Skoda Yeti Amundsen Radio File info on route

Yeti2020

Nieuw lid
Ik heb een vraag m.b.t. file informatie etc.

Ik heb nog het oude type Amundsen in mijn Yeti van mei 14, met de laatste sdkaart versie V12.

Ondanks dat de navigatie goed werkt, viel het mij op ondanks dat TP aanstaat ook in de Radio, dat File informatie op
een ingestelde route niet meer zichtbaar is als ik op de Tjme knop druk.

Wordt dit niet meer ondersteunt?

Heb al een fabrieksreset uitgevoerd, maar dit gaf geen verbetering.

Vast mijn dank.

Groet.

Tees

Donateur
Volgens mij is TMC, het systeem dat de file informatie meestuurt met het FM signaal, nog maar heel beperkt beschikbaar in Nederland. Ik heb de indruk dat ik af en toe nog wel wat binnenkrijg met mijn Amundsen+ (2012), maar echt mondjesmaat. Ik heb er ook wel eens op gezocht en TMC is wel heel erg op weg naar de uitgang idd.

hemi24

Forumguru
TP is toch niets anders dan de gesproken verkeersinformatie van de radiozender (aansluitend aan de nieuwsberichten)?

Daar doet de navigatie helemaal niks mee.

Rallye

Forumguru
Dat is toch niet waar OP naar vraagt? Het gaat om de lijst met files die je vroeger kon oproepen in het menu - en die tegenwoordig een stuk leger lijkt te zijn?

Tees

Donateur
TS heeft het idd over TP, dat is dat de radio overschakelt als het gesproken filebericht langskomt, maar ook over de verkeersinformatie-lijsten, dat is RDS/TMC. Volgens mij gaat het hier vooral om die laatste.

Yeti2020

Nieuw lid
Klopt gaat om de rds/tmc info, na de topic op Briskoda gelezen te hebben, ziet het er idd. somber uit of deze feature uberhaupt nog
ondersteunt wordt.
Kreeg een reactie van Skoda NL om mijn Amundsen up to date te houden, duidelijk vermeld dat mijn versie met sd kaart up to date Europa West V12, maar dat er geen verdere updates ooit voor dit type zijn uitgekomen.

hemi24

Forumguru
Probeer eens of het wel werkt als je luistert naar één van de volgende zenders: NPO, SkyRadio of Veronica.
TMC wordt nog maar via een paar zenders uitgezonden.

Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Wel gek dat het nergens te vinden is dat in NL de dienstverlening zo teruggeschroefd zou zijn.

• Leuk
Waarderingen: EdK

Yeti2020

Nieuw lid
Gisteren 10 zenders uitgeprobeerd, echter geen enkele TMC informatie.:(

Vermoedelijk wordt deze optie dus niet meer ondersteunt, wel jammer vond het wel
een toegevoegde waarde hebben.

Bovenaan Onderaan