Slechts 1 akoestisch zijraam

Marchel1

Actief lid
Op mijn Kodiaq PHEV heb ik het akoestisch pakket waar volgens de beschrijving naast akoestische materialen ook akoestische zijramen en akoestische zijramen met sunset achter in zou moeten zitten.
Door een berichtje over dit soort ramen (dat je ze niet in kan slaan mocht dat bij auto te water nodig zijn) ben ik eens gaan kijken en nu zie ik dat bij mij alleen het zijraam bij de passagier voorin akoestisch is en de rest niet.

In afwachting van een reactie van de dealer ben ik benieuwd of ik nu de enige ben of dat er meer mensen zijn waarbij bij het akoestisch pakket niet alle zijramen akoestisch zijn.

Je kan dit zien door of het raam een stukje open te doen en en dan van bovenaf te kijken. Je ziet dan duidelijk 2 lagen tegen elkaar geplakt en/of het merkteken in het raam. zie ook hier: https://www.skoda.nl/nieuws/de-voor--en-nadelen-van-gelaagd-glas/

Zie dat ik een spelfout gemaakt heb in de titel maar weet niet hoe ik die aan kan passen :-)
Dank voor het aanpassen

Laatst bewerkt:

Bakkertje

Forumguru
Ik heb akoestisch glas in mijn Passat en daarbij is het rondom + vooruit (die is laatst vervangen en daar toen navraag gedaan)
Achterruit en panorama durf ik niet te zeggen eerlijk gezegd.

Marchel1

Actief lid
Ik verwacht ook alle 4 de zijruiten. Ben benieuwd wat voor antwoord ik ga krijgen.
Voorruit is altijd gelaagd en achterruit gehard, verplicht vanwege veiligheid

Laatst bewerkt:
Ik heb net ook maar even gekeken. Ik heb alleen aan de voorzijde gelaagd glas, terwijl in de brochure staat dat een Sportline Business voor en achter gelaagd glas heeft.

Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
@Marchel1 : ik wil je de lol niet ontnemen, maar dan is de kans groot dat je auto ergens tussen eind productie en aflevering schade heeft gehad en er een nieuwe ruit in is gezet.

Nog even gekeken maar de Tsjechische brochure noemt de optie ook “Akoestische zijramen vooraan”.

Pon bedankt!

Zelfs bij onze zuiderburen snappen ze hoe het in elkaar steekt:

httpsnl.skoda.be_doc3dec56bd-9536-4d9d-9d0d-29d9a398396c.jpeg.png

Laatst bewerkt:

Marchel1

Actief lid
Tsja, die gedachte is ook door mijn hoofd gegaan. Maar even afwachten waar de dealer mee komt. Het is in elk geval niet zoals het hoort en verwacht dat het opgelost gaat worden.
Ergens wel weer jammer dat dit soort zaken gebeuren en de strategie lijkt te zijn om niets te zeggen in de hoop dat niemand erachter komt. Of het nou een schade is geweest tussen productie en levering of een fout bij fabricage.

Bakkertje

Forumguru
Nou zoals je al gezien hebt valt het nogal op het verschil tussen wel of niet akoestisch.. Dus ja erg vreemd hoe dit zo gekomen is en heel benieuwd hoe dit opgelost wordt..

Daarnaast vraag ik me oprecht af of het wel zin heeft om alleen de voorste zijruiten te doen?

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Kennelijk wel, je verkoopt de auto niet aan de achterpassagiers, en voor de bestuurder helpt het dan tussen de oren (pun intended) (misschien) wel (wat?).

Bovenaan Onderaan