Skoda WRC in 2006

Dutch4x4

Senior Member
Van autosport.com:

Richards moves to make Skoda stay

November 17th 2005, 17:08 GMT

WRC commercial boss David Richards will try to save Skoda WRC programme in top-level meetings with executives from parent company Volkswagen.

And the Briton wants Colin McRae to lead its driving line-up, according to this week's Autosport.

Both Richards and former world champion McRae have been working behind the scenes to try and find the right package to keep Skoda in the WRC next season. McRae contested last week's Rally Australia in a Fabia WRC and was fighting for second when he retired with a transmission problem on the final leg.

Richards confirmed that he would be meeting with the Volkswagen board this week, but declined to comment on the precise nature of the talks.

He said: "If they put this car in the hands of a competitive private team with a fraction of the resources Skoda has had, the car could be challenging for a podium regularly - especially with Colin McRae driving."

Sources in Australia suggested the decision has already been taken to can the WRC programme for 2006, but team principal Martin Muehlmeier denied it.

He said: "We are still waiting for a decision about next year. I don't know what it will be, but what has happened probably won't help - although the car has shown the pace to be at the front."

Dutch4x4

Senior Member
Vandaag officieel bevestigd: Skoda doet in 2006 niet mee aan het WRC met een fabrieksteam.

Wel zullen twee privéteams worden ondersteund: BRR (gesponsord door Red Bull) en Kopecky, die de jonge talenten Andreas Aigner en Jan Kopecky voor 10 WK-ronden achter het stuur zetten.

De redenen waren toch de te slechte prestaties. Was te verwachten, maar toch jammer.

FILA

Lid
Echt [piiieeep] up! /forum/images/graemlins/mad.gif /forum/images/graemlins/frown.gif /forum/images/graemlins/407.gif
Hopelijk lukt het een beetje met die privéteams dan!

Rijdt Duval in 2006 met een Skoda??
Mogelijk kan François Duval toch met
een gerust gemoed 2006 inzetten. De
kans bestaat dat hij via een privé-
project met een Skoda kan deelnemen aan
het WK. Dat zegt La Dernière Heure.

Bij Skoda Red Bull is geen plaats meer,
maar Duval beschikt wel over zijn eigen
Skoda Fabia WRC. Vrijdag vonden posi-
tieve onderhandelingen plaats met een
sponsor, die het project moet steunen.

"Er moeten nog enkele details geregeld
worden, maar maandag wil ik beslissen
over de rally van Monte Carlo", zegt
zegt Willy Collignon, baas van de
First-renstal die de Skoda klaarstoomt.
­­­­ ook FIA kan nog dwarsliggen
Bron : Teletekst www.vrt.be

Francois Duval heeft in de buurt van Namen zijn Skoda Fabia aan't testen geweest.
Hij was erg tevreden.
De volgende dagen ging hij gebruiken om de wagen verder af te stellen.
Nadien verschijnt hij ermee aan de start van de Rally van Monte Carlo.
Ik ben heel benieuwd naar zijn prestaties aldaar!!

François Duval met bescheiden ambitie

Een paar uur voor hij vanuit Rijsel richting Zuid-Frankrijk vloog om er dinsdagochtend de verkenningen voor de Rally van Monte Carlo aan te vatten, maakte François Duval nog even tijd om op het Autosalon zijn fans te komen groeten. De jonge Waal stak duidelijk beter in zijn vel dan vorig seizoen, toen hij bij Citroën voortdurend op de vingers werd getikt.

,,Een klein team als First Motorsport ligt me veel beter'', geeft Duval toe. ,,Als er iets moet gewijzigd worden, hoeven geen twaalvenzeventig mensen daar hun zegen over te geven.''

Duval kreeg pas in extremis het budget voor een beperkte WK-campagne rond. En dan nog. ,,De bedoeling is tien wedstrijden te rijden, van zeven zijn we al zeker'', legt Dudu uit. ,,De eerste zeven Europese wedstrijden, met uitzondering van Zweden. Wat er mogelijk is met deze Skoda Fabia? Als er veel uitvallers zijn lijkt een podium me wel wat.'' Niet evident, want de Fabia is nooit een raket geweest. ,,Weet ik'', reageert Duval. ,,Maar ik moest en zou in WK actief blijven. Eén jaar op non-actief is voldoende om helemaal uit beeld te verdwijnen.'' (GVE)

Bovenaan Onderaan