Sleutel uit contact alvorens te tanken om schade te voorkomen

hemi24

Forumguru
Even los van de vraag of er iets stuk gaat wat anders: het is wel absoluut het slimste om de sleutel uit het contact en uit de auto te halen als je gaat tanken. Je zult niet de eerste zijn waar de auto door een defect automatisch op slot gaat, met de sleutel er nog in........

Pure bangmakerij...

:nono:
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Ik heb laatst om 5:15 uur bij onze onbemande pomp in het dorp en rond het vriespunt ook de auto laten draaien met de stoelverwarming aan :)
Na het tanken stond de meter op standje vol, geen probleem dus.
 

Renkie

Forumguru

hemi24

Forumguru
Ohja?
Zelfs met draaiende motor
https://www.audiforum.nl/forum/mode...89955-buitengesloten-met-draaiende-motor.html

En een die wel de motor uit had.
https://www.seat-online.nl/showthread.php?9926-SEAT-Leon-1M-Sleutel-binnen-en-auto-op-slot

Bij het Audi forum staat nog een voorbeeld van een Passat van 98 met het voorbeeld van de microschakelaar wat ik dan ken, maar zo te zien zijn er meerdere varianten mogelijk :)

Ik lees alleen maar incidentele gevallen, die bij normaal functioneren niet zouden voorkomen...
 

turboturbo

Forumguru
Ik heb geen hond, maar moet idd bekennen dat ik het raam express op een kier zet zodat ik met m’n arm naar binnen kan reiken, als het moet tot aan het contact slot.
 

hemi24

Forumguru
@Peter-036 : Als de hemel naar beneden komt hebben we allemaal een blauwe hoed.

even alle gekheid op een stokje, ik weet een beetje hoe het voelt; ik heb me bij mijn O2 al een keer buitengesloten toen de sleutels nog in m’n jaszak zaten die ik daarvoor in de kofferbak had gegooid.
 

Jessedew

Senior Member
je kan ook (mits keyless) de auto gewoon laten draaien met de sleutel in je jaszak, stel de motor draait nog.

Ik tank ook weleens met de motor nog aan. (meestal zit mijn vrouw er dan wel in) en opzich kan ik me wel voorstellen dat ze die willen stelen.

Maar zeker bij onbemand, dan loop je niet weg van de auto, dus zie ik sowieso weinig berovingsachtige problemen:laugh:
 

Canon-Eye

Forumguru
Maar zeker bij onbemand, dan loop je niet weg van de auto, dus zie ik sowieso weinig berovingsachtige problemen
Een tas met foto- of computerspullen is in 2 seconden van de achterbank geplukt terwijl je aan de andere kant staat.
Een goede kennis van mij stond zelfs bij een supermarkt de boodschappen in de achterklep te laden terwijl iemand er zo met grofweg €4k aan camera's met toebehoren vandoor ging. Ik doe ze dus wél even op slot, ook bij een onbemand tankstation.
Kost niks meer moeite dan even de sensor aanraken...
 

Jessedew

Senior Member
Ik snap het hoor, ik heb nooit iets waardevols in de auto, maar als dat wel zo is is het een kleine moeite. Een ruitje inslaan kost immers net wat meer tijd voor het heerschap.
 
Bovenaan Onderaan