niet. Als nou het achterraam eruit zou klappen of zo, maar zo'n slot heeft er echt niks mee te maken, dat lijdt echt niet zoveel meer van hard of zacht dichtslaan.
 

Octaviarijder

Actief lid
Als je slot al kapot kan gaan van het te hard dicht slaan van de kofferklep, had ik al meerdere sloten moeten vervangen. Als je als dealer dan niet weet hoe het wel komt, hou dan AUB je mond.
 

Hetzer

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: deusjevo</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Michael</font><hr />

kun je de achterklep niet openmaken met je afstandsbediening ????

[/ QUOTE ]


Huhh, heb ik dat dan ook erop zitten, maak me wijzer Michael /forum/images/graemlins/623.gif /forum/images/graemlins/722.gif

[/ QUOTE ]

Ik heb de "klap" sleutel waarmee je met het middelste knopje je achterklep kan openen!!! /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif
 

Bijlagen

  • 23768-fb40078.gif
    23768-fb40078.gif
    8,5 KB · Weergaven: 21

deusjevo

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Michael</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: deusjevo</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Michael</font><hr />

kun je de achterklep niet openmaken met je afstandsbediening ????

[/ QUOTE ]


Huhh, heb ik dat dan ook erop zitten, maak me wijzer Michael /forum/images/graemlins/623.gif /forum/images/graemlins/722.gif

[/ QUOTE ]

Ik heb de "klap" sleutel waarmee je met het middelste knopje je achterklep kan openen!!! /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

[/ QUOTE ]

Ik niet /forum/images/graemlins/407.gif /forum/images/graemlins/407.gif /forum/images/graemlins/407.gif
 

Mark

Banned
Daar ben ik dus ook bang voor.
Je zult zien, op verlof in Spanje en dan geen mogelijkheid om de klep open te doen.
Ben er haast zeker van dat ik vroeg of laat prijs zal hebben.
Vind het wel jammer dat je de klep niet gewoon met een sleutel kan ontgrendellen.
 

LenK

Forumguru
Niet elke auto is hetzelfde. Heb met mijn O1 combi nooit slot problemen gehad.
Alleen op vakantie in Tsjechie is de auto opengebroken door het achterklepslot met een schroevendraaier open te draaien.
Dan gaan dus de portiersloten ook open. Blij dat de O2 daar geen slot meer heeft (net als de Fabi trouwens).
Voordeel was wel dat de auto behalve het slot geen braakschade had. Het was in Tsjechie een bekende methode want zelf snapte ik er niets van hoe ze in mijn auto waren gekomen (valse sleutels?) totdat de politie vroeg: kunt u de achterklep nog openen met de sleutel? Nee dus.
Maar nogmaals met het slot zelf was niets aan de hand, ook niet met het vervangingsslot.
 
Bovenaan Onderaan