ertromp

DIY Sleutel upgrade Octavia 3 / chromen kap

ertromp

Forumguru
ertromp heeft het volgende item in de kennisbank geplaatst:

Sleutel upgrade Octavia 3 / chromen kap - Geef je sleutel een upgrade naar de Golf 7 look

Met dank aan de Oosterburen een handleiding hoe je de sleutel van je O3 kunt pimpen met een mooie chromen kap

Onderdeel nummer chromen kap: 5G0837599A

Oud naast nieuw:

Bekijk bijlage 39885

Nieuw:

Bekijk bijlage 39886

Korte handleiding:

  • Plastic kapje opwippen met plastic spatel om beschadigingen te voorkomen
  • Torx-schroef losdraaien
  • Plastic deel afschuiven (niet trekken), gaat maar in 1 richting
  • Nieuwe chroomdeel er op schuiven
  • Torx-schroef...

Lees verder over dit item in de kennisbank......
 

emilio3333

Forumguru
Ik heb dit ook gedaan bij de sleutel van mijn Seat Leon.
Simpel klusje.
Onderdeeltje natuurlijk ook bij de dealer te koop.
Binnen 1 dag is ie binnen en voor hetzelfde bedrag als in de link.
 
Heb het ook laten doen. Dealer heeft artikel besteld en het kapje erop gezet. Was geloof ik iets duurder dan het linkje in het artikel
 

Joske

Forumguru
ik heb bij het monteren een slechte schroevendraaier gebruikt... stupid me! :banghead: :banghead: :banghead:

gevolg is een schroefje dat er 3/4 in zit maar waarvan de kop helemaal "om zeep" is :sterretjes:.

ik heb dus nu een groot probleem.. aangezien deze niet ver genoeg zit waardoor mijn sleutel niet meer "dicht" kan. :facepalm:.

Het hoe en wat weet ik nog niet, maar ik zal wsl het schroefje dat kapot is er uit halen ipv verder in te schroeven. Maar wat ik nu nog nodig heb (als het er OOIT nog uitgeraakt....) is de afmetingen van het schroefje!
deze is namelijk NIET apart te bestellen bij de dealer....
wil iemand voor mij de lengte opmeten alvorens te monteren? of een foto van het oude en nieuwe schroefje naast elkaar, ik heb ze namelijk niet goed bekeken. is de lengte hetzelfde en enkel de kleur verschillend?
 
Bovenaan Onderaan