Sleutel bijbestellen adhv sleutelcode

Sandor

Lid
Weet iemand hoeveel zoiets kost en hoelang dat duurt en wat ik ervoor nodig heb? Met mijn legitimatie en kentekenpapieren langs de dealer met de sleutelcode? of hoe werkt het?

En is het een algemene landelijke prijs of moet ik gaan rondbellen? Iemand ervaring mee?
 

Desperado

Forumguru
Weet iemand hoeveel zoiets kost en hoelang dat duurt en wat ik ervoor nodig heb? Met mijn legitimatie en kentekenpapieren langs de dealer met de sleutelcode? of hoe werkt het?

En is het een algemene landelijke prijs of moet ik gaan rondbellen? Iemand ervaring mee?

Die papieren en sleutelcode zou ik zeker meenemen.
De kosten hangen af van het soort sleutel en zijn denk ik landelijk hetzelfde en anders zijn de prijsverschillen te verwaarlozen.
 

!Škoda!

Actief lid
Weet iemand hoeveel zoiets kost en hoelang dat duurt en wat ik ervoor nodig heb? Met mijn legitimatie en kentekenpapieren langs de dealer met de sleutelcode? of hoe werkt het?

En is het een algemene landelijke prijs of moet ik gaan rondbellen? Iemand ervaring mee?
En als de sleutel er is moet je (heb ik onlangs gelezen) alle sleutels die je nog hebt ook meenemen. Via VAG-COM kun je niet 1 sleutel verwijderen. Alle sleutels moeten dus worden verwijderd en opnieuw "ingeleerd".
(Tenzij je weet waar de sleutel is, anders kunnen ze je auto stelen doordat de oude er nog in staat en geaccepteerd wordt.)
 

Sandor

Lid
Ik weet niet waar de reservesleutel is, ik heb de auto met 1 sleutel gekocht, gelukkig heb ik dus wel de sleutelcode...
 

EdK

Forumguru
Ik heb wat met de reservesleutel aan de hand gehad, die was kwijt bij inlevering. Dus ik kon er maar een overleggen
Dit was met de optie van afstandbediening en de rekening ervan was 110 euro incl BTW incl inleren !! Nu weet ik niet of dit een kale sleutel was of met afstandsbediening erbij !!
Dus ga van dit bedrag maar uit en valt het goedkoper uit dan heb je een meevallertje !!
 

Jochus

Actief lid
Ik heb wat met de reservesleutel aan de hand gehad, die was kwijt bij inlevering. Dus ik kon er maar een overleggen
Dit was met de optie van afstandbediening en de rekening ervan was 110 euro incl BTW incl inleren !! Nu weet ik niet of dit een kale sleutel was of met afstandsbediening erbij !!
Dus ga van dit bedrag maar uit en valt het goedkoper uit dan heb je een meevallertje !!

Het zal zeker goedkoper uitvallen. Ik had ook maar één sleutel gekregen, en heb prompt een sleutel laten bijmaken en inleren.

Kostte hier iets van een 25 à 30 euro in een skoda service center. Geen grote kost dus, maar wel een gerust hart.

Edit: Oja, en ik had geen sleutelcode, dus moesten ze het aan de hand van het chassisnummer doen.
 

cvegreen

Forumguru
Hoeveel dit nu kost , daar heb ik geen flauw idee van . Ik den wel dat die 110€ een beetje prijzig is voor een 1 enkele sleutel. Denk dat wat Jochus zegt eerder aanvaardbaar is voor een 1 enkele sleutel , dat inlezen is denk ik altijd inbegrepen in de prijs. Ik had het geluk van twee sleutels te mogen ontvangen met mijn Fabia .
 

Tallguy

Forumguru
Hoeveel dit nu kost , daar heb ik geen flauw idee van . Ik den wel dat die 110€ een beetje prijzig is voor een 1 enkele sleutel. Denk dat wat Jochus zegt eerder aanvaardbaar is voor een 1 enkele sleutel , dat inlezen is denk ik altijd inbegrepen in de prijs. Ik had het geluk van twee sleutels te mogen ontvangen met mijn Fabia .
Dan bel je toch je dealer? Die kan je heus wel het juiste bedrag doorgeven. :smiley29:
 

cvegreen

Forumguru
Hoeveel dit nu kost , daar heb ik geen flauw idee van . Ik den wel dat die 110€ een beetje prijzig is voor een 1 enkele sleutel. Denk dat wat Jochus zegt eerder aanvaardbaar is voor een 1 enkele sleutel , dat inlezen is denk ik altijd inbegrepen in de prijs. Ik had het geluk van twee sleutels te mogen ontvangen met mijn Fabia .

