Sliders' Cappuccino Octavia 3 Combi 1.0TSI

Slider

Forumguru
Hoop vooral dat dat gezin er goed vanaf komt....
Het idee dat het zomaar je eigen gezin had kunnen zijn is gewoon apart. Eigenlijk kan dat altijd natuurlijk, maar live heb ik zoiets nog nooit mee gemaakt
Ik wil al langer een nieuwe dashcam met ook een achter camera, maar die heb ik nog niet gekocht. Had op mijn bestemming nog gezocht naar mijn camera beelden van de voorkant, maar door de lange vakantie rit waren die helaas al overschreven. Wellicht kon ik terug kijken waarom die file opeens ontstond bv en helpen bij het onderzoek.

@gehaktbal Goed idee, back on topic :giggle:

Ik heb deze set toen gekocht:
https://www.olifanttrekhaken.nl/sko...ombi-februari-2013-december-2020#omschrijving

Ik hoef geen wegklapbare, onnodig duur. Daarom voor een vaste gekozen. Had onder mijn O2 FL een afneembare, altijd lekker laten zitten. Handig voor als mensen achter je niet afstand kunnen schatten met inparkeren :giggle:

Slider

Forumguru
Update:
Ik heb van de week wireless Android Auto "ingebouwd". Wilde al langere tijd een wireless AA oplossing om niet elke keer de telefoon in de Kuda/Brodit houder te hoeven doen. Of dat alles stopt als ik de telefoon er even uit haal.

Omdat er geen Wireless AA in de Amundsen zit, heb ik dat soort van ingebouwd.
Ik heb een Wireless AA dongle gekocht:
71I6EWWo2jL._AC_SL1500_.jpg

Samen met een USB splitter kabel:
Screenshot 2025-09-11 150236.jpg
Deze kabel doet op 1 poort power+data en de andere poort alleen power.
Moet ook wel, anders wordt het een USB hub en dat kan niet in een simpele kabel. Zoals de kabel nu is, is dat precies zoals ik het nodig heb.

20230520_094818.jpg

Ik had al deze haakse USB verleng kabel, staat veel mooier dan een rechte, uitstekende connector.

De aansluiting is nu als volgt:
- Amundsen poort > usb splitter
- Splitter Power+Data poort > wireless AA dongle in.
- Splitter Power only poort > telefoon kabel naar de Brodit houder.

Alles is verstopt in de holle ruimte van de Kuda houder. Dit geeft een hele nette uitstraling en oogt alsof de telefoon direct met de unit verbonden is.
Echter werkt AA dus wireless en de telefoon laadt alleen op in zijn houder als ik daar voor kies.

Extra voordeel is, dat mijn Motorola telefoon de USB data poort van zichzelf blokkeert als de telefoon locked is. Die poort gaat alleen aan, als je eerst de telefoon unlocked, wat dus elke rit weer moest om AA te laten werken.

Wireless AA werkt wel automatisch, ook met locked telefoon wat het nog handiger maakt voor mij.

1983jeroen

Forumguru
Draadloos is veel fijner ja. Wat doe je nog met die telefoonhouder?
Ik had de telefoon altijd in een bakje dat in de bekerhouder past. Dan kun je hem niet zien, maar zit die wel vlakbij de 12v aansluiting. Had een heel kort laadkabeltje dat ik dan inplugde.
Voordeel is dat je dan kunt snelladen.

Ik verwacht dat er nu weinig power over zal zijn op de usb van de auto

Smeeuwis

Donateur
Nette oplossing. Ik snap wel dat je je telefoon toch wil zien. Heb net een Magsafe houder voor mijn iPhone geïnstalleerd, soms wil ik toch iets mee hebben lopen op de telefoon wat niet op Carplay zit. Of een melding zien. Apple laat niet alles op CP toe, wat ik wel snap, maar soms heb je toch even behoefte aan meer info.

Slider

Forumguru
Echter werkt AA dus wireless en de telefoon laadt alleen op in zijn houder als ik daar voor kies.
@1983jeroen voor de langere reizen en bijladen. 7 uur vakantie rit met wireless AA heeft ie echt wel stroom nodig. een AA dongle kost amper stroom, blijft genoeg over voor de telefoon.
En inderdaad wat @Smeeuwis zegt, soms handig om dat 2de scherm te hebben.

De O3 FL is duidelijk ontworpen in een tijdperk dat telefoons nog kleiner waren, mijne past maar NET in het draadloos laden vak. Maar dan krijg je hem er gewoon niet meer uit.......dus bijladen blijft via de houder.

Rallye

Forumguru
En bij draadloos laden wordt de telefoon zo warm dat hij zich uitschakelt. Daarom heb ik hem ook weer aan het dashboard (zie handtekening).

Kanerr

Forumguru
Draadloze AC en AA is echt geweldig. Korte ritten hoef je je telefoon er niet bij te pakken om muziek aan te zetten of om te navigeren wat het gewoon simpeler maakt :)

Berrychello

Forumguru
Wat een top oplossing! Dit wil ik ook in mijn Golf 7. Gelukkig zit daar de usb in een vakje uit het zicht, dus kan ik de dongel daar neerleggen. Tips voor adresjes voor de splitter en de dongel?

Slider

Forumguru
@Berrychello Ik had eerst dongle en usb splitter bij Ali besteld, maar direct werden die geannuleerd door verzendingsproblemen bij Ali tot 2x aan toe. Was dicht op de vakantie en wilde het toch wireless AA hebben op de vakantieritten.

Dus had toen de dongle bij Amazon vandaan gehaald: https://www.amazon.nl/dp/B0DLFW9DQN?ref=ppx_yo2ov_dt_b_fed_asin_title
Ook een USB splitter maar die werkte niet juist.

Na de vakantie de USB splitter nogmaals bij Ali gehaald en die werd wel gewoon verstuurd: https://nl.aliexpress.com/item/1005...t_main.29.7ae279d2wxuOUm&gatewayAdapt=glo2nld

Die werkt wel zoals gehoopt en daarom is het nu allemaal werkend. De dikke usb kabel is power + data, de dunnere is alleen power.
Maar dongles van Ali zijn hetzelfde, daar komen al die Amazon dingen ook vandaan (vaak zelfde foto's en advertenties).

Tees

Donateur
Hoe is de stabiliteit van de verbinding met die Wireless AA dongle? Ik lees nog wel eens wat problemen met sommige (goedkopere) dongles daarover.

Bovenaan Onderaan