SkodaBob's Octavia VRS

RoGEK

Senior Member
Verrek, dat heb ik laatst ok gehad..
Toen had ik ook de handgreep en de ruitbediening in me handen.
Wat kostte het onderstuk trouwens?
Wellicht ook maar eens vervangen ;)

UncleBob

Actief lid
@RoGEK : Het paneeltje kostte mij € 48 incl. Btw.

Je moet het deurpaneel er wel vanaf halen, anders kom je niet bij de drie achterste schroeven.

Jee13

Forumguru
maak gelijk ledje in de deurgreep;)

na het opzoeken van fotos, zie ik dat mijne ook afgebroken is?? Echter zit greep wel goed vast bij mij.

20151008_105052.jpg

20151008_103322.jpg

20151007_205703.jpg

UncleBob

Actief lid
Ja helaas, jouw deurgreep ook.

Maar als de boel nog goed vast zit, zou ik het lekker zou laten.

Man, man, man, wat een werk als de meeste bevestigingsnippels voor het deurpaneel kapot springen. Dealer had er nog maar 5 nieuwe, maar het zit weer :sterretjes:

UncleBob

Actief lid
Gisteren zou ik bij een goede vriend z'n bedrijf even een kop koffie drinken en mijn nieuwe Octavia showen.

Gelijk het probleem aangekaart met de radiozoem/ruis/storing icm xenon. We hebben de volgende stappen ondernomen:

-Alle radiobekabeling gecheckt
-Ballasten verwisseld
-"Schone" voeding via zekeringkast
-Nieuwe fantoom voeding
-Nieuwe xenon lampen gemonteerd (zat nog steeds de originele '07 set in, roetzwarte D1s)

Nog steeds storing/ruis bij zacht volume bij iedere bron op de Chinese "Tjap"Joyous 8" radio. Conclusie:

+ ziet er leuk uit, esthetisch/grafisch gezien
+ goede up-to-date navigatie
+ heb eindelijk de iPod-stekker gevonden (lag achter radio verstopt)

- radio-ontvangst (nog steeds) blubber
- heeft een continue zoem, met name hoorbaar bij laag volume
- geluidskwaliteit blijft slecht, waarschijnlijk door de unit zelf

Aangezien ik eerst dit probleem getackeld wil hebben alvorens ik nieuwe speakers ga installeren, hadden we wat tijd over voor wat extra's.

-de mistlampen te voorzien van een xenon-kit (in dezelfde kleur tone)

-de verlichting in de spiegels te voorzien van leds
-de instap-verlichting te voorzien van leds
-de kenteken verlichting te voorzien van leds

Helaas gaven deze leds, zoals verwacht, dus wel storing. Het is wel weer even welletjes geweest voor deze week :dankje:

Fijn weekend iedereen!

UncleBob

Actief lid
Afgelopen zaterdag 18 juni ben ik naar Lochem gereden waar ik om 08:30 uur ontvangen werd door Mark van JD Engineering.

Eerder al had ik wat opmerkingen gehad over het roeten, maar helaas bleek dit ook te kloppen volgens Mark.

De geconstateerde problemen:

-Roetfilter vulling zeer, zeer hoog
-Temperatuur uitlaat loopt al zeer snel hoog op
-Lekkage 1e turboslang (turbo->intercooler)
-Lekkage inlaatspruitstuk
-EGR problemen

Nou dan ben je direct wakker kan ik je vertellen! Op de weg terug Jos van JB Autoservice in Dieverbrug gebeld.

Daar kon ik wonderbaarlijk direct terecht. De klachten werden door mij uitgelegd en Jos ging direct met zijn laptop volledig los op de "Cavia".

Pas vandaag blijkt nu eindelijk waarom mijn RS nooit zoals een echte RS heeft aangevoeld.

Als laatste heeft hij het regeneratieproces van de DPF nogmaals uitgevoerd. Jos verzekerde mij dat ik de RS niet terug ga kennen na reparatie.

Ik kan niet werkelijk waar niet wachten tot het zover is.

UncleBob

Actief lid
@Jee13 : ik ben er tot op heden tevreden over de zwarte stijlen.

Zakken? Het enige wat de komende tijd zal zakken is mijn saldo op de betaalrekening. Ben bij Jos genoeg kwijt :nailbiting:

UncleBob

Actief lid
@Jee13 : Heb jij jouw DPF reeds verwijderd en wat heb jij met de EGR gedaan?

Mij is verteld dat dit ook behoorlijk van invloed is op het vermogen/koppel. Heb jij dit voor of na jouw chiptuning gedaan?

Laatst bewerkt:

Jee13

Forumguru
JD heeft bij mij roetfilter er tussenuit gehaald en buis tussen gelast

EGR hebben zij met plaatje afgesloten (later heb ik deze zelf volledig verwijderd en afgedopt)

Daarna is de RS op de bank gegaan voor een chip op maat

UncleBob

Actief lid
Kijk, dat is andere koek en zal erg lekker rijden in vergelijking met die van mij nu.

Ik kan niet wachten tot eind juli...

Bovenaan Onderaan