Dan bel je toch je dealer? Die kan je heus wel het juiste bedrag doorgeven. :smiley29:


Ik heb geen sleutel nodig hoor , ik heb er twee . Ik reageerde omdat ik die 110€ die EDK gaf een beetje hoog vond en die prijs van Jochus meer een aanvaardbaarder bedrag vond .
 

!Škoda!

Actief lid
Ik heb geen sleutel nodig hoor , ik heb er twee . Ik reageerde omdat ik die 110€ die EDK gaf een beetje hoog vond en die prijs van Jochus meer een aanvaardbaarder bedrag vond .
Van een Laguna kostte het kopen van een nieuwe kaart inclusief inleren maar liefst 165 Euro. (En dat is niet de handsfree versie, daarin zit een sterkere RFID chip. De sleutel alleen kost 130 Euro, de handsfree ia 189 Euro)
110 is dus niet echt overdreven voor een afsatandbediende sleutel
 

cvegreen

Forumguru
Van een Laguna kostte het kopen van een nieuwe kaart inclusief inleren maar liefst 165 Euro. (En dat is niet de handsfree versie, daarin zit een sterkere RFID chip. De sleutel alleen kost 130 Euro, de handsfree ia 189 Euro)
110 is dus niet echt overdreven voor een afsatandbediende sleutel

Kosten die dingen tegenwoordig zoveel. Man man , waar is de tijd dat je voor amper 5€ een nieuwe sleutel had . In mijn BX heb ik dat regelmatig mijn contaktslot laten vernieuwen , ging snel stuk . Dus contaktslot + sleutel koste me dat toen ongeveer een 65€ . Dat was dan wel zonder afstandsbediening , dat was met een appart bakje .
 

Sandor

Lid
Maar wie heeft er ooit gezegd dat ie 'n sleutel heeft met afstandsbediening? Had ik ook niet (aftermarket ingebouwd nu)
Heb je dat zelf ingebouwd? Ik wil ook centrale deurvergrendeling, liefst met AB...maar het laten doen wordt wel erg prijzig...
 

Jochus

Actief lid
Ja 'zelf'. Ik ben er aan begonnen maar zag het na n hele tijd zoeken niet meer zitten. Ben er dan uiteindelijk maar mee naar de man getrokken waar ik het kocht.

Had het graag zelf gedaan, maar elektronica is nou eenmaal niet m'n sterkste kant, en ik was bang om iets mis te doen.

Echt goedkoop is het niet. En er bestaan universele setjes. Niet dat je goedkoper uitkomt dan wanneer je het origineel bestelt via Skoda denk ik.

Als je geen centrale vergrendeling hebt, is het een ander verhaal hoor (had dat 'ns in gedachten voor m'n vorige wagen, en dat ontzag ik me toch).
 

rvdvoort

Nieuw lid
De sleutel is dus wel duur: Euro 188 voor een klapsleutel met afstandsbediening (eigen ervaring). En je hoeft alleen de code aan de dealer op te geven.
 

!Škoda!

Actief lid
De sleutel is dus wel duur: Euro 188 voor een klapsleutel met afstandsbediening (eigen ervaring). En je hoeft alleen de code aan de dealer op te geven.

Ik heb wat met de reservesleutel aan de hand gehad, die was kwijt bij inlevering. Dus ik kon er maar een overleggen
Dit was met de optie van afstandbediening en de rekening ervan was 110 euro incl BTW incl inleren !! Nu weet ik niet of dit een kale sleutel was of met afstandsbediening erbij !!
Dus ga van dit bedrag maar uit en valt het goedkoper uit dan heb je een meevallertje !!

Was dus een kale sleutel :)
 

elvisual

Nieuw lid
weet iemand of er prijsverschillen zijn in een reserve sleutel per dealer? zojuist bij A-point geweest en ze leveren alleen nog maar sleutels met afstandsbediening kosten 165 euro?!
 

IzoVT

Nieuw lid
Poeh, prijzig... Donderdag mijn Yeti ophalen en ik weet al zeker dat ik 1 van de sleutels liefst niet aanraak. Vies, maar ook zichtbaar gebruikt. Iemand heeft dat ding overmatig zitten mishandelen....
Zal dit dus ook wel eens aan een dealer gaan voorleggen om de sleutel te vervangen door een nieuw exemplaar.
 
Bovenaan Onderaan