Sleutel (s)

MarcoO2

Forumguru
Haha... grootvader's tips zijn lang niet altijd meer de beste tips... doe mij maar gewoon een afstandsbediening, wel zo makkelijk!!
 

Rosinfield

† In Memoriam
Bedenk maar eens goed wat daar de consequenties van kunnen zijn...

Ben dus maar eens gaan googelen, maar heb niets van deze "consequenties" kunnen ontdekken. Wel veel lovende woorden over de uitstekende werking van grafietpoeder bij slecht werkende sloten en de anti-vries eigenschap.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Nee dat hoeft niet. Vraag me alleen af waarom ik dan niets vind omtrent de rampzalige gevolgen. En er blijken toch wel hele volksmassa's te zijn die er gebruik van maken.
Er zijn op dit forum wel mensen met elektro-achtergrond, weet ik. Wellicht dat die er hun licht eens over kunnen laten schijnen?
 

EdK

Forumguru
Grafietpoeder is electrisch geleidend... Need I say more?

Ja mooi he dat dit elektrisch geleidend is.
Maar wat denk je van vocht ? geleid dat ook niet ?
En een microswitch zit met zijn schakelarm in algemeen zo ver weg dat die poeder daar echt niet komt hoor.
En vanwege de vocht zal een print in het algemeen ook met een laklaag beschermt zijn want vuil en vocht wordt op bepaald moment ook geleidend en dat zou dan tot storingen kunnen resulteren waar jij op doelt.

En de grafietpoeder wordt gewoon in de cilinder waar de sleutel ook in gaat zonder hoge druk gespoten. En de sleutel verspreid dan de poeder met insteken het verder.
En dit zal er voor zorgen dat er minimaal poeder op verkeerde plekken terecht zal komen.

Nee geef maar dat middeltje uit grootvaderstijd ipv de moderne vuilaantrekkende spullen in spuitbussen die ook nog eens onder relatief hoge druk staan
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dank je Ed, ik ben er weer helemaal gerust op, al leek het mij als leek ook onwaarschijnlijk dat het kwaad zou kunnen. Dus iedereen met een ouderwetse sleutel zonder afstandsbediening:

een beetje grafiet en je slot bevriest niet!
 

EdK

Forumguru
Maar niet alleen met je auto hoor.
Als je voordeurslot niet meer zo lekker draait dan helpt een pufje grafietpoeder ook.
Dan is het of je weer een nieuw slot in je deur hebt !
 

EdK

Forumguru
En hoe heb je daarna je planken afgetekend ??
Want dat potlood zat natuurlijk in het slot ....
 

Rosinfield

† In Memoriam
Gebruik het ook altijd voor alle andere sloten (deuren, fietsen). Krijg er altijd een blij gevoel van; zo'n simpel iets dat zo probaat helpt!
 
Bovenaan Onderaan