Slecht te verstaan met Bluetooth Admundsen

Mikevv

Lid
Mijn Octavia uit dec 2014 is uitgerust met het Admundsen systeem.
Aangezien ik veel op de weg zit en ik veel moet bellen en gebeld worden ben ik afhankelijk van dit systeem.

Nu wil het dat ik continue van mensen hoor dat ik zo onverstaanbaar ben, ze horen ene hoop herrie op de achtergrond en het is net alsof ik met mijn raam open rij.

Ik gebruik een Samsung S4 mini van 3 maanden oud.

Iemand bekend met dit probleem

(Ben bij de Skoda dealer geweest maar die hebben geen tijd, moet een afspraak maken en dat kan niet eerder dan over 3 weken en dan moet ik ook nog eens de auto daar de hele dag laten staan!)

Highway

Forumguru
Huawei G615 met cryogenmod custom ROM: prima te verstaan met de van fabriek ingebouwde Amundsen+BT.

Recent een Samsung Galaxy s5 mini ontvangen, maar deze nog niet getest in de auto (SIM kaart is nog niet actief).

Falcon

Donateur
Via VCDS (ErTromp of Antera kunnen je daarbij helpen) valt trouwens de opname volume van de microfoon te regelen. Dit loste het voor mij enigzins op.

Mikevv

Lid
Ik heb veel al geprobeerd, heb zelfs bij de Samsung het knopje Handsfree aanstaan...( met als gevolg dat al mijn agenda punten netjes worden opgelezen...)

Vraag me af of ik misschien de Bluetooth van de Skoda moet updaten?

AndreM

Forumguru
Ik heb geen probleem met mijn Sony Xperia Z, wel is heel soms het geluid wat slecht en hakkelend door komt, maar dat ligt aan de verbinding en na opnieuw bellen is het weg.

Om er zeker van te zijn of het aan je Samsung ligt, zou ik het eens uit proberen met een telefoon van iemand anders. Is het dan nog dan zit je probleem in de auto en andersom dan zit het in je foon

Oenoud

Forumguru
Als het Amundsen het zelfde systeem is als de RNS315 in mijn nu nog huidige passat van 2012 dan heb ik hetzelfde probleem icm een iPhone 5s. Met de iPhone 4 geen enkel probleem maar met de 5s onverstaanbaar. Is niks aan te doen volgens de dealert. Als ik wel eens een leenauto mee heb met een actueler systeem is er niks aan de hand.
Heb nu noodgewongen het iPhone oortje maar weer in gebruik genomen voor de iPhone 5s. Belachelijk toch.

Maar als het meezit lost mijn probleem zich straks vanzelf op als ik in juni hopelijk mijn superb op kan halen. :-)

Bakkertje

Forumguru
Wat voor een toestel had je voor de s4 en had je daar geen last van slechte verstaanbaarheid?
Je kunt nog wat proberen qua gevoeligheid van de microfoon. Die kun je aanpassen in de Amundsen (bij mij wel in ieder geval)

Mikevv

Lid
De auto en telefoon kwamen tegelijk eigenlijk bij aanvang bij mijn nieuwe werkgever.
Zelf heb ik een S5 en daarvan zeggen mensen dat ik iets beter ben te verstaan maar nog blijft het niet al te best, het ligt dus echt aan de auto is mijn idee.

Verder instellen in Admundsen kan ik niet vinden, alles staat voor zover ik weet goed.

Rallye

Forumguru
Als het Amundsen het zelfde systeem is als de RNS315 in mijn nu nog huidige passat van 2012 dan heb ik hetzelfde probleem icm een iPhone 5s.

Ter voorkoming van verwarring: de Amundsen uit een Octavia III, zoals TS die heeft, is een MIB Amundsen en dus een ander apparaat dan de RNS315 (die onder meer in de Octavia II geleverd is).

Bakkertje

Forumguru
Ik heb straks onderweg nog even gekeken en bij de nieuwe amundsen zit het er niet meer in inderdaad..
Misschien nog in het car menu daar heb ik niet meer gekeken.

Bovenaan Onderaan