sleutel laten corresponderen met de electrisch instelbare stoel en de spiegels

ruud076

Actief lid
ik heb een vraagje
kan ik bij gebruik van mijn sleutel de stoel automatisch op mijn vooringestelde stand zetten en de spiegels?
ik heb een uit( belgie geimporteerde kodiaq uit 2021 ) 1.5 benzine

Pendragon

Donateur
Als je 3 sleutels bij de auto hebt dan kan dat. In het entertainment systeem zitten personalisatie opties, of als het via myskoda/connect gaat dan moet je 2 gebruikers hebben, waarbij 1 hoifdgebruiker en 1 gewone gebruiker. Beide hebben dan een eigen account op Skoda connect.

Fortissimo

Senior Member
Ik heb helaas maar 2 sleutels gekregen bij mijn Duitse import maar kan wel profielen aanmaken en koppelen met de sleutel.
Ik heb 1 skoda account aangemaakt en vervolgens de profielen in de auto.
Wagenovezicht - instellingen

EdK

Forumguru
Bij me nederlandse skoda's heb ik ook maar 2 sleutels gehad hoor.
Dus das dus heel gewoon ook blijkbaar voor Duitsland dus

Rallye

Forumguru
Drie sleutels lijkt me inderdaad niet per sé nodig. In mijn Golf (ook uit 2021, maar een ander platform dan de Kodiaq) heb ik drie profielen. Mijzelf als hoofdgebruiker, mevrouw Rallye en onze dochter. Mogelijk komt dit jaar onze zoon daar nog bij. We hebben echter maar twee sleutels. De stoelinstelling hangt aan je profiel. De auto probeert (gaat niet altijd goed) om een sleutel te matchen aan een profiel. Daarbij lijkt van belang te zijn welke sleutel het dichtst bij is als de deur geopend wordt.

Fortissimo

Senior Member
De drie profielen kan je met de hand kiezen.
Het kiezen met de sleutel werkt idd op nabijheid.
Open ik met de knop op sleutel1 de deur, maar trek ik hem open met sleutel 2 het dichtste bij, dan kiest hij profiel 2.

Alleen opletten met sluiten van de deur dat je dat niet met de verkeerde sleutel doet. Anders staat je profiel verkeerd.

Bakkertje

Forumguru
Het instelling van de stoel is gekoppeld aan het gebruikersprofiel inderdaad.
Op de stoel zelf zitten een aantal geheugen posities (in mijn geval 2, maar Skoda volgens mij 3). De knoppen op je stoel zijn niet aan de sleutel te linken. Dat was bij oudere modellen wel het geval (en zo staat het ook in sommige handleidingen).
Sleutels toewijzen aan een profiel kan je (bij mij in ieder geval) ook handmatig doen, scheelt weer wat gedoe..

hemi24

Forumguru
De derde sleutel was (ook in Nederland) een tijdje beschikbaar als je de optie personalisatie had aangevinkt bij de bestelling van de nieuwe wagen; volgens mij is dit komen te vervallen met de introductie van de MIB3 systemen…

Pendragon

Donateur
Het instelling van de stoel is gekoppeld aan het gebruikersprofiel inderdaad.
Op de stoel zelf zitten een aantal geheugen posities (in mijn geval 2, maar Skoda volgens mij 3). De knoppen op je stoel zijn niet aan de sleutel te linken. Dat was bij oudere modellen wel het geval (en zo staat het ook in sommige handleidingen).
Sleutels toewijzen aan een profiel kan je (bij mij in ieder geval) ook handmatig doen, scheelt weer wat gedoe..
Wij hebben 3 sleutels in de Karoq en beide een Connect account. Hiermee de sleutels gekoppeld en daarmee zijn ook de stoelen gekoppeld. Wanneer ik de deur open met mijn sleutel gaat netjes de stoel in mijn positie en wanneer mijn vrouw de deur opent met haar sleutel dan gaat de stoel netjes veranderen, net als de spiegels. Auto is van 2024/2025.

EdK

Forumguru
En wat doet de derde sleutel ?? Stil liggen in het kastje of heb je daar ook een gebruiker aan gekoppeld en werkt dat dan ?

Pendragon

Donateur
Die ligt reserve in de kluis inderdaad. We hebben geen 3e chauffeur, anders had die ook gebruikt kunnen worden. Stoelen hebben ook 3 geheugen posities.

Fortissimo

Senior Member
Zoonlief gaat over een paar maanden op voor zijn B.
Dan was de derde sleutel makkelijk geweest.
Nu moet hij maar toets 3 indrukken.
En wij onze toets als hij gereden heeft ;)

Rallye

Forumguru
Of je maakt ook voor hem een gebruiker aan. Dan gaat het met de sleutels niet altijd goed, maar is de rest van de instellingen wel speciaal voor hem.

Bakkertje

Forumguru
Mijn dochter heeft ook een account in de auto en die kun je na het op contact zetten kiezen. Stoel gaat dan in de positie zoals zij die ingesteld heeft. Sleutels (2) zijn gekoppeld aan het profiel van mijn vrouw en de andere aan mijn profiel.
Ik heb mijn voorkeur instelling van de stoel ook in de stoel opgeslagen in positie 1 die van mijn vrouw in 2.

Fortissimo

Senior Member
Dat ken ik. Maar als ik gereden heb op mijn profiel en alleen mijn vrouw heeft haar sleutels bij haar, dan wordt mijn profiel aan haar sleuetel gekoppeld. Ondanks dat ik in de instellingen handmatig koppelen heb staan.

Rallye

Forumguru
Bij mij koppelen ze automatisch (geen idee of ik dat heb ingesteld) en gaat dat ook wel eens mis. Erg vervelend, omdat het ook wel eens een poosje duurt voordat de juiste gebruiker wordt geïnstalleerd als je er in het scherm voor kiest. Ik heb dezelfde oplossing als jij gekozen: de stoelinstelling ook vastgelegd onder 1, 2 en 3.

Bovenaan Onderaan