Skoda Yeti 1.4TSI introductie juli 2010

Tallguy

Forumguru
Hoorde net van mijn dealer dat de 1.4TSI van de Yeti in juli 2010 geintroduceerd gaat worden.
Nog niks bekend over vermogen en de koppeling 2WD/4WD.

Voor de mensen die op de 1.4 zaten te wachten dan toch een leuk nieuwtje me dunk. Nog even geduld hebben nu.

update: verwachtte levering herfst 2010 (denk minimaal september).Prijslijsten komen in juli vrij.

MarcoO2

Forumguru
Super! Dat zou wel eens veel potentiele kopers over de streep kunnen trekken! Ga jij nog wel voor de 1.2 dan, Exciter, of ga je dan ook upgraden?

Kick

Lid
Goed nieuws! Als ze het helemaal goed willen doen moeten ze 'm met 2wd en 4wd aanbieden. Er is zware concurrentie op komst: Mitsubishi ASX, Hyundai ix35, Kia Sportage (heel fraai op het eerste gezicht), Seat Tribu (waarschijnlijk), facelift Qashqai.

Kick

Lid
Er staat nu een bericht over de komst van de 1.4 tsi op de site van Autoweek. Over prijzen, specificaties e.d. weten zij ook nog niks. Wel zou er alleen een 2wd versie komen. Zou ik persoonlijk erg jammer vinden. Een SUV met 2wd is aan mij niet besteed.

EdK

Forumguru
Tja als hij inderdaad die tijd uitkomt en met redelijke prijs tov de 1,2 en de 1,8 TSI dan is dat wel de overstap waard over een jaar !

LenK

Forumguru
Een SUV met 2wd is aan mij niet besteed.
Heb je wel de auto met zijn looks.
4WD is toch alleen maar nuttig met echt wat kracht zoals bij een diesel of het 1.8 turbo blok.
Alleen meer grip slaat nergens op, tenzij je huis in een modderpoel staat of je uitvoerder in de (wegen)bouw bent of zo en alleen de auto zelf aan de rol te houden is.
Wie gaat er nu echt het terrein in?
Voor een keertje proberen kun je beter een huurauto nemen. Hoef je hem ook niet te wassen.
En die sneeuw dat is ook maar af en toe.

Aiii

Lid
Daarbij is een 4x4 zwaarder en ligt het verbruik hoger dan een 2x4. De uitstoot ligt daarom ook hoger en dat alles zorgt voor aanzienlijk hogere gebruikskosten voor een 4x4 (naast de sowieso hogere aanschafkosten). Als je het echt nodig hebt ala, maar ik zou niet snel een 4x4 kopen boven een 2x4 als je de keus had.

De Yeti is een mooie auto met hoge instap, dat zal zijn verkoopskracht zijn bij de consument, niet de aanwezigheid van 4x4 en offroad-kwaliteit denk ik zo.

Kick

Lid
Een suv met 4wd heeft voor het rijden in Nederland inderdaad wenig meerwaarde. Maar hetzelfde geldt voor een porsche die 300 km/h kan. Toch zullen niet veel mensen een porsche willen die maar 180 km/h kan. En dat heb ik nou ook met suv's. Als ik zo'n auto koop moet hij kunnen wat het uiterlijk beloofd.

Maar ik hoop dat er veel Yeti's verkocht worden met of zonder 4wd. De auto is in z'n soort uitstekend en verdient het om een succes te worden.

hemi24

Donateur
met het weer van de afgelopen weken, zou ik het niet erg vinden om met een 4x4 onderweg te zijn!!!

LenK

Forumguru
Maar hetzelfde geldt voor een porsche die 300 km/h kan. Toch zullen niet veel mensen een porsche willen die maar 180 km/h kan.
Als ie nog steeds in 4,5 sec naar de 100 accellereert dan is er echt wel een markt voor.
Omdat 2WD SUV goedkoper zijn worden er meer auto's verkocht. Is toch alleen maar prettig. Je ziet er aan de buitenkant niets van.
Ik vind het minder erg dan van die zielepieten in de kaalste van de kaalste A4 met 1.6 motor, unilak én wieldoppen.

Kick

Lid
Natuurlijk verkoopt zo'n 2wd beter, dat is inmiddels wel gebleken. Maar bij de meeste merken kun je het natuurlijk aan de buitenkant wel zien. Op een echte Yeti staat 4x4 ;).

[moderatorbreak]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @Maarten_SFC. Bedankt voor jullie begrip.[/moderatorbreak]

Op de site autointernationaal.nl staat het volgende over de Yeti 1.4 tsi.

"De Yeti 1.4 TSI beschikt over 125 pk/200 Nm en zal alleen combineerbaar zijn met voorwielaandrijving. Wel kan er gekozen worden uit een handgeschakelde 6-bak of de DSG transmissie met dubbele koppeling en 7 versnellingen. De topsnelheid komt uit op 185 km/u en er kan in 10 seconden rond naar 100 km/u worden gesprint. Het gemiddelde verbruik bedraagt 7,4 liter per 100 kilometer en de CO2 uitstoot gemiddeld 176 gram. De prijzen van de Active Plus uitvoering gaan vermoedelijk beginnen bij 21.490 euro."

Falcon

Donateur
Zou toch ironisch zijn als ze nog van de Yeti een greenline SUV van kunnen maken.

Mooi dat de 1.4 TSI beschikbaar is. Maakt mijn keuze toch weer iets ingewikkelder. Maar goed moet nog even :)

Captain Hook

Forumguru
Zou toch ironisch zijn als ze nog van de Yeti een greenline SUV van kunnen maken.
Zal niet gaan lukken... :bye:
De stroomlijn van de Yeti (of liever gezegd het ontbreken van stroomlijn) en z'n hoge eigen gewicht doen 'm de das om.
Kijk maar naar de hoge cw-waarde.
Of b.v. het verschil in verbruik en topsnelheid tussen een O2 en een Yeti (met dezelfde motorisering).
Yeti 1.2 TSI; Vmax=175km/h, cw=0,37, CO2=154g/km, m=1340kg
O2 1.2 TSI; Vmax=192km/h, cw=0,30, CO2=136g/km, m=1270kg

En een VW Polo 1.2 TSI; Vmax=190km/h, cw=?, CO2=124g/km, m=1088kg
VW Golf 1.2 TSI; Vmax=190km/h, cw=?, CO2=134g/km, m=1233kg

(alle gegevens via de duitse websites)

CaseyBasey

Actief lid
Volgens skoda.nl:

Yeti 1.4 TSI: vanaf € 21.380,-

De Yeti krijgt de beschikking over de geblazen 1.4 TSI motor (90kW/122pk). Hiermee wordt het gat tussen de 1.2 TSI en de 1.8 TSI opgevuld. De 1.4 TSI wordt gekoppeld aan een handgeschakelde 6-versnellingsbak en kent een groen C-label. De vanafprijs voor de Yeti 1.4 TSI bedraagt € 21.380,-.

Mijn vraag: WAAROM GEEN 1.4 IN DSG UITVOERING!!

Bovenaan Onderaan