Slechte ervaring cars-equipment.com

TooTall

Forumguru
Nou...:(

Slechte ervaring met dit toch wel bekend bedrijf. Achtergrond, in totaal de voorbije 3 jaar 11 bestellingen geplaatst voor mezelf en voor anderen. Telkenmale zonder zorgen en zonder problemen.

Eind 2018 een stuurwiel besteld. Had eerst nagevraagd, verkeerde in nieuwstaat. Komt aan 10 Januari, helaas een grote kap in het leder. Echt niet monteerbaar, noch verkoopbaar. Ok, volgens hun website kan je ongemonteerde items zonder problemen terugsturen voor een refund, na contact met hun. Dus contact genomen.

Kon niet. Moest het maar claimen bij het transportbedrijf. Net alsof ik nog iets kon claimen, want de verzendmethode die ze gebruiken is wel traceerbaar maar niet verzekerd, en we weten allemaal dat als je aan de deur iets in ontvangst neemt je dan verantwoordelijk bent voor eventuele schade. (Of zo is het toch in België). De verpakking was in goede staat en het stuur was an sich ook goed ingepakt, je zag ook aan de snee in het leder dat het er al lang in zat.

Uiteindelijk na 6-7 emails heen en weer met de eigenaar mocht ik het terugsturen op eigen kost. Letterlijk, "ok send it back, after recieving we will refund you the money." Zo gedaan, en 24 Januari laat de tracking zien dat het was aangekomen. 25 Januari stond het weer te koop in hun winkel.

Tot nu toe geen terugbetaling ontvangen, en ook geen reactie meer op email of telefoon. Zat ook niet elke dag te mailen ofzo, ook niet onbeleefd of onredelijk geweest.

Na een claim via Mastercard heb ik de waarde van de aankoop wel terug, dus in totaal heeft deze zure ervaring mij de verzendkosten heen en terug gekost.

Ik ben niet iemand die vlug in zijn pen kruipt voor zulke dingen, ik heb ook betrekkelijk lage verwachtingen voor online aankopen (ik verwacht bijvoorbeeld een zending van Ali Express echt niet binnen 5 werkdagen), en dat dingen zoals gebruikte autoonderdelen sporen van gebruik kunnen vertonen snap ik. Maar dit was 'Nieuwstaat'

Vooral de manier waarop ('ok stuur het terug voor de refund') en dan gewoon niets terugbetalen is feitelijk gewoon diefstal.

Totaal bizar hoe een winkel waar je toch al vaker klant bent geweest zo de mist in gaat.

Ik kan enkel maar concluderen, mijn centen krijgen ze niet meer.
 
Bovenaan Onderaan